Spelade hög musik i bilen – åtalas. Rätt eller fel?

discokapten Kapten på disco!
23 augusti 2013 · 1 729 Inlägg

Thedriftking skrev:

tkd_rille skrev:

Thedriftking skrev:
Man kommer inte undan allt, så är det bara!
Låt folket spela musik, ha högljuda bilar eller va fan dom nu vill.

Alla har varit unga och dom flesta går igenom samma saker,
Ni alla har säkert varit för högljuda nångång, ska ni behöva bli åtalade för de?


Sluta va så typiska "Svenssons" som inte gör annat än och klaga om dagarna, skaffa er en hobby. Har ni inte de så kan ni ju börja bygga om i era kojor så ni kan sitta där i knäpptyst mörker om nätterna.

Hur tänker du just nu.  De var ju förbjudet för trafik. 
Och ska alla anpassa sig åt 1 bil som vill spela hög musik just vid bostäder?

Varför kan inte pågaspolingen åka ut i skogen själv långt ifrån människor och spela där?

Ja självklart är det fel att åka där då, men jag menar att själva musikdelen i "problemet" bara är mesigt.
Om inte ni orkar anpassa er, varför ska han då anpassa sig?

Du är född på 90-talet va?

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
Evildan
23 augusti 2013 ·

Thedriftking skrev:
Ja det är löjligt,
Men t.ex störs jag av nått så tar jag tag i det själv. Mesigt att ringa snuten för en sån där sak.

Kunde inte nån som störde sig, gått ner för trappen och bara sagt till dom "Ursäkta men kan ni sänka lite det skulle va riktigt schysst, bra musik förresten, ha det gött Hejs. "

Då hade man sluppit allt jävla trams!

Om folk respekterar andra så uppstår inte sådant här trams att åka runt på avstängda vägar och spela poppalåda.

En individ som inte bryr sig mer än så om regler och förordningar kanske inte heller har förstånd nog att ta en tillsägelse som normala människor utan kan mkt väl bli våldsam, dylika ting läser man inte sällan om i pressen, ungdom som efter tillsägelse från en medmänniska helt enkelt börjar veva/dra kniv, även skottlossning förekommer, då är det kanske klokt att tillkalla ordningsmakten istället för att själv riskera liv och lem?
Vidare om någon går ned och tar saken "i egna händer" kan denna istället bli åtalad för egenmäktigt förfarande om denne till exempel väljer att sticka in näven och stänga av stereon för skitungen.
Detta angående att ta saker "i egna händer" har vi tidigare haft trådar om, exempelvis mannen som stoppade en snoris som tyckte att det var lämpligt att sladda runt nära en gångbana genom att ta bilnyckeln.

Är man inte mer klar i huvudet än att ge upp när konstaplarna säger ifrån utan återkommande fortsätter att provocera är denne enligt mig inte lämplig att vistas utomhus på egen hand utan tillhörande personal från lämpligt boende.

edit: borde vara underförstått av min text ovan, självklart anser jag att han ska åtalas för detta, han har påvisat stor likgitighet.

Senast redigerat av Evildan (23 augusti 2013)

RannerKing www.LynxTalk.se
23 augusti 2013 · 420 Inlägg

Kan inte några samla ihop några bilar med ordentligt ljud och ställa sig utanför "Thedriftking" och spela på full volym någon natt...? Med lite tur får ni se hur man tilläggsisolerar och byter fönster riktigt snabbt.

Skruvar hellre i skotrar!
www.LynxTalk.se -Sveriges största märkesforum för snöskotrar!
Skoda Octavia II 4x4 "Scoutig..." (2005)
Thedriftking
23 augusti 2013 ·

RannerKing skrev:
Kan inte några samla ihop några bilar med ordentligt ljud och ställa sig utanför "Thedriftking" och spela på full volym någon natt...? Med lite tur får ni se hur man tilläggsisolerar och byter fönster riktigt snabbt.

Kör på smile!

sebmacahan
23 augusti 2013 · 4 Inlägg

Gissa var jag bor?
Gissa vad jag gjorde den aktuella natten och natten efter?

TurbOla Reservdansk
23 augusti 2013 · 6 271 Inlägg

Evildan skrev:

Thedriftking skrev:
Ja det är löjligt,
Men t.ex störs jag av nått så tar jag tag i det själv. Mesigt att ringa snuten för en sån där sak.

Kunde inte nån som störde sig, gått ner för trappen och bara sagt till dom "Ursäkta men kan ni sänka lite det skulle va riktigt schysst, bra musik förresten, ha det gött Hejs. "

Då hade man sluppit allt jävla trams!

Om folk respekterar andra så uppstår inte sådant här trams att åka runt på avstängda vägar och spela poppalåda.

En individ som inte bryr sig mer än så om regler och förordningar kanske inte heller har förstånd nog att ta en tillsägelse som normala människor utan kan mkt väl bli våldsam, dylika ting läser man inte sällan om i pressen, ungdom som efter tillsägelse från en medmänniska helt enkelt börjar veva/dra kniv, även skottlossning förekommer, då är det kanske klokt att tillkalla ordningsmakten istället för att själv riskera liv och lem?
Vidare om någon går ned och tar saken "i egna händer" kan denna istället bli åtalad för egenmäktigt förfarande om denne till exempel väljer att sticka in näven och stänga av stereon för skitungen.
Detta angående att ta saker "i egna händer" har vi tidigare haft trådar om, exempelvis mannen som stoppade en snoris som tyckte att det var lämpligt att sladda runt nära en gångbana genom att ta bilnyckeln.

Är man inte mer klar i huvudet än att ge upp när konstaplarna säger ifrån utan återkommande fortsätter att provocera är denne enligt mig inte lämplig att vistas utomhus på egen hand utan tillhörande personal från lämpligt boende.

edit: borde vara underförstått av min text ovan, självklart anser jag att han ska åtalas för detta, han har påvisat stor likgitighet.

Förstår hur du tänker, och det finns en annan fara som man kanske inte tänker på direkt.
En bil fullastad med berusade ungdomar, och någon trött medelålders-pappa kommer ut och ber dom sänka den j*vla volymen?

Risken kan ju finnas att de prylar honom gul och blå för att han lägger sig i vad de gör.
Alkohol kan göra de konstigaste saker med folk, och är de då dessutom i en grupp...

Jag kan själv tycka det är kul att spela hög musik som man gillar, men det är roligare på dagen när man ser om folk reagerar, och för det mesta är det på min arbetsplats. tongue

Risken finns ju dock att man inte blir uppskattad och då är det unga arga män i grön uniform med AK5-or och befogenhet att använda dem, som stoppar en...
Så sunt förnuft och måttfullhet är bra att ha.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
sebmacahan
23 augusti 2013 · 4 Inlägg

Apropå det så kan jag jag berätta:

- Han bor inte alls vid storgatan.
- Han är långt ifrån värst eller ensam.
- Myndigheterna kommer statuera exempel med det här i rätten för att stävja ett långt gånget problem på orten.
- Hotellet kommer eventuellt att läggas ned pga ekonomiska problem iom att gästerna inte får sova.
- Kil är en liten byhåla utan nattklubbar och med 1(!) pub. Knappast "mitt i stan"-aktigt.

xXSammy
23 augusti 2013 · 6 571 Inlägg

Kil är en byhåla, varit där förr. ;P

De/Dem
JonasCarlsson86
23 augusti 2013 · 302 Inlägg

Va var det för musik dom spelade?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
23 augusti 2013 · 14 058 Inlägg

JonasCarlsson86 skrev:
Va var det för musik dom spelade?

Det tycker jag definitivt inte har nån betydelse! Det kan ha varit allt från Beethoven till Techno.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
_Performance_ NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
23 augusti 2013 · 2 390 Inlägg

I princip menar han att när man är i samhället får man föra hur mycket liv som helst. Och att dom som bor där får skylla sig själva. Skrattretande hur han argumentera den killen.

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658
Hummer H2 "Skbg Performance Team" (2003)
sebmacahan
23 augusti 2013 · 4 Inlägg

JonasCarlsson86 skrev:
Va var det för musik dom spelade?

Untz-untz

Nä, jag vete fasen vad det var egentligen (observationsförmågan är en aning nedsatt klockan 3-4)men stuket var rock-klassiker typ "centerfold".

Muttley
23 augusti 2013 ·

Thedriftking skrev:

Volvo544special65 skrev:
Jaha, så man kan inte tänka lite innan man åker runt och för oväsen i stan då?

Jodå såklart man kan, men det är sjukt att det är "olagligt", och inte ska dom behöva åka bort från stan och spela.
Det är lustigt, visst dom kan sänka MEN då kan ju lika gärna dom som klagar ljudisolera sin koja lite.

Tycker att detta går överstyr.
Jag är nöjd här iaf, jag har fått mitt sagt. Äre nått mera ni vill säga till mig så ta det i PM eller gästboken smile

Nu ska jag ut och kränga ett par däck sen störa folk i stan haha..... big_smile

Har du de minsta aning om vad de kostar att ljudisolera hus eller lägenhet?   Om man inte ska köra tattarstil så att säga.

Mitt hus är från 60 tal och hyresrätt.   Och hade de stått här ute hade jag säkerligen kastat något skadligt på deras bil.

sebmacahan
23 augusti 2013 · 4 Inlägg

Min villa är från 1939. Nyrenoverad med moderna isolerrutor. Det är knappt så man hör trafiken in.
Apropå det. Nämnde jag att jag är byggnadsingenjör. Mycket mer ljudisolerad än min villa är går inte att få utan att börja krångla med betong osv.
Jag har även ett garage som står ca 40 meter från aktuella gata. Garaget har plåtdörrar. När vissa åker förbi så skallrar plåtdörrarna fantastiskt mycket. Undrar hur mycket det vibrerar i de värsta akustikmarodörernas egna förarsäte.

Senast redigerat av sebmacahan (23 augusti 2013)

Mack855
24 augusti 2013 · 1 354 Inlägg

Han ska bör kanske inte åtalas på en gång. Då tänker jag i banorna att polisen kan väl utfärda böter på plats för störande eller vad det nu kallas? Ett exempel, någon med ett avgassystem som låter lite för högt? Vet inte hur det fungerar men om polisen får utförda sådana böter på plats borde dom gjort det först, förstår han inte då kan man åtala honom och ge grövre böter eller något.

Men han gjorde helt fel, för det första som många skrivit: Kört på otillåten gata, spelat för högt, ditten och datten.
Så han ska ju ha för det. Tänk er att ni fått pböter för att ha stått för nära ett övergångsställe? Då betalar man och är "glad" iallafall för vi har ju fortfarande gjort fel.

Spelar ingen roll om man varit där själv eller inte, är gammal eller ung. Jag är 20 år, har buller runt mig hela dagarna på jobbet och då uppskattar man lugn och ro i hemmet. Hemmet ska vara din fristad där du kan vara lugn och avslappnad.

Vet ju själv hur irriterad jag blir på mina grannar som spelar arabpop efter klockan 21.00. Jag blir störd som satan av det. Drar ett riff med elgitarren då med förstärkaren igång då brukar dom lugna sig wink

Men som sagt helt rätt att han får känna på och ta sitt "straff"

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
24 augusti 2013 · 14 058 Inlägg

Mack855 skrev:
Han ska bör kanske inte åtalas på en gång. Då tänker jag i banorna att polisen kan väl utfärda böter på plats för störande eller vad det nu kallas? Ett exempel, någon med ett avgassystem som låter lite för högt? Vet inte hur det fungerar men om polisen får utförda sådana böter på plats borde dom gjort det först, förstår han inte då kan man åtala honom och ge grövre böter eller något.

Men han gjorde helt fel, för det första som många skrivit: Kört på otillåten gata, spelat för högt, ditten och datten.
Så han ska ju ha för det. Tänk er att ni fått pböter för att ha stått för nära ett övergångsställe? Då betalar man och är "glad" iallafall för vi har ju fortfarande gjort fel.

Spelar ingen roll om man varit där själv eller inte, är gammal eller ung. Jag är 20 år, har buller runt mig hela dagarna på jobbet och då uppskattar man lugn och ro i hemmet. Hemmet ska vara din fristad där du kan vara lugn och avslappnad.

Vet ju själv hur irriterad jag blir på mina grannar som spelar arabpop efter klockan 21.00. Jag blir störd som satan av det. Drar ett riff med elgitarren då med förstärkaren igång då brukar dom lugna sig wink

Men som sagt helt rätt att han får känna på och ta sitt "straff"

Hahaha!!! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
gurragas
24 augusti 2013 · 269 Inlägg

Alla har väl varit unga och korkade, men går det så långt att det går till åtal så är det nog inte första gången samt att han antagligen blivit tillsagd av snuten innan, men att som t.ex. Thedriftking menar att man inte ska visa hänsyn till andra och har man inte vett att ha bra isolering så ska man bara hålla sin käft och skylla sig själv, nu vet ju inte jag men min erfarenhet av 10 år i isolerglasbranschen är att det finns glas som isolerar mot trafik och människosorl, men mot ett tungt basljud som slår finns det inget som hjälper, betong, trä, tegel, två, tre eller fyrglasrutor, basen slår igenom allt..

Mopar or no car:)
Dodge Challenger "Nightcrawler" (1970)
Tommty
24 augusti 2013 · 218 Inlägg

men han vet ju bäst för han har ju själv isolerat mot allt sånt ljud. *ironi*

Jag har inte alltid rätt. Men jag har aldrig fel.
Hilmer
24 augusti 2013 · 1 789 Inlägg

Efter att ha sett både bil och ägare så kan man nästan se framför sig hur det brukar se ut om kvällar och nätter med 40 fulla fjortisar som gapar o skriker ikapp med en egenhändigt hopsnickrad poplåda i denna knullbuss, så att ha förståelse för anmälaren/polisen är inte direkt svårt.

Jag må va lite fördomsfull, men tror nog ändå att det ligger väldigt nära sanningen... wink

pompe90
24 augusti 2013 · 408 Inlägg

gurragas skrev:
Alla har väl varit unga och korkade, men går det så långt att det går till åtal så är det nog inte första gången samt att han antagligen blivit tillsagd av snuten innan, men att som t.ex. Thedriftking menar att man inte ska visa hänsyn till andra och har man inte vett att ha bra isolering så ska man bara hålla sin käft och skylla sig själv, nu vet ju inte jag men min erfarenhet av 10 år i isolerglasbranschen är att det finns glas som isolerar mot trafik och människosorl, men mot ett tungt basljud som slår finns det inget som hjälper, betong, trä, tegel, två, tre eller fyrglasrutor, basen slår igenom allt..

själv har man lite störningsjour när man jobbar, i dom mest välbyggda lägenheterna eller radhus, ja det kan vara vafan som helst. Nytt som gammalt, dyrt som billigt byggt så kommer basljudet in i husen. Och ibland är det inte nådigt alltså.

nä klamydiabussen kan som sagt åk ut i skogen å poppa där ingen bor. Även om det är en byhåla, inte schysst att glida förbi någons hus med högsta volym, rutorna nere, fullsprätta på motorn plus att man har dragit av silvertejpen på dom mest skrikande fjortisarna man fick med.....usch


om det hade varit driftkings hus, då jag vet nog vilken musik han skulle ta fram bössan för att få stopp på. Alla har sina svagheter där stubinen brinner som fortast wink

- Nuvarande:
- Sålda:Peugeot 208 GTi LE -13,Peugeot 205 GTi -92 flyttgods - Pug 205 CTi-89, Peugeot 206 GTi-99,Toyota MR2 Turbo-91,Volvo V70 AWD -98 mfl.
www.peugeot-sport-club.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang