3337
Sök

Provkörning! hjälp (e46 m3 /330ci)

42 Inlägg
30 augusti 2013
Trådstartare
Hejsan. jag äger en e46 320ci. Men, nu är det slut på att '' bara ha en bil'' jag vill såklart ha något mer, då menar jag mer körglädje såklart. Har på senaste tiden varit inne på en 330ci e46 eftersom jag gillar karossen speciellt faceliften så mycket. Har ännnu aldrig kört en 330, och under den har ändlösa blocket bevakningen på en fin 330 så har m3:an också kommit in i bilden. vet givetvis att dom två är helt olika. frågan är bara om jag nöjjer mig med en 330 eller 335(e92) eller om det måste va en m3:a.

vill provköra!!  främst 330 eftersom jag har suttit i flera m3or medans förarn golvar den.

provkörning . var när hur?
jag bor i helsingborg.
jag ringde till en bilhandlare här som hade en 01:a vilket inte är intressant överhuvud taget. men vill fortfarande provköra den. men de fick jag inte. har någon några tips?
tack på förhand! smile

Ubåtsingenjör
7 358 Inlägg
30 augusti 2013
måste finnas fler handlare som har en 330 hemma, brukar bara vara att åka och provköra... man får låta lite intresserad bara så man inte säger det rakt ut att man bara vill provköra.

Kan ju även kolla på någon som säljs privat, 330 är absolut ingen raket men går helt ok för att vara brukis... beror ju så klart på vad man har att jämnföra med också. Har inte provat e46 m3, men tycker att e36 m3 går väldigt mycket bättre... en helt annan bil med heelt andra ägande kostnader

349 Inlägg
30 augusti 2013
335 (e92) skulle förvåna mig stort om du inte nöjde dig med. Sen har turbocenter steg 1 trimsats till den för 10.000:-  och då kommer den leverera 373 hk / 510 nm smile

(edit; räknat på bensinarnl)
Senast redigerat av cewee (30 augusti 2013)

42 Inlägg
30 augusti 2013
Trådstartare
Jaa 335 o m3 e jag säkra på, men frågan är vad jag kan göra med en e46 330 eller om man nöjer sig standard

144 Inlägg
30 augusti 2013
Croozy skrev:
Jaa 335 o m3 e jag säkra på, men frågan är vad jag kan göra med en e46 330 eller om man nöjer sig standard

Kompressor är väl det som är "värt" på en 330i, men då kan du lika gärna köpa en m3 och samtidigt få snyggare inredning och bättre väghållning, bromsar m.m.

Om du inte provkör en m3 eller 335i så tror jag du nöjer dig med en 330i.

1 948 Inlägg
31 augusti 2013
330 tröttnar du på efter 2 veckor, tyvär hmm

m3 e46 och 335 e två heeeeelt olika bilar, 335an är en autobahnracer, m3an är en "sportbil". Så det handlar lite om vad du gillar, gasa som fan rakt fram eller svänga och gasa smile 335an är självklart även bekvämare och modernare.

Jag hade dock gjort om samma val jag gjorde för några år sen (valde mellan m3e46 och 335). M3e46 har dessutom gått ner mycket i pris nu, förhoppningsvis ska dom inte behöva gå ner så mycket mer i pris kommande åren.

42 Inlägg
1 september 2013
Trådstartare
jaa asså m3 e46 har varit i mitt huvud sen jag va 15. så det kommer nog definitivt bli en sån. men säker på att den kommer äta mina pengar i ägandekostnader. samtidigt som jag egentligen vill ha en smg2 så vågar jag inte på mig den.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 331 Inlägg
1 september 2013
Croozy skrev:
Hejsan. jag äger en e46 320ci. Men, nu är det slut på att '' bara ha en bil'' jag vill såklart ha något mer, då menar jag mer körglädje såklart. Har på senaste tiden varit inne på en 330ci e46 eftersom jag gillar karossen speciellt faceliften så mycket. Har ännnu aldrig kört en 330, och under den har ändlösa blocket bevakningen på en fin 330 så har m3:an också kommit in i bilden. vet givetvis att dom två är helt olika. frågan är bara om jag nöjjer mig med en 330 eller 335(e92) eller om det måste va en m3:a.

vill provköra!!  främst 330 eftersom jag har suttit i flera m3or medans förarn golvar den.

provkörning . var när hur?
jag bor i helsingborg.
jag ringde till en bilhandlare här som hade en 01:a vilket inte är intressant överhuvud taget. men vill fortfarande provköra den. men de fick jag inte. har någon några tips?
tack på förhand! smile

Vad menas?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

42 Inlägg
1 september 2013
Trådstartare
det som menas är att jag aldrig själv egentligen har kört en m3:a men jag har fått en bättre uppfattning av m3ans och 335ans motorer. men aldrig åkt eller kört en 330.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 331 Inlägg
1 september 2013
Croozy skrev:
det som menas är att jag aldrig själv egentligen har kört en m3:a men jag har fått en bättre uppfattning av m3ans och 335ans motorer. men aldrig åkt eller kört en 330.

Förstår ändå inte vad som menas med "att man golvar den"???

/Benny

Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

42 Inlägg
1 september 2013
Trådstartare
plattan i mattan till 100. känt på accet med andra ord

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 331 Inlägg
1 september 2013
Croozy skrev:

Varför skriver du inte det då? "Plattan i mattan" är väl mer känt än "Att man golvar den" enligt vad jag tror iaf. Eller varför inte "The pedal into the metal"!!! smile

/Benny
Senast redigerat av Vettemannen (1 september 2013)

Min youtubekanal!

Ubåtsingenjör
7 358 Inlägg
1 september 2013
Vettemannen skrev:
Croozy skrev:

Varför skriver du inte det då? "Plattan i mattan" är väl mer känt än "Att man golvar den" enligt vad jag tror iaf. Eller varför inte "The pedal into the metal"!!! smile

/Benny

för att vi är i sverige nu smile då säger man golvar den eller plattan i mattan

Sök