Bästa/Värsta skräckfilmen ni vet?

John87 Stolt Volvoägare
27 januari 2007 · 4 913 Inlägg

Ena skrev:

GrebyAxel skrev:
Saw 3 sög och är inte läskig alls, dom som svimma lär ju ha gjort de pga. snabba klipp hit och dit asså från ingenstans så kommer ett spöke upp tillsammans med ett jävla vrål från högtalarna eller hur fan man ska förklara det. Storyn va iaf inte läskig...

Tycker Saw 1 och 2 är mycket bättre än 3:an.
Att dom svimmar är nog ett reklamtrick.

Ja, visst är ettan och tvåan bättre än den tredje, men dålig tycker jag inte att den är.
Riktigt bra t.o.m. De första va gudomliga, 3:an va "bara" otroligt bra.
Såg den på bio med tjejen. Vissa scener är riktigt motbjudande, så jag förstår nog att vissa som är känsliga mot det svimmat. Men då behöver man vara riktigt känslig.

Tror inte tanken bakom Saw-filmerna är att vara läskig. Det är lite djupare än så.
Tänker du efter och är "inne i filmen" så är den läskig. Men inte på samma sätt många andra skräckfilmer är.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
GrebyAxel
27 januari 2007 · 524 Inlägg

Rätt kul att på 9 sidor om skräckfilmer har ingen nämnt Hannibaltrilogin...

dudde008 Någon Form Av Proffs
27 januari 2007 · 214 Inlägg

Såg en Film som hette "Madhouse" som handlade om ett dårhus! såg tyvärr inte klart den, men den tyckte jag tusan var lite läskig, Jag rekomenderar den!!

Januari 2007 Försvann 9 Meter Av Skåne!!!
BMW E36 LIMO "The Green Hell" (1997)
Sushikocken Sleeper
27 januari 2007 · 3 084 Inlägg

GrebyAxel skrev:
Rätt kul att på 9 sidor om skräckfilmer har ingen nämnt Hannibaltrilogin...

är det 2:an han skär upp skallen på en kille och sen börjar grilla? =S d va fan rätt så vidrigt

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
terazzi
27 januari 2007 ·

Sushikocken skrev:
såg just en bil och kom att tänka på en skräckis man måste se House Of Wax me paris hilton som får ett spett genom huvudet... hehe ^^, jävligt överraskande skräckis när många andra skräck filmer bara har läskig miljö och man tror det ska hoppafram något vilket det inte gör. Så händer det hela tiden i house of wax ett måste smile

fan den vill jag se ju smile

940R
27 januari 2007 · 1 567 Inlägg

Fredagen den 13:th första filmen.I slutet när tjejen vaknar upp i mitten av sjön och typ yes jag överlevde...Sedan kommer Jason upp ur sjön och tar tag i henne..Det var jag inte med på alls Tror att jag höll på att dö just då.. Tjii tjii tjii tjii haa hhaaa

Senast redigerat av 940R (27 januari 2007)

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
herr lilltroll bullsmugglare
27 januari 2007 · 190 Inlägg

klart suraste skräckfilmen jag kollat på är crinolin head (kan vara felstavat) men den ska nog räknas till splatter... folk som blir dränkta i diare o mördade med selleri o grejer smile

bra filmer är ju Evil dead , fredag den 13:e , motrosågs massakern, dawn of the dead , saw , huset vid slutet av kyrkogården, day of the dead , return of the living dead mm mm=)

"Det krävs två för att ljuga, en som talar o en som lyssnar"
audirocks Stolt kirunabo
14 mars 2009 · 234 Inlägg

Men va fan den där verklighets baserade amerikanska skräckisen ''Bloody fucking project'' Är skit läskig
Den är filmad av dom som blev mördad.

Psn: Audirocks
Audi Q5 TDI (2012)
Bostrom RS
15 mars 2009 · 886 Inlägg

The Grudge! big_smile

Focus RS
Volvo_Mannen Volvoskadad
15 mars 2009 · 6 017 Inlägg

kul att bumpa en tråd från 2006 big_smile

Jonas
bollen1986
15 mars 2009 · 3 714 Inlägg

Volvo_Mannen skrev:
kul att bumpa en tråd från 2006 big_smile

Bättre det än inte testa söka innan man startar en ny tråd om samma sak.... roll

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
Frippe08 Galen
15 mars 2009 · 849 Inlägg

såg en film som hette markyrs igår eller jag såg inte hela eftersom den var så jävla äcklig så jag stängde av big_smile men den kan ni ladda ner wink

Min bmw 325 touring som ska sugtrimmas! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191202
BMW 328IM individual "kurwa" (1996)
Sushikocken Sleeper
15 mars 2009 · 3 084 Inlägg

Gillar man zombiesplatter som jag så är ju peter jacksons filmer ett måste brain dead bad taste etc. smile
är väl inte så läskiga med dagens mått mätt men tror faktiskt inget slår morsan och örat i filmjölken (har typ aldrig käkat fil sen dess tongue)

Resident evil filmerna, evil dead, house of the dead, dawn of the dead, dance of the dead (sög ju visserligen komedi), 28 dagar/veckor senare, I am legend (synd bara på data zombiesar), land of the dead, shaun of the dead(komedi), return of the living dead flimerna, Hide and creep e kul
som sagt zombiesplatter is the grej!

Exorcisten Exorcisten Exorcisten sa jag exorcisten? nej jag sa Exorcisten.
Creep är ganska psyko mörk
blair witch project om ingen sagt det
Ghostbusters 2 (jävlar vad den gav mardrömmar då man var 5 och såg den 00:00 med en kompis som var 6 tror jag drömde och låg och tänkte på äckeltavlan i minst 2 år.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Puttski
30 mars 2009 · 250 Inlägg

Boogey Man.. va länge sen jag såg den men kom ihåg att den va äcklig som fan.. filmer med psykisk terror e värre än filmer med fysisk terror.

Volkswagen - Das Auto
M103
30 mars 2009 · 1 570 Inlägg

Jag såg Guinea Pig : Flower of flesh and blood när jag var 15 och då var den lite brutal.

pukan2
23 augusti 2014 · 3 182 Inlägg

Man får väll bumpa lite. söker en riktigt rå skräckfilm gärna en utan detta urusla dataanimerade skit. har sett väldigt mycket redan o det mesta liknar  bolibompa filmer enligt mig.

pukan2
23 augusti 2014 · 3 182 Inlägg

ingen som har nått bra tips.

Andromeda Rumpmas
24 augusti 2014 · 3 860 Inlägg

pukan2 skrev:
ingen som har nått bra tips.

Remaken av Amityville horror tyckte jag var riktigt vidrig. Modell paret som flyttar in i hemsökt hus och snart börjar det hända en massa obehagliga saker, ingen tror dom, karln i huset börjar bli galen osv. Det har gjorts förut några gånger, men sällan så här bra!
http://www.imdb.com/title/tt0384806/

Den här hittade jag i DVD-hyllan på hemköp, typ 3 för 99:-
Men den är riktigt bra, både lite humoristiskt överdriven emellanåt, men framförallt riktigt obehaglig skräck. En banktjej kräver in huset från en gammal zigenarkvinna som inte har råd att betala lånen och får en förbannelse uttalad över sig. Förbannelsen kopplar henne till en demon som enligt legenden kommer att hemsöka henne värre och värre för att efter en vecka ta henne med sig till helvetet. Att bruden är riktigt söt gör inget heller.
http://www.imdb.com/title/tt1127180/?ref_=fn_al_tt_1

Den här är också riktigt obehaglig:
http://www.imdb.com/title/tt0454919/?ref_=fn_al_tt_4
En slags variant på zombiefilmer där väsen använder internet och elektronik för att ta över människors kroppar så att de blir viljelösa. Innehåller många moment där man hoppar till. Hittade även denna i Hemköps DVD-låda.

Som synes gillar jag obehaglig skräck där övernaturliga väsen terroriserar stackars människor smile

Senast redigerat av Andromeda (24 augusti 2014)

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Andromeda Rumpmas
24 augusti 2014 · 3 860 Inlägg

Sånt här tycker jag om:

http://youtu.be/-fDzdDfviLI

Sov gott! smile

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
loop
26 augusti 2014 · 297 Inlägg

pukan2 skrev:
ingen som har nått bra tips.

The Shining 1980
The Thing
Halloween 1976
Exorcisten
Carrie

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang