Trevligt projekt Vill absolut inte grumla någons glädje men du får nog allt se till att uppgradera chassit en aning mer än sänkfjädrar om du ska åka med 400 häst...ng900/og9-3 har ju typ bilhistoriens sämsta hjulupphängning
_Fredrik skrev: Trevligt projekt Vill absolut inte grumla någons glädje men du får nog allt se till att uppgradera chassit en aning mer än sänkfjädrar om du ska åka med 400 häst...ng900/og9-3 har ju typ bilhistoriens sämsta hjulupphängning
Ja det stämmer, tänkte köra gula koni dämpare och powerflex bussningar hade jag tänkt
Sådär ja, nu är motorn monterat på stativ och nu är det bara att börja skruva(så fort delarna finns såklart..).
Men eftersom att det va grus och skit så var det inte det lättaste att rulla in den i garaget.. Men efter mycket om och men så är den nu inne!
Sen så passade jag på att dra in bilen på jobbet igen för att göra en lackbehandling. Jag har inga efterbilder eftersom att det han bli mörkt innan jag vart färdig.. men här är en bild efter poleringen(Innan jag svampat av allt medel)
jakobhedin skrev: Vad tror ni om en sachs 4-puckad fjädrad lamell och en Viggen tryckplatta istället för en spec2 koppling? Det lär ju fungera lika bra
det blir kalas! Hört en del skit om spec kopplingarna tyvärr, men alla har ju sin egen story
jakobhedin skrev: Vad tror ni om en sachs 4-puckad fjädrad lamell och en Viggen tryckplatta istället för en spec2 koppling? Det lär ju fungera lika bra
det blir kalas! Hört en del skit om spec kopplingarna tyvärr, men alla har ju sin egen story
Grymt fick ett bra pris på en lamell så nu har man kommit halvvägs med kopplingen
Och snart blir det julafton här. Har beställt 3-bar mapsenson och en Henko 275 soppa pump! Sakta men säkert glider jag mig närmre ihopskruvandet!