Audi 80 Coupé V6 2,8 E (Projekt) renovering,styling mm!!!
INFÖR 2018 -BBS-Speedline fälgar som skall renoveras -Competition läpp fram -RS2 Grill -Byta förångaren till AC -Motor service + service av växellådan -Ny svart golvmatta och bagage inredning - Bygga coliovers bak
Bogserade tysken till min polares garage igår för att svetsa och slipa lite:)
Så ser vänster sidan ut...))))
knackade lite rost på höger sidan så hittade lite mer rost än vad jag trodde det var, och så har jag även slipat upp spåret som ska va i karossen där så att jag kan göra det original igen efter att någon har "tattar" lagat innan med 7 "lopper" bara.....
ska svetsas i veckan så jag kan lämna in bilen på torsdag eller fredag eller senast nästa vecka:))
Nu är verkligen allt svets jobb klart, bak vid lyset och framvagnen är lagad så slipper besiktnings gubbarna klaga på att den är som en upp blött knäckemacka materialmässigt:))
blev riktigt nöjd med plåt arbetet så nu är det bara för lackerarn att göra sitt med:) inte mycket skillnad från original:))
Nu är det dags för framvagnen att få sitt med:))
rost grundad
lackad
Uppe på AW:s billackering, kollade på bagagelucka ny lackad:))))) och så lämnade jag bilen, så det kan börja grunda, slipa och lacka den:))
Bra jobbat Gött när man ska börja sätta tillbaka saker iställt för att ta bort dem... känns på något sätt som man är på slutspurten. (jobbigt bara att spurten tar så lång tid)
Bra jobbat Gött när man ska börja sätta tillbaka saker iställt för att ta bort dem... känns på något sätt som man är på slutspurten. (jobbigt bara att spurten tar så lång tid)
Tack:) ja det gör ju det! Men det är ju det som är det roligaste med ett bil projekt tycker jag:)
Nu är verkligen det sista bortplockat innan lack:))
blir nog bra det här:)
är väldigt förväntansfull:)
Borra bort popnitar
Har även köpt mig nya dörrstopp då¨dom gamla var helt slut..... 1500kr styck.... inte någon rolig utgift direkt men har jag redan gjort så mycket nu och köpt delar kan jag lika gärna köpa det med för annars komer jag bara gå och störa mig på det.. de ska även de bli röda och fina:))