945LTT donator bil till 740GL

Asjohem
17 september 2013 · 193 Inlägg

Tja!

Har köpt en 945ltt med rasad motor, och tänkte kolla om det är värt att plocka typ styrservo, styrväxel, bromsservo m.m. och sätta på min 740Gl eller är det egentligen ingen skillnad?

Hört rykten om att dessa grejer på en nyare 940 ska vara lite bättre utvecklade?

Tacksam för svar!

Volvo V50 (2007)
Ekan_1 glad
17 september 2013 · 493 Inlägg

Skiljer inte mkt.

940 16V Turbo
Vems V3
HX40
blabla
Volvo 744 GLE "cabben" (1989)
Henkix
17 september 2013 · 6 737 Inlägg

plocka så mycket du kan o lägg undan ifall nått på din bil skulle gå sönder eller om nån av dina kompisar behöver något smile

Eller så kan man ju byta motorn i 945an o sen sälja den tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Asjohem
18 september 2013 · 193 Inlägg

Henkix skrev:
plocka så mycket du kan o lägg undan ifall nått på din bil skulle gå sönder eller om nån av dina kompisar behöver något smile

Eller så kan man ju byta motorn i 945an o sen sälja den tongue

Jo ja ska plocka en hel del till mitt projekt och även så ja får lite skit på hyllan. :-)
Bilen skrotar ja sedan, bilen har rensad trea på v-lådan, blocket har ett stort hål i sidan och bakaxeln viner, varit en busbil så ja plockar delar på den istället för att rädda den :-P

Volvo V50 (2007)
Henkix
18 september 2013 · 6 737 Inlägg

Asjohem skrev:

Henkix skrev:
plocka så mycket du kan o lägg undan ifall nått på din bil skulle gå sönder eller om nån av dina kompisar behöver något smile

Eller så kan man ju byta motorn i 945an o sen sälja den tongue

Jo ja ska plocka en hel del till mitt projekt och även så ja får lite skit på hyllan. :-)
Bilen skrotar ja sedan, bilen har rensad trea på v-lådan, blocket har ett stort hål i sidan och bakaxeln viner, varit en busbil så ja plockar delar på den istället för att rädda den :-P

haha ja då låter det bättre o plocka saker från den tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Asjohem
21 september 2013 · 193 Inlägg

Ska ta fronten från bilen iaf och sätta på min 740 -88. Nu undrar ja, vilken del är de bakom ljuset på 940in som ja måste skära bort för att sätta på min 740? Är de alltihop som på bilden eller bara en del av de?

https://www1.garaget.org/gallery/images/86/85113/85113-50ee25dc7e348b168ae94feb8b1ecacc.jpg

Senast redigerat av Asjohem (21 september 2013)

Volvo V50 (2007)
Henkix
21 september 2013 · 6 737 Inlägg

det är hela hörnet du ska ta isåfall tongue dock är jag lite osäker på hur långt in i innerskärmen man ska skära.

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Asjohem
21 september 2013 · 193 Inlägg

Henkix skrev:
det är hela hörnet du ska ta isåfall tongue dock är jag lite osäker på hur långt in i innerskärmen man ska skära.

Bara hörnet vid blinkersen alltså? Jag behöver inte plocka delen där huvlås sitter eller nåt där nere? Utan bara hörnet där blinkers sitter? smile

Senast redigerat av Asjohem (21 september 2013)

Volvo V50 (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang