1493
Sök

Golf Mk2 -90 /Förfining/Stance/Fitment | BILD update!

Golf Mk2 -90, 4-dörrars. Rullande projekt och blivande Stance såklart!

Volkswagens Of Sweden på Facebook
187 778 Visningar
Projektet avslutat 4 maj 2014
Volkswagen <3
1 133 Inlägg
7 januari 2014
Servo sitter ju oftare i jetta har jag för mig. Sen borde de väl vara likadana fäste på vento/golf mk3/Polo 6n?

Allmänt körd i huvudet

3 519 Inlägg
7 januari 2014
Trådstartare
Har fixat en servopump med fäste, dock har den suttit på en G60, men det borde väl vara densamma?
Skall montera detta i veckan

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

3 519 Inlägg
7 januari 2014
Trådstartare
Larm beställt.
Viper 350 Plus heter det. Nu jävlar!

3 519 Inlägg
7 januari 2014
Trådstartare
Twins skrev:
user_name skrev:
Larm beställt.
Viper 350 Plus heter det. Nu jävlar!

GÖTT !

Fick bra omdömmen också. sägs vara lätt installerat, men det beror väl på vem man frågar tongue
Återkommer såklart med mera info när paketet är hemma och det börjas att installera smile

3 519 Inlägg
8 januari 2014
Trådstartare
Mina coilovers skickas från butik i början på nästa vecka smile

3 519 Inlägg
8 januari 2014
Trådstartare
Och nu är larmet skickat från butik..

3 519 Inlägg
8 januari 2014
Trådstartare
Går just nu i andra tankar när det gäller min inredning. Funderar på att klä om stolparna till en början. Och ev den övre list delen på dörrarna.
Tips på snyggt tyg?
Det jag fick för mig var att klä i blått tyg, alltså enfärgat. Men det blir lite knas om jag sedan byter färg på fälgarna. Så något rutigt/mönstrat/randigt vore det bästa..

Mvh

Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
9 januari 2014
user_name skrev:
Går just nu i andra tankar när det gäller min inredning. Funderar på att klä om stolparna till en början. Och ev den övre list delen på dörrarna.
Tips på snyggt tyg?
Det jag fick för mig var att klä i blått tyg, alltså enfärgat. Men det blir lite knas om jag sedan byter färg på fälgarna. Så något rutigt/mönstrat/randigt vore det bästa..

Mvh

Jag kommer att klä allt ovanför dörrsidorna i Alacantra, samt dörrsidorna med svart läder vinyl, sist men inte minst in med en vr6 inredning smile

3 519 Inlägg
9 januari 2014
Trådstartare
Twins skrev:
user_name skrev:
Tips på snyggt tyg?

Mvh

Jag kommer att klä allt ovanför dörrsidorna i Alacantra, samt dörrsidorna med svart läder vinyl, sist men inte minst in med en vr6 inredning smile

Blir det inte tajt med Golf 3 stolar?
Jag vill som sagt inte ha en enfärgat tyg, så jag vet inte riktigt vad man ska ha..

3 519 Inlägg
9 januari 2014
Trådstartare
Mina fälgar skickas förhoppningsvis nästa vecka..
Det ska bli kallare nu och komma snö. Så jag hoppas snön hinner försvinna när man ska testmontera fälgarna. Men annars är det ju som det är..

3 519 Inlägg
9 januari 2014
Trådstartare
Beställde nu hem en till Plasti dip Blaze blå. Mest för att testa hur det blir om man dippar A, B och C stolparna i bilen. Är ju i plast, så det ska gå, frågan är hur bra det blir att se ut. Kanske blir för koncentrerad färg. Men värt att testa smile

När jag byter fästet till servopumpen så ska jag plocka ur lite inredning från bilen och testa. Så jag hoppas komma med lite updates i helgen smile

600 Inlägg
9 januari 2014
fint de! blir intressant å se smile

3 519 Inlägg
9 januari 2014
Trådstartare
Även lite stickers är nu beställt från staterna.
Alla stickers jag kommer ha på bilen kommer förmodligen att vara rosa. Dels för att dom ska synas eftersom jag inte kommer ha tonade rutor. Och dels för att det ska se bra ut även när jag byter färg på fälgarna.
Bilder på klistermärkena kommer när jag fått hem dom smile

3 519 Inlägg
10 januari 2014
Trådstartare
Fick hem tejp idag. 4st stora rullar. Nu har jag så det räcker ett tag
Nu börjar paketen trilla hem smile

Denna blåa tejp är speciell och används mycket till när man ska maskera saker där man använder plasti dip.
Har sett att många företag rekommenderar vanlig maskeringstejp, men jag har haft tidigare problem med det. Är det för varmt, eller om grejen man dippar drar åt sig värme så klibbar vanlig maskeringstejp. Det blir alltså klister kvar när man tar bort tejpen. Denna blåa tejp lämnar inga rester efter sig, och kan även tejpas på något som är dippat sen tidigare, utan att lämna spår efter sig vid borttagande.

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-abb1a2c7e83dc1dec6b9e976100e7268.jpg

Bättre bilder kommer när jag börjar maskera fälgarna smile

3 519 Inlägg
10 januari 2014
Trådstartare
Hahahah, gjorde en skit snabb och ful tankebild
Extraljusen är "nerflyttade" på bild.. Skulle vilja ha dom nedanför reg plåten i sommar.. Men vet inte än om dom får plats, sen vet jag inte om jag kan få tag på rätt och snygga stenskotts skydd. Dessa ska då dippas i samma färg som fälgarna (tror jag).

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-32b63d5f409f1a169ccc5f2e1829cbab.jpg

399 Inlägg
3 519 Inlägg
11 januari 2014
Trådstartare
RaekmAcKaN skrev:
Vart är tejpen köpt ? smile

Kan inte riktigt svara på det.
Minns inte vart jag beställde ifrån, och det står inget på kartongen jag fick, samt att jag ännu inte har fått någon faktura. Men när jag får så återkommer jag såklart smile

3 519 Inlägg
13 januari 2014
Trådstartare
Ännu ett paket trillade in idag. Larmet! smile
Får väl se när jag ens kan installera det eftersom minus graderna krypit sig in i sverige nu. Skulle verkligen behöva ett garage alltså!

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-10c6bded2131fe48b2d2129c3c293903.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-78a0d447ab20b826ecfbf5dae50d8266.jpg

Det verkar vara ganska lätt installerat, men det återstår att se. Fattar inte riktigt hur det fungerar bara, hur det kan reagera på när någon står utanför bilen och glor in, då ska det ge ifrån sig en varning. Och om inte personen flyttar sig så hoppar larmet igång. Ska även larma om någon ruta krossas samt när en dörr öppnas. Det visar sig, haha

Sök