2029
Sök

Golf Mk2 -90 /Förfining/Stance/Fitment | BILD update!

Golf Mk2 -90, 4-dörrars. Rullande projekt och blivande Stance såklart!

Volkswagens Of Sweden på Facebook
187 850 Visningar
Projektet avslutat 4 maj 2014
3 519 Inlägg
11 februari 2014
Trådstartare
xc_70 skrev:
gött ska bli kul å se

Fick orderbekräftelse idag på mail att dom var skickade.
Ja det ska bli riktigt kul smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

3 519 Inlägg
11 februari 2014
Trådstartare
Eftersom mina planer med stort stereo bygge inte blev av pga bristande ekonomi så la jag ju ner det. Men jag har åkt utan stereo i bilen sen jag köpte den i september förra året. Så i söndags hittade jag ett litet paket på BRL som jag beställde. Med en Pioneer huvudenhet (multimedia stereo utan cd) inkl valfria storlekar på GAS Alpha högtalare. Så det fick bli 2st 5,25" och 2st 6x9or. Detta får räcka för mig. Det kostade ca tusenlappen.
Paketet ligger på posten just nu, bara att hämta ut. Men väntar tills jag ska ut och åka senare i veckan, så hämtar jag ut dom då.

Detta kommer självklart inte att kopplas in förens larmet är på plats, och larmet ska vi ta en kik på i slutet av veckan då jag även skall test montera en fälg smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-3141734da609714124d395cd93744f23.jpg

Stereons färg matchar även instrumentbelysningen smile

3 519 Inlägg
13 februari 2014
Trådstartare
Hämtade mitt paket från BRL idag. Är väldigt tveksam till att jag kommer få mina fälgar denna vecka som det var lovat. Dom skickades i tisdags, skulle fått ett kollinr igår som jag aldrig fick. Får väl se om det blir något paket imorgon, men ända sen jag beställde fälgarna har jag bara fått vänta och vänta utan några som helst uppdateringar, så jag är inte förvånad om dom inte dyker upp imorrn.

Paketet
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-9080bb6f919ba26de592d3b73b9c5572.jpg

Paketet
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-7e06c44c9199f0c02e1a4981364a60e7.jpg

Köpte med mig 10m högtalarkabel också. Kommer gå åt.
Funderar nästan på om jag skulle beställa ett litet monoblock och en gas silver 12" bas senare..

498 Inlägg
13 februari 2014
Ser ut att vara ett trevligt ljudpaket smile Köpte själv en Pioneer DEH-X9600BT, monterade in den idag, funka riktigt fint faktiskt! smile

3 519 Inlägg
13 februari 2014
Trådstartare
Markus1987 skrev:
Ser ut att vara ett trevligt ljudpaket smile Köpte själv en Pioneer DEH-X9600BT, monterade in den idag, funka riktigt fint faktiskt! smile

Ja, det duger nog faktiskt smile

498 Inlägg
13 februari 2014
Vad är det för företag som du handlat fälgarna ifrån egentligen som segar?

3 519 Inlägg
13 februari 2014
Trådstartare
Markus1987 skrev:

Det är Styling4u.
Det lustiga är att jag kollade upp företagets omdömen innan jag handlade där, och skrev till dom att det är många som fått väntat på sina grejer, och jag fick till svar att det endast är folk som inte har tålamod och bara vill förstöra som skriver dåliga omdömen. Så jag chansade att beställa där ändå. Känner folk som känner han som har butiken, och dom säger att det är ett bra företag, såsom väldigt många andra säger.
Men när jag beställde fälgarna var dom slut på lager hos honom, men det fick jag inte veta förens jag mailade och frågade vad det var som tog sån tid. Då hade han beställt dom från sin leverantör som också hade slut på lager, som i sin tur fick beställa av sin leverantör. Och därifrån skickades dom direkt. 7 veckor senare...
Men jag har aldrig fått någon uppdatering av Styling4u om vad som händer, vilket man tycker att man borde fått. Jag har fått tagit initiativ att maila och frågat. Har gjort det varje vecka tills nu då jag skulle fått ett kollinr igår, som jag inte fick. Kommer aldrig mera handla där, tyvärr

1 071 Inlägg
13 februari 2014
Kompisen beställde coils därifrån nyligen och det tog minst en månad innan han fick hem dom

Onödigt inlägg^^

498 Inlägg
13 februari 2014
user_name skrev:
Markus1987 skrev:

Det är Styling4u.
Det lustiga är att jag kollade upp företagets omdömen innan jag handlade där, och skrev till dom att det är många som fått väntat på sina grejer, och jag fick till svar att det endast är folk som inte har tålamod och bara vill förstöra som skriver dåliga omdömen. Så jag chansade att beställa där ändå. Känner folk som känner han som har butiken, och dom säger att det är ett bra företag, såsom väldigt många andra säger.
Men när jag beställde fälgarna var dom slut på lager hos honom, men det fick jag inte veta förens jag mailade och frågade vad det var som tog sån tid. Då hade han beställt dom från sin leverantör som också hade slut på lager, som i sin tur fick beställa av sin leverantör. Och därifrån skickades dom direkt. 7 veckor senare...
Men jag har aldrig fått någon uppdatering av Styling4u om vad som händer, vilket man tycker att man borde fått. Jag har fått tagit initiativ att maila och frågat. Har gjort det varje vecka tills nu då jag skulle fått ett kollinr igår, som jag inte fick. Kommer aldrig mera handla där, tyvärr

Okej! Fan va drygt, jag har nog handlat därifrån 1-2ggr och det har funkat helt okej dom gångerna om jag minns rätt! Men jag förstår att det är fan inte kul att vänta evigheter på saker och sen bara höra massa falska lovord!

3 519 Inlägg
13 februari 2014
Trådstartare
partyvan skrev:
Kompisen beställde coils därifrån nyligen och det tog minst en månad innan han fick hem dom

Skön att veta att jag inte är ensam, men även trist för honom hmm
Dock lär man ju sig vilka man kan lita på och inte. Tur det finns flera butiker i sverige som man kan handla av och lita mera på smile

3 519 Inlägg
13 februari 2014
Trådstartare
Markus1987 skrev:
user_name skrev:
Markus1987 skrev:

Det är Styling4u.

Okej! Fan va drygt, jag har nog handlat därifrån 1-2ggr och det har funkat helt okej dom gångerna om jag minns rätt! Men jag förstår att det är fan inte kul att vänta evigheter på saker och sen bara höra massa falska lovord!

Vad handlade du för något?
Tycker att om man inte kan driva en butik som man ska så ska man inte ha någon. Eller åtminstone kanske fundera på att anställa mer personal så man hinner med.

498 Inlägg
13 februari 2014
user_name skrev:
Markus1987 skrev:
user_name skrev:

Det är Styling4u.

Tycker att om man inte kan driva en butik som man ska så ska man inte ha någon. Eller åtminstone kanske fundera på att anställa mer personal så man hinner med.

Köpte ett intercooler kit till min gamla Golf MK4 GTI, förväntade mig att det skulle passa bolt-on men det var bara att glömma, fick göra om typ alla rören! Men det är ju inte iåfs styling4us fel men men...

3 519 Inlägg
13 februari 2014
Trådstartare
Markus1987 skrev:
user_name skrev:
Markus1987 skrev:

Köpte ett intercooler kit till min gamla Golf MK4 GTI, förväntade mig att det skulle passa bolt-on men det var bara att glömma, fick göra om typ alla rören! Men det är ju inte iåfs styling4us fel men men...

Jaha okey. Trist.
Vill gärna ha fälgarna snart så jag kan montera en fälg och se hur det blir medans det är plus grader ute. Snart kommer det väl ett snöoväder igen och blir kallare, då får jag det lite svårt att testa en fälg. Sen tar det ju säkert 2-3 dagar att dippa mina fälgar inkl maskering. Eftersom jag i samma veva ska installera larmet i bilen och ev koppla in stereon så börjar jag få panik. Allt blir så mkt svårare när man inte har garage

498 Inlägg
13 februari 2014
user_name skrev:
Markus1987 skrev:
user_name skrev:

Jaha okey. Trist.
Vill gärna ha fälgarna snart så jag kan montera en fälg och se hur det blir medans det är plus grader ute. Snart kommer det väl ett snöoväder igen och blir kallare, då får jag det lite svårt att testa en fälg. Sen tar det ju säkert 2-3 dagar att dippa mina fälgar inkl maskering. Eftersom jag i samma veva ska installera larmet i bilen och ev koppla in stereon så börjar jag få panik. Allt blir så mkt svårare när man inte har garage

Vill också ha garage! tongue Har fått stå ute nu i två dagars tid och montera dämpmatta i bagaget å så! tongue

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
13 februari 2014
Markus1987 skrev:
user_name skrev:
Markus1987 skrev:

Jaha okey. Trist.

Vill också ha garage! tongue Har fått stå ute nu i två dagars tid och montera dämpmatta i bagaget å så! tongue

Jag har byggt alla mina bilar på gatan, på sin höjd har jag haft en carport att stå i wink Fått vara inomhus vid något enstaka tillfälle också när kompisar haft en halvdag över. Men vad gör man inte för världens bästa hobby <3 big_smile

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

3 519 Inlägg
13 februari 2014
Trådstartare
rickylicious skrev:
Markus1987 skrev:
user_name skrev:

Jaha okey. Trist.

Jag har byggt alla mina bilar på gatan, på sin höjd har jag haft en carport att stå i wink Fått vara inomhus vid något enstaka tillfälle också när kompisar haft en halvdag över. Men vad gör man inte för världens bästa hobby <3 big_smile

Nej jag håller helt klart med Ricky smile Men för det så kan det ju få vara plusgrader ute. Åker hem till en polare och skruvar utanför hans garage om jag inte är ute vid mina föräldrar. Att stå ute i minusgrader och massor av snö på backen man ska ligga i är inte direkt något kul wink

498 Inlägg
14 februari 2014
Nä det är sant, gjorde ju massa jobb också utomhus på min Golf då så ute funkar ju självklart, men föredrar garage, ibland får man låna ett garage där man kan göra lite mer avancerade jobb under bil osv...

3 519 Inlägg
14 februari 2014
Trådstartare
Jahap.. Inga fälgar idag heller. Ringde till Styling4u:s leverantör och fick veta där att fälgarna är skickade, men inte det datumet som Styling4u nämnt. Den kille jag prata med trodde fälgarna skulle komma måndag eller tisdag nästa vecka. Jag sa att jag har haft ett jäkla strul med Styling4u, och han sa "Ja det är lite så dom jobbar där". Kul att någon är ärlig iaf. Men har mailat tillbaka till Styling4u nu och bett om ett kollinr som hans leverantör tydligen skickat till honom, så det är väl bara att vänta och se ytterliga några dagar hmm

Fick bekräftat att mina 10st stickers från staterna väntar på att skickas iaf, så dom kommer väl också nästa vecka skulle jag tro.

Pratade även nyss med Hova.com i tele om mina lysen. Grillen, skärmblinkers och blinkers i stöt kommer att skickas idag, så jag bör ha det paketet på måndag.
Bakljusen hade dom hemma, men väntade på en leverans från deras leverantör på strålkastarna som borde komma in nästa vecka. Så dom skickas nästa vecka och bör ha det i slutet av den veckan, om inte annat veckan därpå.

Händer något iaf.
Nu medans jag skriver fick jag mail från Styling4u också, mitt efterlängtade kollinr smile

"Scheduled Delivery:
Monday, 02/17/2014, By End of Day"

Skönt att ännu en gång ha ett fastställt datum, nu lite trovärdigare big_smile

3 519 Inlägg
14 februari 2014
Trådstartare
När jag satt och åt så fick jag ett samtal från Hova.com. Detta kallar jag service, och den bästa jag haft hittills.
Han meddela och sa att stötfångarblinkersen som han trodde att dom hade hemma fanns inte i lager, så denna order med grillen och alla blinkers kommer skickas något senare än det var sagt tidigare idag. Men han trodde att jag skulle ha allt hemma innan nästa helg ändå smile En sån liten sak och dom meddelar om det på telefon. Det är bra gjort smile

Bara att vänta till måndag nu så jag får fälgarna och kan börja maskera.
Lördagen den 22/2 ska jag till en polare och testmontera en fälg är det bestämt, samt att vi ska försöka koppla in larmet också. Och om allt går vägen så kanske jag hinner koppla in stereon och 6x9orna med smile

3 519 Inlägg
15 februari 2014
Trådstartare
Mail från staterna att mina stickers är skickade och ska tydligen komma på måndag.
Mina fälgar är i Danmark nu smile

Väntas mycket nästa vecka big_smile

Sök