3445
Sök

Golf Mk2 -90 /Förfining/Stance/Fitment | BILD update!

Golf Mk2 -90, 4-dörrars. Rullande projekt och blivande Stance såklart!

Volkswagens Of Sweden på Facebook
187 733 Visningar
Projektet avslutat 4 maj 2014
3 519 Inlägg
18 november 2013
Trådstartare
Ettern92 skrev:
ska följas!smile

Tack, du är välkommen smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

3 519 Inlägg
18 november 2013
Trådstartare
Har nu fått uppgifter på vad allt hos Hova.com skulle kosta för mig och har även kollat upp många andra företag säljer likadana lysen till bilen. Räknade då på deras ordinarie pris och insåg att Hovas priser då ligger bra till.

Kommer att införskaffa mig detta:
Röd/svarta "klarglas" bakljus
Svarta klarglas strålkastare med kors
Svarta skärmblinkers
Svarta blinkers till stötfångare

Men kommer variera lite med detta ovan och även köra original blinkers, bakljus samt strålkastare. Beroende på vilken färg fälgarna har wink Så det inte skär sig smile

Har dock fått lite problem med min fälgsponsor just nu, men väntar på svar och hoppas vi ska kunna lösa detta bekymmer utan för mycket krångel hmm

3 519 Inlägg
18 november 2013
Trådstartare
Min fälgsponsor har "backat" ur.. Jag fick ett november erbjudande, men eftersom jag inte har några pengar just nu att lägga på fälgar, så sket det sig. Ev att vi kunde hitta på något i vår. Om inte annat så har jag ju rabatt på andra saker till bilen, så jag är inte deppig smile Inga stora pengar allt handlar om, men spons är ändå spons.

3 519 Inlägg
19 november 2013
Trådstartare
Fick en till spons på bilen idag. Helspons på coilovers från Mr Tuning big_smile

84 Inlägg
19 november 2013
Detta ser spännande ut! Hoppas du slipper fler besök av idioter som inte kan skilja på sitt och andras! ska följas big_smile

3 519 Inlägg
19 november 2013
Trådstartare
samueel skrev:
Detta ser spännande ut! Hoppas du slipper fler besök av idioter som inte kan skilja på sitt och andras! ska följas big_smile

Tack, ja det hoppas jag med. Men man kan fan aldrig vara säker hmm

84 Inlägg
21 november 2013
user_name skrev:
samueel skrev:

Tack, ja det hoppas jag med. Men man kan fan aldrig vara säker hmm

Nej tyvärr hmm hmm

3 519 Inlägg
21 november 2013
Trådstartare
Idén blir snodd, men en klockren lösning på stereons placering. Den kommer att sättas där askoppen sitter i mitt konsolen. Kommer bli en dubbeldin. Dock använder jag ofta cigguttaget till att ladda mobilen, så jag funderar på att flytta upp den till där stereon sitter original smile Kanske kan sätter dit någon extra mätare också för snygghetens skull smile

Volkswagen <3
1 133 Inlägg
21 november 2013
user_name skrev:
Idén blir snodd, men en klockren lösning på stereons placering. Den kommer att sättas där askoppen sitter i mitt konsolen. Kommer bli en dubbeldin. Dock använder jag ofta cigguttaget till att ladda mobilen, så jag funderar på att flytta upp den till där stereon sitter original smile Kanske kan sätter dit någon extra mätare också för snygghetens skull smile

hmm.... Känns lite som du kopierar mig? cool De är lugna puckar! Kanske jag kan kopiera dej hur fan jag ska fästa skiten.

Du kan ju sätta cigg uttaget i facket under handfacket? Går ju komma på någonstans där de är diskret smile

Allmänt körd i huvudet

3 519 Inlägg
21 november 2013
Trådstartare
FjonkeeN93 skrev:
user_name skrev:

hmm.... Känns lite som du kopierar mig? cool De är lugna puckar! Kanske jag kan kopiera dej hur fan jag ska fästa skiten.

Du kan ju sätta cigg uttaget i facket under handfacket? Går ju komma på någonstans där de är diskret smile

Har sett många flera som har så, så riktigt från dig kommer det inte smile
Men jag och en polare har en idé om hela grejen. Får ta en närmare titt på det i vår. För ajg kommer nog köra utan stereo hela vintern som det känns nu efter bilstölden hmm

Volkswagen <3
1 133 Inlägg
21 november 2013
user_name skrev:
FjonkeeN93 skrev:
user_name skrev:

Men jag och en polare har en idé om hela grejen. Får ta en närmare titt på det i vår. För ajg kommer nog köra utan stereo hela vintern som det känns nu efter bilstölden hmm

Haha jag såg andra som hade de också, sen fick jag ett erbjudande om en dubbel din billigt så slog till smile Men jag vettefan hur jag ska fästa den.
Om man ska skära ut allt, sen plasta igen hålet för att sedan skära ut hål till stereon. För ''fästet'' till stereon kommer lite dumt till sad

Allmänt körd i huvudet

3 519 Inlägg
21 november 2013
Trådstartare
FjonkeeN93 skrev:
user_name skrev:
FjonkeeN93 skrev:

Haha jag såg andra som hade de också, sen fick jag ett erbjudande om en dubbel din billigt så slog till smile Men jag vettefan hur jag ska fästa den.
Om man ska skära ut allt, sen plasta igen hålet för att sedan skära ut hål till stereon. För ''fästet'' till stereon kommer lite dumt till sad

Vill inte köpa nå skit bara. Jag vill ha en grymt bra stereo från början som kan hålla hela vägen med alla stereo grejer jag vill ha. Men i sommar blir det nog ändå att bara köra med riktig huvudenhet, sen ett framsystem, ev baksystem i dörrarna också. Så får jag skjuta fram det kompletta stereo bygget till 2015, känns som bilen kommer få vara kvar i mina ägo ett tag. Lika bra för en gång skull smile

Men tror vi kommer att plasta. Någon bra lösning borde det gå att få på det hela smile

3 519 Inlägg
23 november 2013
Trådstartare
Har funderingar på att klä om taket, mina dörrsidor och hatthyllan i mönstret nedan. Militär mönster.
Vad tror ni om det?

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-1bd736061f7d9c3ec283297b2db5b56f.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-d8e98c064bc497e035d0c587dd0a3a56.jpg

3 519 Inlägg
24 november 2013
Trådstartare
user_name skrev:
Har funderingar på att klä om taket, mina dörrsidor och hatthyllan i mönstret nedan. Militär mönster.
Vad tror ni om det?

http://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-1bd736061f7d9c3ec283297b2db5b56f.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-d8e98c064bc497e035d0c587dd0a3a56.jpg

Glömde skriva varför jag vill ha detta mönster..
Ovanligt och kul inredning. Mönstrets färger är så neutrala att dom passar till den vita lacken. Samt att den passar till vilken färg jag än skulle välja på fälgarna. Inget som skär sig smile

Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
25 november 2013
Jag kommer att inhandla röd alacantra till golfen, och allt uppifrån och ner till halva bilen kommer att bli rött big_smile
Resten kommer att bli svart skinn även dörrsidorna skall få sig svart skinn föresten smile

Frågan är vilket limm jag skall använda mig utav ?

3 519 Inlägg
25 november 2013
Trådstartare
Twins skrev:
Jag kommer att inhandla röd alacantra till golfen, och allt uppifrån och ner till halva bilen kommer att bli rött big_smile
Resten kommer att bli svart skinn även dörrsidorna skall få sig svart skinn föresten smile

Frågan är vilket limm jag skall använda mig utav ?

Nice smile
Men anledningen till att jag inte vill ha en och samma färg är att om jag tex nu ska ha gröna fälgar, eller blå, orange eller nå annat så skulle det skära sig som fan. Vilket inte skulle bli snyggt.
En vit bil som jag har lär ha en neutral färg på inredningen smile På så vis kan jag även ha alla sorters färger på fälgarna utan några andra komplikationer smile

Spraylim funkar väl?

3 519 Inlägg
25 november 2013
Trådstartare
Ska nog beställa hem någon meter tyg denna månad, så jag kan testa mig fram hur jag kan klä en dörrsida innan jag fortsätter med dom andra tre smile

Har ev fått tag på en kille som har 4st dörrsidor jag kan köpa av honom också.

3 519 Inlägg
26 november 2013
Trådstartare
Jag mailade MDS för en förfrågan om spons på billjud här om dagen. (Hade sedan tidigare spons hos BRL, men visste inte till hur stor del eller procent del jag skulle få). Eftersom inget var bestämt med BRL så frågade jag runt på lite flera ställen. MDS nappade och ville träffa mig personligen i sthlm, vilket jag inte hade några problem med. Sa att jag skulle dyka upp någon dag, men visste inte säkert när.
En vän hörde av sig till mig tidigare idag och frågade om jag skulle med till sthlm för ett ärende. Vi snackade lite då om att jag även skulle kunna dra till MDS och höra med dom på en gång. Så nu har jag gjort det smile

Ett bra avtal kom vi fram till såklart, och har fått priser på lite saker som skall användas om pengarna finns till det då. Bara att hoppas att dom finns när det är dags. Men utsidan går självklart först!

Fick provlyssna på basen (som satt i bil) som jag skall ha. Den lät grymt!! Basen är ny på marknaden..
* 5st MDS Performence 6,5" kit
* 4st MDS X1 X-ite steg
* 1st DLE UF12D2SPL bas
* 1st MDS T1800 monoblock

Basen levererar 4000watt.. Magneten är nästan lika stor som basen i sig. Väger ca 20kg.
Ett as till bas.
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-5815cd00d0db6f6f1afb7c062d7540ee.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-9a7f82e0fa21442279719a9d022f0420.jpg

Denna bas kostar alltså ca 6000kr ny!
Tanken är nu att det ska sitta 3st framsystem i bägge dörrarna fram, och två i varje bak..

Så det var min glada nyhet cool
Senast redigerat av user_name (26 november 2013)

68 Inlägg
3 519 Inlägg
26 november 2013
Trådstartare
Snekliw skrev:
Najs!

Inga fel big_smile