davidzetterlund skrev:
Hej, har sök o letat utan att finna hela svar, så nu kör vi. Vill helst ha enkla ja/nej svar. Mottager gärna tips om ni märker att jag tänker helt åt skogen.
Bilen jeep zj, 5.2l 1996, 249 låda D44a bakaxel.
Lite bakgrund.
Har haft oljud i bakaxeln, typ trasigt hjullager, sen jag köpte den, började med att byta lager, utan bättring.
Köpte nya drivaxlar+ lager, ingen skillnad.
Så nu mina frågor
1. Jag funderar på difflager om det är dom som e slut och bör bytas?
2. Alt pinjong lager? Men det är väl lika bra att byta både diff+pinjonglager samtidigt?
3. Behöver allt schimsas?
4. Om ja på nr 3. Kan en vanlig människa som har en lite mer än hyfsad verktygslåda göra det själv
( utrustad med väldigt tålamod också)
5. Behövs specialverktyg och vilka? För ovan beskrivda operation?
Väldigt tacksam för svar, helst från nån som gjort detta själv eller sett nån som har gjort det live.
Sen kan man undra om det är värt det? Ja jag har ju redan slängt ut runt 8-9k på bakaxeln redan, så det är väl dumt o sluta nu?😕
Och så vet jag att jag har fräch grejjor