M90 låda växlar man till 3an så händer det inget?

Simpoo
1 oktober 2013 · 3 Inlägg

Är det syncringen som är helt skrot? men inga problem att lägga växelspaken till 3ans växel låter inget och heller inga svårigheter att lägga i den där blir som man har friläge.


//simon

Dodge90dart
1 oktober 2013 · 48 Inlägg

Synkringen är Kass, bara att byta låda, är jätte vanligt på alla med m90 låda, Dock 960.n m90 låda är förstärkt på 3.an lika så 940.n som kom 98. Har försökt hitta en sprängskiss på en m90-låda så om nån som läser dena tråden har en kan ni gärna höra av er=)

Simpoo
1 oktober 2013 · 3 Inlägg

Okej var som jag misstänkte,
Men tänkte att det borde skrapa för jävla mycket när jag försöker lägga i den vilket det inte gör :S
å tänkte om det inte kunde vara något annat förutom syncringen.
Går det att svetsa eller är det redan försent?

siiimooon Påstängd
1 oktober 2013 · 1 194 Inlägg

Om det är som friläge när du lägger i trean känns det väl nästan mer som rensat drev?
Är synkringen dålig skorrar det väl, och om stoppringen lossnat som jag förstått att den kan göra, då ska det vara stumt..?

Simpoo
1 oktober 2013 · 3 Inlägg

Ingen aning vad det kan ha blivit köpte den så och hade bara hänt när dem varit ute och åkt och skulle lägga i 3an.
Tycker att det är väldigt konstigt yikes

1,2,4 är inte svåra att få i men sen när man ska över till 5 så får man ta i lite sen så när man ligger på 4 och ska växla ner så är det lättast att lägga i 5 sen dra den direkt till 2an tongue

Dodge90dart
6 oktober 2013 · 48 Inlägg

Ska man svetsa, så borde man ha en sprängskiss på en m90 låda innan man plocka isär, och sen veta vad man gör med för är inte lite job att plocka isär och för att inte tala om att sätta ihop. Har letat hur mycket som helst efter en sprängskiss men hittar ingen o lagt in flera gånger här om nån har en men verkar som det inte finns, borde ju finnas. Jag köpte en ny låda från en 98 classic, är jätte vanligt att 3.an är kass om man missar när man växlar eller om bilen gått mycket med släp



Simpoo skrev:
Okej var som jag misstänkte,
Men tänkte att det borde skrapa för jävla mycket när jag försöker lägga i den vilket det inte gör :S
å tänkte om det inte kunde vara något annat förutom syncringen.
Går det att svetsa eller är det redan försent?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang