4471
Sök

Kam och Top till 740 GLE -88

Himma skruare
1 250 Inlägg
4 oktober 2013
Trådstartare
#1
Har en 740 GLE som jag skulle vilja ha litta mer HK i..

Satt o titta på kammar till den. Har en 530 top på nu. Men ska man passa på o byta till 531 toppen o slänga i en K-kam. Eller ska man skita i o byta den o bara slänga på en kam.
Har precis tagit bort strypningen på insuget. Kommer o sätta 4-2-1 extraktor o bygga rör efter det.

Litet projekt på min 855 T5-R. The Dark side
Projektet på min 945 16v Turbo. White Trash
Sida om Vinterlek med bilar. Vinterbilar

6 740 Inlägg
5 oktober 2013
#2
så  länge det finns hål i 531 toppen för spridarna så kan du använda den tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

5 917 Inlägg
5 oktober 2013
#3
Eller en 405-topp, samma kanaler som en 531, däremot med gamla ventilkåpan men dessa har oftast spridar hål för K-jet spridarna (mekaniska sprutet).
Bara ett tips då min uppfattning är att det är lite svårare att hitta 531or med spridarhål.

K-kammen är lagom för en bruksbil, ganska billiga också. Däremot finns det ju en uppsjö med diverse eftermarknadskammar, men dessa är däremot lite dyrare.


Himma skruare
1 250 Inlägg
5 oktober 2013
Trådstartare
#4
Visst fan.. spridarna sitter i toppen på mekaniska sprutet.. sad Finns väl ingen 531 top med dem hålen.
Men e 405:an svår o få tag på då.

Litet projekt på min 855 T5-R. The Dark side
Projektet på min 945 16v Turbo. White Trash
Sida om Vinterlek med bilar. Vinterbilar

5 917 Inlägg
6 oktober 2013
#5
Tycker inte en 405a med spridarhål verkar svårare att få tag på än en 531 utan spridarhål, ligger i ungefär samma pris också kanske lite billigare till och med då 405an verkar mindre eftertraktad än 531an.


Forummoderator
26 548 Inlägg
6 oktober 2013
#6
simlar skrev:
Tycker inte en 405a med spridarhål verkar svårare att få tag på än en 531 utan spridarhål, ligger i ungefär samma pris också kanske lite billigare till och med då 405an verkar mindre eftertraktad än 531an.

Idag skulle jag inte vilja säga 405:an är mindre eftertraktad.
Går åt som smör i solsken - tyvärr - hos folkraceåkarna..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Himma skruare
1 250 Inlägg
6 oktober 2013
Trådstartare
#7
Då lutar det nog åt att köra på 530 toppen o bara bytta till en vettig kam.
Litta billigare o litta lättare så.

Litet projekt på min 855 T5-R. The Dark side
Projektet på min 945 16v Turbo. White Trash
Sida om Vinterlek med bilar. Vinterbilar


Sök