![https://www1.garaget.org/gallery/images/114/113986/113986-6d66bb86d3bbb03f6de4e0b0460f9205_large.jpg]()
Blev bara två stag till, sen ansåg jag att det fick vara klart.Borrade ett flertal hål längs med kanterna, dels för att kunna skruva fast plåten och få den dikt an ramverket samt för att kunna svetsa ihop ramverket med plåten även "mitt på" ramverket. Slipade ner så mycket jag kunde (i.o.m att jag har slipat i olika riktningar så ser det oslipat ut på ställen som egentligen är slipade), tog hur lång tid som helst. Frågan är om det behövs?
![https://www1.garaget.org/gallery/images/114/113986/113986-7e72627a80996c34be0f58dea134bd50_large.jpg]()
Ville inte riskera att hörnen skulle ta i karossen så jag slipade ner dem.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/114/113986/113986-c79a8df862c561572fce6c489e03cc5f_large.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/114/113986/113986-cd13295c9071d4c9a7dfdd77d4ef966c_large.jpg]()
Målade med rostskyddsfärg, där jag inte kom åt med rollern så tog jag sprayfärg. Hade tydligen lyckats med att köpa olika färger, men det är skit samma i.o.m att detta inte kommer att synas.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/114/113986/113986-43c3c0c463a7fedc6dc289b19435623e_large.jpg]()
För att underlätta montaget av takplåten så ville jag sänka ner bilen och få den mer vågrät, hade först tänkt att ställa den direkt på bakaxeln med det gick inte få bort domkraften då. Så det fick bli två träbalkar mellan garagegolvet och bakaxeln.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/114/113986/113986-0dee1421623cfb33a8232a1cb124b7cf_large.jpg]()
Jag insåg att jag aldrig skulle orka att lyfta upp taket själv. Därför så behövde jag komma på en lösning av problemet. Lösningen ser ni här, ett vinkeljärn skruvat i bakväggen och ett vinkeljärn som ligger mellan stagen i ramverket till sidoväggarna. Mellan dessa så la jag två ihopskruvade plywoodskivor. Satte även lite plywood som stag ner till golvet.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/114/113986/113986-bb2a0c69fe0ef61f8a27cd3792e7bfa3_large.jpg]()
Så här såg det ut på ovansidan. Skruvade fast plywooden med en skruv i bakkant för att den inte skulle glida av vinkeljärnen.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/114/113986/113986-ebd6cf21071be80afb22943996428c7f_large.jpg]()
Sen var det dax att konka in takplåten och häva upp den på "hyllan" som jag hade byggt.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/114/113986/113986-971db06419f8a015f5a0497b755abec6_large.jpg]()
Tryckte och slog in två träbalkar för att få upp plåten i bakkant, efter det så lyfte jag upp framkanten av plåten och spände fast den med tvingar.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/114/113986/113986-29ff6e49f8a0b0316788deaf3de5ddc9_large.jpg]()
När detta var gjort så satte jag dit domkraften och pumpade upp takplåten. Skruvade fast plåten med självborrande skruv. Måste säga att jag är rätt nöjd med lösningen

![https://www1.garaget.org/gallery/images/114/113986/113986-14147f8e1871ad41caadcc4df7b4452a_large.jpg]()
Visade sig att det var gott om plats även i hörnen så jag hade inte behövt att slipa ner dem. Men ansåg att det var bättre att göra det, än att riskera att bli stående med fyra hörn som trycker upp karossen.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/114/113986/113986-ef39d6888c8d411b19f6e2582ed83454_large.jpg]()
Tro det eller ej men taket hänger kvar även utan domkraften
