Check engine Saab 9000

NisseNasse
21 oktober 2013 · 36 Inlägg

iron_angel skrev:

NisseNasse skrev:

iron_angel skrev:

Här sittter det

http://www1.garaget.org/gallery/images/92/91965/91965-619965cd500eade65c69a1629df26923.jpg

har själv läst felkoderna via de uttaget under huven funkar kanon (bilen var 2,3i -90 )

Då är frågan om det spelar nån roll om bilen har DI eller inte. Varför gjorde nissarna inte det på min bil för då?? hm det här verkar mysko. För jag frågade faktiskt om det under huvven in var diagnosuttaget.. Nädå svarade dom.

du tycks ju inte läst länken, eller det ja skrev så lägger ner detta nu...

Subaru Impreza "JRM" (2006)
Jonas_Mellberg Dr. Mörker
22 oktober 2013 · 211 Inlägg

NisseNasse skrev:

iron_angel skrev:

NisseNasse skrev:

har själv läst felkoderna via de uttaget under huven funkar kanon (bilen var 2,3i -90 )

Då är frågan om det spelar nån roll om bilen har DI eller inte. Varför gjorde nissarna inte det på min bil för då?? hm det här verkar mysko. För jag frågade faktiskt om det under huvven in var diagnosuttaget.. Nädå svarade dom.

du tycks ju inte läst länken, eller det ja skrev så lägger ner detta nu...

Nu ska du inte bli kinkig. Jodå jag har läst din länk men jag undra samtidigt va tusan uttaget under stolen är.

Det blir att gå till nån som verkligen vet va dom gör. Jag har faktiskt sparat det du skrev länk adressen.

Saab 9000i 2,3 16 "Biltrim Performance II" (1990)
Saab 9-5 2,3t "Biltrim performance by JMTM" (2000)
AndreasPlars
22 oktober 2013 · 1 062 Inlägg

Få ur blinkkoder och läsa ut felkoder är ju två olika saker.
Blinkkoder är ett förenklat sätt att felsöka "på väg" osv och säger inte så precist vad som är fel.

Mvh

Saab 900i (1989)
DragonII
23 oktober 2013 · 115 Inlägg

Har samma diagnos uttag som ägaren till bilen här på tråden. O den sitter samma ställe, dvs under passagerarestolen. jag kollade diagnosuttag som var under huven till hörnet närmast föraren, skruvade av den och såg att inga sladdar satt där, upptäckte när jag kollade på abs-givarna som satt under där.

Edit: Glömde tala om att min bil är en CDE -93 med 2,3 l motor.

Senast redigerat av DragonII (23 oktober 2013)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang