3503
Sök

Volvo 142 Custom

LångtidsProjekt Låg. Påbörjade detta projekt 2007, men saker kom i vägen ett par år.....Planen är fortfarande samma som då, luftfjädring, vitmotor (nu 960 3.0), V40 panel... Resten får komma som det kommer.

933 112 Visningar
Uppdaterades senast 5 oktober 2019
165 Inlägg
21 juni 2014
Vad ska du ha för karossen isf? Har du tagit klimatanläggning på den?

684 Inlägg
21 juni 2014
Trådstartare
Strmberg skrev:
Vad ska du ha för karossen isf? Har du tagit klimatanläggning på den?

Det som finns kvar är det som finns i kupén, eller vill du ha komplett med allt? karossen, ja, en femhundring är den värd.

Lillen
213 Inlägg
21 juni 2014
Haha , det är underligt de där.
Långt att åka.....

Jag har hämtat kaross och papper i göteborg.
Men när man läser på forum så är det långt om de är 10mil nere i södern.
Nu är de ju lite längre men liknelsen är relevant.

684 Inlägg
22 juni 2014
Trådstartare
Milkman skrev:
Haha , det är underligt de där.
Långt att åka.....

Jag har hämtat kaross och papper i göteborg.
Men när man läser på forum så är det långt om de är 10mil nere i södern.
Nu är de ju lite längre men liknelsen är relevant.

Jag hade ett set 18 tummare med asfräscha däck till salu för skitpengar nåt år sen, och det ringde en kille och var intresserad.
Dock var det lite långt, hela 6 mil ungefär.... Ska tilläggas att han var Stockholmare... big_smile
Affären blev ändå av, då jag tog med dem till jobbet, så blev det bara ca. tre mil för honom..

Fast jag förstår att Strmberg inte vill åka från Trollhättan, det är en bit.....

Wolf_89
446 Inlägg
22 juni 2014
Sj så har jag sålt hela och tomma karosser och folk har åkt 60+mil och det är åt ett håll. Och där va det inge gnäll om att det va långt. Sist så sålde jag en Bmw E36 coupe och om jag minns rätt så åkte han från Stockholms trakten. Och jag sålde karossen för 2000kr. Resan kostade nog mer smile Har sj åkt en bit för att köpa saker ibland. Visst är vell lite trist. Men ibland så är det billigare och åka och hämta sj. Än att få det skickat.

Men finns mkt gnäll folk här i Sverige. Och kull att det börjar hända en hel del med bygget ditt.

Bayerische Motoren Werke. For the Win.
The only time a BMW owner willingly removes his car from the road. Is to remove the road from the car.
Never Argue With An Idiot. They´ll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience.

684 Inlägg
22 juni 2014
Trådstartare
Har fått motorn på plats nu också. Har konstaterat en massa smågrejer som måste åtgärdas, bland annat så tar kamremskåpan i huven. Detta hade jag redan förutsett, men nu fick jag svart på vitt.. Har eventuellt en lösning på detta genom att byta motorkuddar till lite smalare, plus att bygga om förstärkningen i huven, där den tar emot. Torpeden behöver masseras bakom motorn, då det är tight för vattenrören. Det andra stora vattenröret vid främre grenrör visste jag sen innan att den måste modifieras. För att få plats med en kylare måste frontbalken byggas om helt. Men helt omöjligt är det nog inte, så fortsätter med konceptet som det är nu. Foton tas ikväll..

/Pauli

Lillen
213 Inlägg
22 juni 2014
Kul att tråden rullar på.
Så slipper jag bry mig om min som står stilla big_smile

angående 960, är det hellackade dörrhandtag på den? smile

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

684 Inlägg
22 juni 2014
Trådstartare
RightFront skrev:
angående 960, är det hellackade dörrhandtag på den? smile

Nix, inte lackade handtag.

684 Inlägg
22 juni 2014
Trådstartare
Nu sitter iallafall motorn på plats som sagt...

https://www1.garaget.org/gallery/images/123/122628/122628-01a2fb3d6ad05442e3856c3f5a0f513c.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/123/122628/122628-f45cbba8fdfe87360887ea9f4ea7d4c1.jpg
Lite tight för vattenrör.

https://www1.garaget.org/gallery/images/123/122628/122628-91c0a3df9fef52d7d63d2e984864dd6b.jpg
Finns ju lite plats ner till framvagnsbalken, så tänkte helt enkelt ta lägre motorkuddar, och förhoppningsvis fixar jag två flugor i en smäll, krocken med huven, och eventuellt även avståndet till torpeden. Ska köpa kuddar i veckan.

Inbiten Volvonörd
799 Inlägg
22 juni 2014
Tycker du att det är för avancerat att bygga om tråget? skulle va asnajs med rakställd sexa smile

Volvo V70N 2,5T projekt>>> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=290249
www.skogenracing.com
Volvo 944 Turbo+ 1991
Volvo 854 SE 1995

684 Inlägg
22 juni 2014
Trådstartare
Lillkanto skrev:
Tycker du att det är för avancerat att bygga om tråget? skulle va asnajs med rakställd sexa smile

Inte för avancerat, bara onödigt tycker jag, dessutom har jag mer plats för insug och dyl. när den är som den ska vara, sned.

2 343 Inlägg
22 juni 2014
Det har blivit duktigt med fart på skruvandet i Chippens garage. Ser ju ut att gå bra å få i den moroten. Funkar det inte med huven kan du ju skära ut mittendelen och vända på den så du får en liten förhöjning istället för att det är en försänkning?

684 Inlägg
22 juni 2014
Trådstartare
Milkman skrev:
Kul att tråden rullar på.
Så slipper jag bry mig om min som står stilla big_smile

Sälj ditt folkaskit och börja BYGG!!!!   big_smile big_smile big_smile

684 Inlägg
22 juni 2014
Trådstartare
MR_T skrev:
Det har blivit duktigt med fart på skruvandet i Chippens garage. Ser ju ut att gå bra å få i den moroten. Funkar det inte med huven kan du ju skära ut mittendelen och vända på den så du får en liten förhöjning istället för att det är en försänkning?

Hahhaha, "Chippen", måste bara skratta big_smile Du e rolig du... Jag hoppas det räcker med kortare kuddar, och lite massage av förstärkningsbalken mitt under huven, den tar nämligen i precis på den balken..
Skulle jag vända på mittendelen vet jag inte riktigt hur jag skulle få det snyggt mot plåten som sitter under rutan...
Kan ju inte ha en upphöjd kant där? Näääh....

27 Inlägg
22 juni 2014
detta blir grymt! smile

29 Inlägg
22 juni 2014
Har nu läst alla 45 sidor och det här blir bara bättre och bättre!!!
Älskar stuket du har fått/får till.
Har du dom former du vill ha på bilen eller har du några hemligheter?

684 Inlägg
22 juni 2014
Trådstartare
Jonble skrev:

Kul att du gillar stuket! smile
Angående formerna, låt mig säga såhär, det finns inga hemligheter, men formerna är definitivt inte klara.. big_smile

29 Inlägg
22 juni 2014
Paulit skrev:
Jonble skrev:

Kul att du gillar stuket! smile
Angående formerna, låt mig säga såhär, det finns inga hemligheter, men formerna är definitivt inte klara.. big_smile

Härligt=) Såg förövrigt väldigt trångt ut med den motorn, den slår inte i någonstans när den rör sig?

Sök