LångtidsProjekt Låg. Påbörjade detta projekt 2007, men saker kom i vägen ett par år.....Planen är fortfarande samma som då, luftfjädring, vitmotor (nu 960 3.0), V40 panel... Resten får komma som det kommer.
Har idag fixat andra sidan, så nu är balken klar! Vart iväg och handlat lite färg också, tar lite bilder ev. i morgon, finns inte så mycket att se just nu...
Lägger väl upp några bilder på det målade. Målat för att det inte ska börja rosta bara, blir ny blästring senare, med ny epoxifärg på.
Jajust, och sen gjorde jag klart fästena på bilen också:
Nu blir det paus några dar med projektet (tror jag), ska fixa lite med brorsans bil, och sen måste jag trixa lite med mina brukisar, 245:an ville snacka med sidan på en buss på väg hem idag efter jobbet, så den får vila lite. Tar ut 244:an istället.
Jo, det har ja, men i mobilen. Lite bucklig bara, kofångarplasten bak loss, lite blinkersglas fram m.m. inte så farligt egentligen, men börjar tröttna på den. Man måste banka ut bakskärmen ca. 10 cm för att den ska bli vettig igen, och jag bara orkar inte med den nu.
Jo dom där bussarna tar hemskt mycket plats på vägen
De tar plats, men inte den här gången tyvärr, fick sladd(blixthalka) när jag skulle köra om den på landsvägen hem, och drog rakt in i sidan på bussen, så i det här fallet var volvon bred
De tar plats, men inte den här gången tyvärr, fick sladd(blixthalka) när jag skulle köra om den på landsvägen hem, och drog rakt in i sidan på bussen, så i det här fallet var volvon bred
Trodde bara vi här uppe hade vinter Med andra ord så vart det en del adrenalin som pumpade
Trodde bara vi här uppe hade vinter Med andra ord så vart det en del adrenalin som pumpade
Mjo, inte lite heller. Att ha ca. 100 på mätaren och preja en buss på landsväg, parera typ 4 -5 gånger, och sedan höra busschauffören säga: -Jag trodde du skulle köra av vägen ut i skogen...
Mjo, inte lite heller. Att ha ca. 100 på mätaren och preja en buss på landsväg, parera typ 4 -5 gånger, och sedan höra busschauffören säga: -Jag trodde du skulle köra av vägen ut i skogen...
Ja, inte var det vilopuls direkt!
Körde en sådan på motorvägen en gång! 740 helårsdäck lite snö på vägen plötsligt från ingen stans modd ( I <3 SALT ) tok sladd mitt i omkörning av en buss så kommer på tok häng runt bussen och ah det va lite nervöst faktiskt
Körde en sådan på motorvägen en gång! 740 helårsdäck lite snö på vägen plötsligt från ingen stans modd ( I <3 SALT ) tok sladd mitt i omkörning av en buss så kommer på tok häng runt bussen och ah det va lite nervöst faktiskt
Det blir lite mer okontrollerat när man smaskar in i sidan på bussen, fronten först, rumpan sen, man vet som inte riktigt hur mycket man ska ta i när man motparerar och har diket ungefär 50 cm från bilen, om jag nu inte var nere i diket lite grann, hann inte riktigt uppfatta det..
Det blir lite mer okontrollerat när man smaskar in i sidan på bussen, fronten först, rumpan sen, man vet som inte riktigt hur mycket man ska ta i när man motparerar och har diket ungefär 50 cm från bilen, om jag nu inte var nere i diket lite grann, hann inte riktigt uppfatta det..