LångtidsProjekt Låg. Påbörjade detta projekt 2007, men saker kom i vägen ett par år.....Planen är fortfarande samma som då, luftfjädring, vitmotor (nu 960 3.0), V40 panel... Resten får komma som det kommer.
Vad roligt att någon fortfarande minns mitt objekt!!
Självklart är vi många som följer projektet med stort intresse. Fortsätt jobba på. Hoppas det ska gå vägen och du inte ska ta på dig för mycket annat som gör att den 142:a tråden handlar om nedprioriteras alltför mycket.
Kan väl inte påstå att det går med bygget, men NÅNTING har hänt iallafall. Egentligen inget med bilen, men garaget däremot... Hade den gula 245:an där inne förut, och den tog ju upp all plats därinne. Den har jag nu förpassat ut därifrån och ställt 142:an på plats!!!
Nu fattas bara suget, men det kommer förhoppningsvis krypande här snart. Alla andra projekt har ju lagts i malpåse nu över vintern..
Kan väl inte påstå att det går med bygget, men NÅNTING har hänt iallafall. Egentligen inget med bilen, men garaget däremot... Hade den gula 245:an där inne förut, och den tog ju upp all plats därinne. Den har jag nu förpassat ut därifrån och ställt 142:an på plats!!!
Nu fattas bara suget, men det kommer förhoppningsvis krypande här snart. Alla andra projekt har ju lagts i malpåse nu över vintern..
Gör något roligt på bilen så kommer suget. Själv vart jag så less jobba på dörrar så jag lämnade ena dörren halvvägs och jobbade på arslet istället
Blir nästan sur när jag går in och kollar din byggtråd. Det händer ju nåt hela tiden, förutom när du reser. Blir lite avundsjuk på din ork. Tror jag är lite utbränd faktiskt, kanske har fastnat i väggen lite grann...
Bortblåst. Dessutom varit utomlands. Fälgar har jag dock köpt, ska bara ta mig till fälgbreddaren för att få prisuppgift.. Ska bygga mig ett litet garage till här också, plus en ny vedbod, och det gamla garaget ska rivas (inte den där projektet står),så det tar tid. Har också en 142 -68 som jag har låtit få motorn helrenoverad, fattas lite svetsjobb och lack. Inget farligt, men många bäckar små. Har också kvar 245:an jag började rostlaga, den står också halvfärdig. Det var nog den som gjorde att jag ruttnade lite...
Bortblåst. Dessutom varit utomlands. Fälgar har jag dock köpt, ska bara ta mig till fälgbreddaren för att få prisuppgift.. Ska bygga mig ett litet garage till här också, plus en ny vedbod, och det gamla garaget ska rivas (inte den där projektet står),så det tar tid. Har också en 142 -68 som jag har låtit få motorn helrenoverad, fattas lite svetsjobb och lack. Inget farligt, men många bäckar små. Har också kvar 245:an jag började rostlaga, den står också halvfärdig. Det var nog den som gjorde att jag ruttnade lite...
Men skam den som ger sig, plötsligt händer det!!!
Ditt projekt går dock som tåget, fantastiskt!!!! Keep it up!!
Men skam den som ger sig, plötsligt händer det!!!
Ditt projekt går dock som tåget, fantastiskt!!!! Keep it up!!
Hvete vad du har projekt, låter som det räcker livet ut . Kanske kommer förbi på en kaffe med rodden nästa sommar och kollar hur det går
Nix. Har byggt mig ett litet garage här, så det har tagit all min tid tyvärr... Garaget börjar närma sig färdig, men det ska in nåt annat där fram till våren dock.
Nix. Har byggt mig ett litet garage här, så det har tagit all min tid tyvärr... Garaget börjar närma sig färdig, men det ska in nåt annat där fram till våren dock.
Angående 142-projektet då? Var står den nu om inte i nåt garage och vad är planen för den? Att den ska fortsätta stå inom överskådlig tid någonstans utanför ett garage?
Angående 142-projektet då? Var står den nu om inte i nåt garage och vad är planen för den? Att den ska fortsätta stå inom överskådlig tid någonstans utanför ett garage?
Den står kvar där den stått, tillsammans med en bil till, men står bara över vintern, till dess hoppas jag att jag är klar med det jag pysslar med i det nya garaget.. DÅ ska det fixas liiite till med en annan 140, och efter DET är klart, så är tanken att fortsätta med projektet..
Har varit rätt tungt att smälla upp ett garage från grunden helt själv på kvällar och helger, så har lite paus just nu, man börjar helt enkelt bli lite äldre...