Köpråd/ Nissan VS Volvo

laithayash
25 oktober 2013 · 44 Inlägg

Hallåj alla där!

Behöver lite valhjälp, ska köpa en bil och har fastnat mellan Volvo S40 årsmodell 2000 och en Nissan Primera årsmodell 2001.
Ska skriva lite info om varje bil.

Volvo:
*Manual
*17xx mil
*Svart färg
*Rost i backskärm men de hade fixat de med hammarlack.
*Årsmodell 01
*126hp
*Dåliga vinter däck
* Obytt kamrem
*Pris: 20 tusen


Nissan:
*Automat
*15xx mil
* Metal blå
*Årsmodell 00
* Ingen rost
*SoV däck nästan nya
*140hp
*Serverad årets om
*Ny batteri
*Sport
*Sport stolar
* Pris: 18 tusen


Vetf*an vilken ska ge mig på, jag tycker Volvon ser snyggare typ, eftersom svart och har spoiler men har lätt att få rost på och byta kamrem och sånt, medan Nissan ser bättre åt från motorn, mer hästkrafter, serverad årets om och ser med väl behandlat

Visst det är mina pengar och smaksak men skulle vilja veta vad ni tycker och skulle köpa iså.

Tack i förhand

SportPilot Ubåtsingenjör
25 oktober 2013 · 7 232 Inlägg

laithayash skrev:
Hallåj alla där!

Behöver lite valhjälp, ska köpa en bil och har fastnat mellan Volvo S40 årsmodell 2000 och en Nissan Primera årsmodell 2001.
Ska skriva lite info om varje bil.

Volvo:
*Manual
*17xx mil
*Svart färg
*Rost i backskärm men de hade fixat de med hammarlack.
*Årsmodell 01
*126hp
*Dåliga vinter däck
* Obytt kamrem
*Pris: 20 tusen


Nissan:
*Automat
*15xx mil
* Metal blå
*Årsmodell 00
* Ingen rost
*SoV däck nästan nya
*140hp
*Serverad årets om
*Ny batteri
*Sport
*Sport stolar
* Pris: 18 tusen


Vetf*an vilken ska ge mig på, jag tycker Volvon ser snyggare typ, eftersom svart och har spoiler men har lätt att få rost på och byta kamrem och sånt, medan Nissan ser bättre åt från motorn, mer hästkrafter, serverad årets om och ser med väl behandlat

Visst det är mina pengar och smaksak men skulle vilja veta vad ni tycker och skulle köpa iså.

Tack i förhand

tycker de låter som volvon är ganska risig ... man lagar inte rost med hammarlack...

sen är det väl dessutom gdi motorn i den som tydligen bara strular, sen är priset på tok för högt. Dock är det ett pluss att du får med en manual till bilen, kan va bra att ha när man ska skruva

hade kollat mer på primeran, även om volvon faktiskt är snyggare

Senast redigerat av CHEEVA (25 oktober 2013)

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Rquired Allmänt envis
25 oktober 2013 · 12 512 Inlägg

Jag håller med om att Nissan låter som det bättre valet men provkör ordentligt för ingen av de bägge automatlådorna till Primera P11 var ett under av smidighet ens när de var nya. Varken CVT eller den konventionella lådan är dåliga men är man van vid att växla själv eller vid en modern automatlåda's uppförande upplevs bägge alternativen som ett trögtänkt gummiband.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
laithayash
25 oktober 2013 · 44 Inlägg

Tack för era svar..
Vi har bestämt oss för Primeran MEN MEN MEN, igår upptäckte vi att hos transportstyrlse står att bilen har gått 4 tusen mil sen senaste besiktningen som var 30e augusti, men i annonsen har de angett att bilen rullat nånstans i 15 tusen. Kontaktade de och de sa, förr 4 år sedan digitalmätare gick sönder och de reparerade den och då började räkna från 0 igen, men de sa oxå att papper finns och serverat hos Nissan och stämplad i boken.

Är det vanligt att digitalmätaren går sönder och börja räkna från 0 igen?
Nått att oroa sig för??

Danne8331
25 oktober 2013 · 649 Inlägg

Inget att oroa sig över. Kan hända vilken bil som helst smile

För att bli gammal och vis, måste man vara ung och dum.
laithayash
25 oktober 2013 · 44 Inlägg

Då vet jag, ska kolla på bilen och provköra på måndag! smile

Danne8331 skrev:
Inget att oroa sig över. Kan hända vilken bil som helst smile

R_fused There is no replacement for displacement
25 oktober 2013 · 630 Inlägg

Har ingen koll på Nissan, men Volvon är i alla fall på tok för dyr. Sålde min v40 t4 2003 i mycket fint skick med massa extrautrustning, 18", grym stereo mm för 31 för 2 veckor sen... Och mer än det verkade omöjligt att få ut så 20 för den Volvon är ju i alla fall dubbelt upp mot vad den är värd...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang