Har tidigare skrivit hur min bil drar otroligt mycket olja ca 1liter/10mil
Testade i ett desperat försök med att köra WD-40metoden (wd40 häls över kolvarna för att rensa sot från ringarna)
En fördel med att jag gjort metoden är att jag nu kanske kan utesluta problem med oljeringarna?
Fick vätskan att stanna kvar i alla cylindrar tillslut... åtminstone några timmar (han inte testa mer än 1,5dagar)...
Bilen går som jag beskrivit innan näst intill perfekt. Dock rycker den vitt / svart och luktar bränt. Blir även väldigt mycket sot på tändstiften som är kolsvarta av sot inte så konstigt med tanke på hur mycket olja bilen dragit.
I alla fall har jag nu tagit av topplocket, dock blev det lite av en besvikelse då jag inte kunnat se något speciellt fel på toplockspackningen eller ventilerna, visst mycket sot och en ventil var kladdig av lite olja, men såg ändå hyffsat normalt ut =/
Vad skall jag göra som nästa steg? Kan det vara problem med packningen ändå?
Ser någon liten pytte repa på en av cylindrarna men annars ser de fina ut tycker jag. Man kan även se att det ramlat in lite små sten på en av kolvarna märken i dem... men ser hyffsat okej ut ändå tycker jag...
Tips önskas!