Opel Calibra, Låg,Bred och stereomatad. Touched by the hand of god

Munkens
16 oktober 2007 · 349 Inlägg

Imponerande mängd arbete du lagt ner! Kämpa på smile

Anders "Munken" Jonsson
Lexus LS400, Datsun 200SX S110, Chevrolet Chevelle
Projekttråd Chevelle: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=181653
NickeR32
16 oktober 2007 · 870 Inlägg

Helt totalt jävla sjukt alltså! Detta kommer bli en klar prisvinnare -08! Hoppas du hinner till Elmia, ännu en anledning attt åka dit med tanke på din Calibra smile

swe80kj
16 oktober 2007 · 12 Inlägg

mycket fint bygge. Hur många lager glasfiber har du lagt i installationen i bakluckan?

_Spawned_ Maskinförare
16 oktober 2007 · 1 163 Inlägg

För det första, du måste ju typ skit tusenlappar... kan ju inte direkt vara billigt att plasta så mycket.. sen det andra, om man ändra så pass mycket till glasfiber, tak,huv m.m försämras inte "hållbarheten" i bilen ? Men satana vilket jobb du lagt ner, men man får ju credsen man förtjänar.. så all heder åt dig.. *bugar*

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
NiTroN
16 oktober 2007 · 115 Inlägg

3lager på bakluckepanelen, 6lager glasfiber på baslådan.. 3 lager på "baljan" runt baslådan.

Terazzi: jag är såå sugen på Realcars Flatout five 19x8".. fast något bredare, typ9" eller rent av 10"(bak) hade vart bra, men det har dom inte hmm just nu har jag liknade sånna fast 17x8", får duga så länge smile)

_spawned_: tackar! jag snackade med opel ang taket, jag har ju bara kapat bort den tunna plåten, alla stödbalkar sitter ju kvar + några till ditsvetsade, så det ska inte påverka stabiliteten. såg att du var från boden, jag me.. flyttade för nåt år sen till kumla!

Senast redigerat av NiTroN (16 oktober 2007)

Ground Zero från www.Blekingebilradio.com
http://www.x40nordic.com/viewtopic.aspx?tid=360824 min co-pilot Micke i slipning!
empe
16 oktober 2007 · 230 Inlägg

Satan vilket projekt. Elmia 08 blev helt plötsligt aktuellt big_smile

Jag går sjäälv i Opel-tankar nu efter jag smällde in min Renault Clio i en lyktstolpe. Men det får isåfall bli en Tigra för mig. Önskar bara att jag hade all den ork som du har, då skulle jag också försöka mig på att pilla själv istället för att bara köpa bolt-on tongue

Du är verkligen en inspirationskälla NiTroN.

Keep up the good work. cool

Second place is the first loser
WeDo
17 oktober 2007 · 3 390 Inlägg

NiTroN skrev:
3lager på bakluckepanelen, 6lager glasfiber på baslådan.. 3 lager på "baljan" runt baslådan.

Terazzi: jag är såå sugen på Realcars Flatout five 19x8".. fast något bredare, typ9" eller rent av 10"(bak) hade vart bra, men det har dom inte hmm just nu har jag liknade sånna fast 17x8", får duga så länge smile)

_spawned_: tackar! jag snackade med opel ang taket, jag har ju bara kapat bort den tunna plåten, alla stödbalkar sitter ju kvar + några till ditsvetsade, så det ska inte påverka stabiliteten. såg att du var från boden, jag me.. flyttade för nåt år sen till kumla!

Så det är i Kumla det hålls på ??? yikes  Är ju bara några mil från mig, och snart flytar man till Hallsberg, så då kanske man får se denna IRL iaf nästa år big_smile

Otroligt jobb iaf, Keep up !

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
liquisole
17 oktober 2007 · 1 237 Inlägg

fan va mycket arbete du lägger ner, melike smile kommer bli kanonsnyggt

staffe_
31 oktober 2007 · 666 Inlägg

blir riktigt bra detta grymmt inponerad av dit bygge smile kommer följa detta big_smile Mvh Staffan

SUBARU WRX
din dröm min verklighet
Mazda rx7 (1994)
MilleN
31 oktober 2007 · 9 108 Inlägg

Blir galet bra verkligen! Men jag tycker det var synd att modda en redan snygg vinge wink Kommer fogskummet hålla emot för downforcen? Blir mycket mer kraft i vinden än man tror med den lutningen smile

Ser riktigt brutal ut framifrån, lycka till med fortsättningen!

-Akerfeldt-
31 oktober 2007 · 2 638 Inlägg

Har läst hela tråden, är riktigt imponerad av resultatet, fortsätt såsmile

Galad8
28 november 2007 · 1 997 Inlägg

Länge sen en uppdatering nu tycker jag. Säkert fler också?
Vill inte att den här tråden ska falla bort. Hur går det med den? big_smile

bearrr Bmw<3
2 december 2007 · 340 Inlägg

Fy fan vilket bygge måste tatt en jävla lång tid

Vad jag förstår så har du gjort taket och motorhuven i glasfiber själv och ändå fått en så jävla sköön passform på allt du är sjuk grabben att du vågar

Lycka till på elmia kommer deffinitivt ditt å tittar till skönheten kan man inte få en glimt hur den färdiga produkten ser ut??

DeutscheWagen Plattan i mattan !
2 december 2007 · 305 Inlägg

har precis läst hela tråden, jäklar villket jobb du lägger ner, det är imponerande.

Mvh
Nordstedt

Volvo V70 "2.5T" (2008)
_Spawned_ Maskinförare
2 december 2007 · 1 163 Inlägg

NiTroN skrev:
3lager på bakluckepanelen, 6lager glasfiber på baslådan.. 3 lager på "baljan" runt baslådan.

Terazzi: jag är såå sugen på Realcars Flatout five 19x8".. fast något bredare, typ9" eller rent av 10"(bak) hade vart bra, men det har dom inte hmm just nu har jag liknade sånna fast 17x8", får duga så länge smile)

_spawned_: tackar! jag snackade med opel ang taket, jag har ju bara kapat bort den tunna plåten, alla stödbalkar sitter ju kvar + några till ditsvetsade, så det ska inte påverka stabiliteten. såg att du var från boden, jag me.. flyttade för nåt år sen till kumla!

Åh fan, så du har också behövt genomlida denna håla.. ;D
Ska själv flytta till gbg till sommarn.. big_smile
Tycker det har sinat på bilder nu.. ?

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
bmw32
2 december 2007 · 159 Inlägg

Grymmaste bygget jag sett iallafall ! cool

Hk is how hard you hit the wall, Nm is how far you take the wall whit you :)
terazzi
7 december 2007 ·

yeah dem e najs big_smile vill se mer bilder ju wink

kevlar_soul
7 december 2007 ·

Jag är imponerad!smile

brillmongo
7 december 2007 · 874 Inlägg

Sanslöst häftigt!

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-
Audi A4 2.8 V6 quattro "bea II" (1997)
olagbg OLAGBG
7 december 2007 · 596 Inlägg

första gången jag läste denna tråd... måste bara säga kul att det inte bara e jag som bygger opel haha=) ska bli kul å se den färdig

OLAGBG
VOLVO
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang