Chip till Audi S3

NadaS3
28 oktober 2013 · 8 Inlägg

Tjena!

Kommer att chippa min Audi S3 till våren.
Kommer förmodligen starta med ett Steg 2 hos någon av de "kända" företagen.
Är det någon som kör chippad S3:a? Någon som har tips om vilket företag man ska välja.?
Vilket chip har du isåfall och har allt varit bra?

Några problem som varit med "kringutrustning"

Just shoot och ge mig bra tips just för S3.
Kört chippat innan men då har det varit dieselbilar.

soyd
28 oktober 2013 · 1 853 Inlägg

Tjena!

Det gör du rätt i smile, dock så har det inte så stor betydelse vilket företag du väljer... Ta det företag som ligger bra till för dig geografiskt:

APR
Ace Competition
Stertman
vtech
BSR

Själv kör jag med Ace Competition's Steg 3, har inte haft några problem so far (Peppar peppar) smile Dock så är det svårt att få tid hos Ace Competition nu då de inte köra sin verksamhet aktivt mot nya kunder just nu..

/mvh soyd

NadaS3
28 oktober 2013 · 8 Inlägg

Men det skiljer ju en del i hk mellan dom. Man undrar ju vad bilen pallar med originaldelar smile

soyd
28 oktober 2013 · 1 853 Inlägg

Det är väll ganska marginella skillnader?. Steg 2 pallar den motorn utan problem! smile. Bränsle pumpen kan vara läge att uppgradera beroende på steg och leverantör. Det som kan ta stryk är väll kopplingen på sikt..

Det kan även vara bra att byta Cam followern i samma veva som du går upp till steg 2, då vet du att den är fräsh smile

/mvh soyd

FredrikSkane
9 januari 2014 · 14 Inlägg

Hej du kanske redan har tagit ditt beslut. Jag har varit hos både ACE, Dahlbäck och BSR jag bor i Skåne så klart hade det varit bra att tänka geografiskt men vill man ha det bästa så får man resa. Jag valde Stertman av anledningen att man får den support man behöver och att dom jobbar med dom bästa på marknaden idag. Hoppas mitt sena svar kanske hjälpte lite

NadaS3
9 januari 2014 · 8 Inlägg

Tjena!

Jag valde v-tech. Har dock inte provat bilen med chippet då den står avställd över vintern.
Längtar ihjäl mig!

Har kört med v-techs optimering en gång tidigare.
Då var det en Audi A4 3,0 TDI och den fick dom i ordning riktigt fint, blev ett litet dieselmonster.
Jag testar och ser, är man inte nöjd så är det ju inte svårare än att byta.
Ska ge ca 310 hk / 430 nm enligt v-tech.

Din RS3:a måste vara en underbar körupplevelse! smile

TomBjorklund VAGIS Car Club
21 januari 2014 · 1 093 Inlägg

Jag går i chip-tankar jag med, har en A3 2.0TFSI Q.
Men jag står och väger mellan vtech med orginal framrör, alternativt 3" turbo-back och då istället hos TMC.
Kan inte riktigt klura ut vad som gör sig bäst smile

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |
Audi A3 Sportback 3,2L VR6 Q "DTM Facelift" (2006)
NadaS3
22 januari 2014 · 8 Inlägg

Har som sagt kört med V-tech tidigare och det har fungerat finemang.
Har inte testat min S3:a än. Står avställd till mars månad. Sen jävlar smile
Bestämmer du dig för V-tech så ska jag ge dig nr till Christer Andreasson där. Man får alltid grym service av honom.

Det är inte lätt att välja när det finns så många företag där ute. smile

FredrikSkane
22 januari 2014 · 14 Inlägg

Med risk att sticka ut hakan. Ja det finns många men bara ett med bäst service och rätt prylar STERTMAN.

NadaS3
22 januari 2014 · 8 Inlägg

Ingen risk smile
Ska man köra vidare på steg 2 eller 3 då gäller det verkligen att välja rätt.
När man börjar byta ut delar i bilen då gäller det att dom vet vad dom håller på med.

Så där tror jag dig smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang