3908
Sök

Volvo 945 hastighet mätare fel?

60 Inlägg
29 oktober 2013
Trådstartare
tjena ! har ett problem med min 945 91 hastighetsmätaren har lagt av den typ flippade innan å vissade fel så tänkte då byter jag men gör likdant fortfarande men har märkt att när den lägger av när man kör så trycker man till på bromsen så hoppar den upp igen så tror felet är givaren på bak axeln ! har abs så är den nyare givaren men skulle behöva en ny givare eller bara om någon har en kåpa lös med givaren på så jag kan byta den ?

6 740 Inlägg
29 oktober 2013
kolla på skroten om dom kanske har nått lock med givare till dej smile

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

60 Inlägg
31 oktober 2013
Trådstartare
tja ! har hittat felet ! är i mätarhuset de är fel det jag satt dit la av dagen efter så satt tillbaka orginalet igen å då funkar de fast vissar 20 fel då men har hört runt är vanligt fel på 940 -91-92 93 som kommer har dom förbättrat mätar huset mm pga för dåligt från början

6 740 Inlägg
31 oktober 2013
superputte skrev:
tja ! har hittat felet ! är i mätarhuset de är fel det jag satt dit la av dagen efter så satt tillbaka orginalet igen å då funkar de fast vissar 20 fel då men har hört runt är vanligt fel på 940 -91-92 93 som kommer har dom förbättrat mätar huset mm pga för dåligt från början

haha 20km/h fel?! nej det är inte så vanligt att de visar så mycket fel. 4-8 km/h brukar vara mer normalt tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

60 Inlägg
31 oktober 2013
Trådstartare
jo menade mer att dom brukar gå sönder XD

Sök