Hej! är bra less på denna bil nu efter flera mån skruvande och nya fel som kommer hela tiden!.
har rivigt toppen haft den inne på hel renovering i Gävle. dom plana toppen och fräste nya ventilsäten och montera nya ventiltätningar. allt är nytt inom packningar & o-ringar. efter monteringen så gick bilen rätt så bra men vid ca 3500 varv så tappa den orken. idag körde jag runt 110 och det blev som den hosta till och sen börja den låta som fan. stanna och öppna huven och hör som ett skrapande ljud under ventilkåpan. blev tvungen och köra från platsen då jag va i vägen för andra trafikanter. bilen låter nu hela tiden och ju mer jag gasar ju mer låter den och riktigt illa. hur tickande ventiler låter vet jag men detta är värre.. måste va något hydraulisk lyftare eller en ventil som har sagt upp sig? låtar inte som det kommer under bilen utan öppnar jag locket till oljepåfyllaren så låtar det mera.
ps. det kommer inge avgaser i vattnet och inge vatten i oljan. komp prov är taget för någon vecka sen och alla va på 12. har även gjort ren alla slangar och silen i tråget. när jag kolla ner så va det olja nere på lyftarna.