Allt beror ju helt på hur du ska använda de som!! ska man bara kunna mappa till den å köra så spelar de just inte någon roll vilket sprut man kör med, Man får ju titta efter hur man ska använda sprutet som och om man vill hålla koll på olika saker när motorn går MM. Sen är ju smak saka på allt ju . Själv skulle jag välja maxxecu om man skulle haft pengar för de.
Vet du om den killen som tog hem din härva till vems kan fixa till MS? Dags för sprut och motorbygge i min med, lycka till med siffrorna efter nya turbon!
Nepp, det är Vems som gäller för han. Tycker att du satsar på nått riktigare än MS när du ändå håller på
Fick ett förbannat bra pris så de får nog bli MS, känner en som kör 940 med ms på 600 hk så han kan förhoppningsvis hjälpa mig med mappning Han skulle dock byta till vems nu
Börjar närma mig 200 mil med bilen nu och allt funkar än så länge klockrent. Efter ett stort bakslag av Svenskbilprovning på motorn så har jag ställt siktet på en SFRO besiktning, Men då var de ju så att det är alldeles för lite gjort åt bilen för att den skulle gå att regga som ombyggt fordon. Fick då förklarat för mig av en Sfro besiktningsman att det är i princip 3 stora grejer man måste uppgradera (ändra) på bilen för att den ska klassas som ombyggt fordon, och det var Drivlinan,bromsarna och fram eller bakvagn.
Så då är min tanke att bulta upp en Volvo 960 framvagn från en 96,a med tillhörande bromsar, vilket då ska passa bult-on de ända som man måste göra om är bakre infästningen till länkarmarna men dom gick att köpa ny på Volvo så det var inge problem Och detta kommer att ske så fort jag jag får delar till det, ska försöka hindra körförbud på bilen men fick som sagt bara en månad på mig....
Grymt fräsch och grymt projekt! vad sa dom mer konkret om motorn då?
Ja dom förklarade att man helt enkelt inte får bygga en egen motor och hänga i en bil, även fast jag hade effektintyg och det var inom den tillåtna gränsen. Men att hänga i en T5,a på 220 hk är inge problem imat det är en original motor.
Men hur hade du tänkt få igenom den där motorn i regbesiktningen än om du byter framvagn, bromsar och diff?
Motorn är fortfarande trimmad och det brukar inte vara uppskattat utan man får ta en komplett motor från en annan bil och montera den. Som du skrev själv tidigare.
Ja dom förklarade att man helt enkelt inte får bygga en egen motor och hänga i en bil, även fast jag hade effektintyg och det var inom den tillåtna gränsen.
Men hur hade du tänkt få igenom den där motorn i regbesiktningen än om du byter framvagn, bromsar och diff?
Motorn är fortfarande trimmad och det brukar inte vara uppskattat utan man får ta en komplett motor från en annan bil och montera den. Som du skrev själv tidigare.
Ja dom förklarade att man helt enkelt inte får bygga en egen motor och hänga i en bil, även fast jag hade effektintyg och det var inom den tillåtna gränsen.
Eller blev det ok för att du reggar med E85?
Det var hos svensk bilprovning jag försökte regga då. Nu så ska den Sfro besiktas som ombyggt fordon och då får man trimma och bygga om, man får ha 15kW per 100kg, vilket blir 225 kW = 306 hp i min bil ungefär. och då klarar jag mig utan problem
Jo, missar man det får man nog börja skolan igen för att lära sig läsa.
Hela första stycket handlar även om varför det numera går att regga turbokonvertarade e85 fordon.
Jag hade tyvärr inte varit inne på SFROs hemsida efter december så visste inte att det var hävt. Det var därför jag funderade hur han skulle få igenom sin bil med den motorn.