Okej det låter bra! fan vad gött att ha allt reggat och lagligt!
Nu är ba frågan om man ska byta wg, grenrör o turbo och göra en ny mappning i sommar Eller om man ska köra som den är nu i sommar och te vintern trycka in större ventilen sedan byta turbo, grenrör och wg sen göra en ny mappning nästa vår
Efter en ytligare spricka i kina grenröret så vart jag less. Så nu håller Ajdens mekaniska i Sundsvall på att snickra ihop ett nytt grenrör åt mig med förstärkningar från kollektorn till grenrörsflänsen då ska de fan hålla Blir även turbo byte och extern Wastegate samtidigt
Efter en ytligare spricka i kina grenröret så vart jag less. Höll knappt en vecka sedan jag hade lös de och svetsade förra sprickan. Så nu håller Ajdens mekaniska i Sundsvall på att snickra ihop ett nytt grenrör åt mig med förstärkningar från kollektorn till grenrörsflänsen då ska de fan hålla Blir även turbo byte och extern Wastegate samtidigt
Som det ser ut just nu så blir de: Äkta Garret GT35 kullagrad 60mm Wastegate med vband från Dynotech Nytt insugsrör med återcirkulerande vevhusventilation Ny 3,5 tum downpipe med vband på båda sidor Plocka bort katalysatorn
Ny bänkning på Dynotech Umeå och hoppas på bättre siffror
De bästa är ju att bygga de själv eller om man får plasera ut hur man vill ha turbon som Du måste ju kunna kräma ut ganska mycke med den turbon. Om inte spridarna bottnar innan
De bästa är ju att bygga de själv eller om man får plasera ut hur man vill ha turbon som Du måste ju kunna kräma ut ganska mycke med den turbon. Om inte spridarna bottnar innan
Mvh/Lindggren
Grenröret är byggt efter vart jag vill ha turbon och han har alla mått så den hamnar exakt där den ska va Jo jag hoppas på bra mycke finnare siffror nu när man inte snålar in på något Har 1260cc spridare och dom bottnas vid 570 hk på en b230 så det är nog inga problem