3398
Sök

Audi s4 2, 7biturbo -98a misständer/går inte på alla vid gaspådrag.

Dahlgren
450 Inlägg
3 november 2013
Trådstartare
Tjo!.
vi svetsade dit 2 nya avgasstrumpor  och efter det så började bilen misstända..
Tomgången är stabil och fin. Men när man gasar så går den som en påse hundskit.
Dvs den går inte på alla cylindrar när man börjar gasa.

Vi har bytt tändstiften och den får kontakt med tändspolarna och tändmodulerna.

Någon som vet vad man kan felsöka och hur man kan mäta tändspole/tändmodul?
Inga felkoder ges och vi har precis skaffat vcds men ej hunnit lära oss programet än.

pim_pim
3 november 2013
Tog ni bort + eller/och - polen innan ni svetsade ?
Senast redigerat av pim_pim (3 november 2013)

Dahlgren
450 Inlägg
3 november 2013
Trådstartare
pim_pim skrev:
Tog ni bort + eller/och - polen innan ni svetsade ?

Minus polen tog vi bort

4 Inlägg
12 november 2013
på min var det samma. gick bra tills man gasade på och sen hackade den å levde fan! på min gick gnistan ut i sidan på ena tändspolen så om du kollar alla stiftena så märker du om det är nått svart streck på porslinet! isåfall äre bara å byta den tändspolen eller göra rent den reält inne i gummit! wink

Dahlgren
450 Inlägg
13 november 2013
Trådstartare
AaudiA4 skrev:
på min var det samma. gick bra tills man gasade på och sen hackade den å levde fan! på min gick gnistan ut i sidan på ena tändspolen så om du kollar alla stiftena så märker du om det är nått svart streck på porslinet! isåfall äre bara å byta den tändspolen eller göra rent den reält inne i gummit! wink

Vi har tittat på tändspolarna, men ska gå över allt igen när jag blir ledig smile
Kanske råkade missa något.

4 Inlägg
13 november 2013
nej kolla stiftena var å en för sig å kolla om det blir som bruna streck på nått av dom! bytte stiftena i min bil med men porslinet sprack även på de nya så¨kolla alla stiften så det vita porslinet inte har nått svart streck/spricka! wink annars kan ja komma bort å visa dig nån dag om du är i närheten smile

Dahlgren
450 Inlägg
14 november 2013
Trådstartare
AaudiA4 skrev:
nej kolla stiftena var å en för sig å kolla om det blir som bruna streck på nått av dom! bytte stiftena i min bil med men porslinet sprack även på de nya så¨kolla alla stiften så det vita porslinet inte har nått svart streck/spricka! wink annars kan ja komma bort å visa dig nån dag om du är i närheten smile

Ja vi får väll se när det passar.
Ska jobba en vecka till efter denna, sen är jag ledig i 9 dagar igen. och då skall jag försöka hinna med och skruva på bilen

Sök