13853
Sök

Pendlarbil

337 Inlägg
4 november 2013
Trådstartare
Hej,

Jag ska börja på nytt jobb och sammanlagt så kommer jag ha totalt 10 mil att pendla per dag med bil.

Finns det något tips på bra pendlar bil?

Är det värt att invertera i en diesel?

Har kollat på Volvo s70 diesel.

Prisklass ca 30-40 tusen.

Of World
3 395 Inlägg
4 november 2013
http://www.blocket.se/varmland/Opel_Vec … =7&w=1

ett bra exmpel.. finns många i din prissklass, går på 0,45 Med Automat (har flera stycken i taxibolag)

skatt från 3500 till ca 6000kr per år beroende på om det sitter partikelfilter eller inte

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

4 261 Inlägg
4 november 2013
10 mil är ganska mycket tycker jag sj. så jag skulle fundera på bmw e39 530 diesel,vet inte om det är värt att ha diesel när det kostar mycket i skatt..men bekvämare bil kommer du nog inte hitta än denna^^

bensin motorerna är annars inte så törstiga, en 528 kanske skulle sitta fint på motorvägen , tyst och lugnt.
du kommer inte äns märka hur fort du kommer att vara framme på jobbet. Den borde dra runt 0.9 blandat och kanskeeeee 0.8 motorväg, (aldrig klarat det så lågt sj)

Mvh

337 Inlägg
4 november 2013
Trådstartare
Tackar för bra svar smile, tror ni om denna smile?

http://www.blocket.se/ostergotland/Intr … amp;last=1

4 261 Inlägg
4 november 2013
Eric91 skrev:
Tackar för bra svar smile, tror ni om denna smile?

http://www.blocket.se/ostergotland/Intr … amp;last=1

du verkar vara insatt i just s70^^ så kolla efter en i bra skick då med kanske lite mindre mil;)

337 Inlägg
4 november 2013
Trådstartare
panda666 skrev:
10 mil är ganska mycket tycker jag sj. så jag skulle fundera på bmw e39 530 diesel,vet inte om det är värt att ha diesel när det kostar mycket i skatt..men bekvämare bil kommer du nog inte hitta än denna^^

bensin motorerna är annars inte så törstiga, en 528 kanske skulle sitta fint på motorvägen , tyst och lugnt.
du kommer inte äns märka hur fort du kommer att vara framme på jobbet. Den borde dra runt 0.9 blandat och kanskeeeee 0.8 motorväg, (aldrig klarat det så lågt sj)

Mvh

Ska börja kolla på detta smile, Hur är dessa bilarna finns det några barnsjukdomar på dom eller något man ska akta sig för smile?

4 261 Inlägg
4 november 2013
Eric91 skrev:
panda666 skrev:

Mvh

Ska börja kolla på detta smile, Hur är dessa bilarna finns det några barnsjukdomar på dom eller något man ska akta sig för smile?

inget speciellt egentligen, kolla på servicebok och att den är besiktad.

länkarmar, bromsar, abs sensorer som brukar ge upp. kamaxel givare och sånnt,

inget större problem som jag stött på.

du kan annars läsa djupare vid autopower.se

men det är bilar som jag djupt rekommenderar.

Forummoderator
10 576 Inlägg
5 november 2013
Eric91 skrev:
Hej,

Jag ska börja på nytt jobb och sammanlagt så kommer jag ha totalt 10 mil att pendla per dag med bil.

Finns det något tips på bra pendlar bil?

Är det värt att invertera i en diesel?

Har kollat på Volvo s70 diesel.

Prisklass ca 30-40 tusen.

Gör en sökning, det finns MÄNGDER av info om detta redan.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök