Hej, jag är ny här på forumet, jag ska försöka förklara mitt problem så utförligt som möjligt och hoppas ni kan ha överseende med detta

.
I februari var syrran med om en trafikolycka där vår Toyota prius vart träffad från vänster sida framvagn av motpart, vår bil fortsatte vidare åt höger och tog kraftigt i trottoarkanten med bägge hjulen. Efter att ha lämnat in den på lagning i Toyota Södertälje har bilen dragit åt vänster sen dess, dvs med rak ratt byter bilen fil till den vänstra.
Jag kontaktade Folksam som är vårt försäkringsbolag som i sin tur sa att jag ska prata med verkstan. Jag har varit på totalt 5 besök hos dom, varav 1 var i Toyota Kungens kurva. Vid varje besök har dom gjort en hjulinställning. Vid tredje besöket berättade dom att en skruv till fjädringen satt löst och att dom skruvat åt den.. bilen drar fortfarande vänster efter det.
Vid fjärde besöket som då var på Kungens kurva förklarade personalen där felet efter att ha undersökt bilen. dom nämnde att bilen drar vänster och att hjulinställningens siffror var inom det röda området.
Efter att ha pratat med Toyota Södertälje väljer dom att provköra min bil på Södertäljes krokiga vägar, vi hittade inte en enda rak väg där ratten kunde placeras rakt. Efter körningen påpekar han att Kungens kurvas gränser för hjulinställningen är FEL och att Södertäljes är rätt, samt att jag har en känslig ratt.
Det här har nu pågått i över ett halvår och jag orkar inte höra några fler bortförklaringar, Mitt vänstra framdäck är slitet på utkanten, bytte tillbaka till mina fräscha vinterdäck förra veckan och samma problem kvarstår.
Vad kan vara för fel på bilen? Varför vägrar Toyota Södertälje felsöka bilen ordentligt? Hur kan man lämna ut en bil som drar snett?

Bilen ska besiktigas kommande veckan kan dom upptäcka felet?
Jag är ledsen för det långa inlägget och uppskattar all hjälp jag kan få.