3281
Sök

Strömmen till en del säkringar har försvunnit spårlöst...

2 Inlägg
10 november 2013
Trådstartare
Hej!
På min Passat 1.8TDI har elen till spolpumpen till vindrutan, stolvärmen, torkare och spolning bak samt spänning i cigguttag (samtliga; fram, bak och i bakluckan) slutat fungera.
Börjar med att kolla alla säkringar, och de är hela allihop, både i boxen under motorhuven och på sidan av instrumentpanelen innanför vänster och höger dörr.
Märker sedan att några säkringar inte har spänning!
I huvudsäkringsboxen under huven, har alla säkringar spänning in och ger spänning ut (eftersom de är hela), men i säkringsboxarna innanför dörrarna så saknar en del säkringar spänning. Det är säkring 42 på vänster och 35, 36,37 på höger sida och de passar ungefär ihop med vad som slutat fungera. (Dåligt av VW att säkringarna inte stämmer med vad som står i instruktionsboken).
Någon som varit utsatt för detta?

Fri fart för ett fritt folk!
15 039 Inlägg
11 november 2013
tändningslåset tror jag..
standard fel!

Kör fort så hinner inget hända...

2 Inlägg
11 november 2013
Trådstartare
Tack Growe, bra tips…hm… så långt tänkt inte jag, men det låter ju logiskt när jag tänker på det!smile
Glömde säga att bilen är 2009:a och det är en sån där tändningsnyckel som är som en halv tändsticksask i storlek som man trycker rätt in i tändningslåset.
Någon som vet, fungerar ett sådant tändningslås rent mekaniskt (som en vanlig nyckel fast rätt trubbig…) ?  ….eller har dom lyckats bygga in någon elektroniskt dynga i det också..?

Sök