Köpråd: Så billig, snål och hållbar bil som möjligt

Sanningen
14 november 2013 · 26 Inlägg

Tjena!

Letar efter en bil som är som är bränslesnål, billig i inköp och är pålitlig. Bryr mig inte om utseende, märke eller utrustning.

Tänker mig runt max 15.000kr, gärna billigare. Är det typ en Golf eller Toyota som gäller då?
Någon som kanske vill kolla på Blocket i Göteborgsområdet och se om de hittar något fynd?
Ska förmodligen bara ha den i några månader så det är därför jag inte har så stora krav...

tack på förhand

Presidento Of World
14 november 2013 · 3 329 Inlägg

Vectran  den silvriga lär ju duga till de du söker.. har haft flertalet såna och dom går utmärkt! mina har startat i -20 utan motorvärmare kanon bil för pengarna.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Sanningen
14 november 2013 · 26 Inlägg

opel_vectra_gts skrev:
Vectran  den silvriga lär ju duga till de du söker.. har haft flertalet såna och dom går utmärkt! mina har startat i -20 utan motorvärmare kanon bil för pengarna.

Aha ok låter bra, men vilken av dem? Den för 9400:- verkar lite bättre, den har ju gått lite mindre plus att man får med en försäkring haha.

Hur är det med motorn då, är den skottsäker? Hur mycket drar den?

Presidento Of World
14 november 2013 · 3 329 Inlägg

Sanningen skrev:

opel_vectra_gts skrev:
Vectran  den silvriga lär ju duga till de du söker.. har haft flertalet såna och dom går utmärkt! mina har startat i -20 utan motorvärmare kanon bil för pengarna.

Aha ok låter bra, men vilken av dem? Den för 9400:- verkar lite bättre, den har ju gått lite mindre plus att man får med en försäkring haha.

Hur är det med motorn då, är den skottsäker? Hur mycket drar den?

precis den för 9400kr, den är nyare faceliftad modell smått förbättrad gentemot den andra du länka

Motorn är  bra, en av de bättre motorerna Opel gjort

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Thorssa
14 november 2013 ·

Toyota Corolla, sambon har en -96 som bara går och går för nästan inga pengar alls.

Eddy Galen, inte dum.
15 november 2013 · 1 324 Inlägg

som föregående skrev. Toyota i allmänt helt enkelt. Hitta en med lite rost så har du en bil som håller hur länge som helst.

Navkapsel
17 november 2013 · 4 637 Inlägg

Toyota Corolla eller Mazda 323

Growe Fri fart för ett fritt folk!
17 november 2013 · 13 742 Inlägg

opel_vectra_gts skrev:
Vectran  den silvriga lär ju duga till de du söker.. har haft flertalet såna och dom går utmärkt! mina har startat i -20 utan motorvärmare kanon bil för pengarna.

tur det aldrig ägt en bil som inte startat vid -20

bortåt -30-35så började min golf mk2 strejka..och alla bussar på jobbet var döda.

fast enda gång jag upplevt att grejer inte riktigt ville vara med.
bara batteriet är bra skick så.

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang