2777
Sök

BMW 525 tds -96

36 Inlägg
16 november 2013
Trådstartare
Tjena är nå galet med min bmw, helt orkes lös,slö som fan känns.nästan som att turbon inte.är där, killen som hade.den för mig hade haft nå läkage på en spridare tror.ja.de var sen fixade han det läckaget men fick aldrig bilen att gå som den ska.

Hjälpsamm för snabba svar.

2 266 Inlägg
16 november 2013
Kolla över slangarna ska finnas en slang som går till databoxen så datorn känner hur mycket den laddar och reglerar dieselmängden efter de.

Svågern bmw var skitslö orka knappt till 100 efter ägarna innan hade kopplat ur den slangen för att ha laddtrycksmätare. Han koppla in den igen och var en helt annan bil.

svetsdiff !!!

2 174 Inlägg
16 november 2013
dom har väl försökt skruva på pumpen och förstört allt, dom där är AS känsliga. pumpen är A och O. Bara åka till bmw låta dom ställa in den eller nån annan duktig mek.

Sothora <3
1 201 Inlägg
16 november 2013
Eh dom är inte alls askänsliga...

Slangen från insuget till mapsensorn på vä fjäderben är nog borta,

Bildemonterare samt egen verkstad. !

124 Inlägg
16 november 2013
Jag har haft liknande fel på 2 tds:er den ena var de mapsensorn som var kass på och den andra var de 3ans spridare den med en kabel på tror de heter nålgivare? hur som helst så byttes den och bilen fick orken tillbaka.
Kan vara värt att tänka på men kolla först som många andra säger så dom inte har ryckt nån slang till mapsensorn.

36 Inlägg
16 november 2013
Trådstartare
Alltså vart sitter slangen som.går till databoxen?

36 Inlägg
16 november 2013
Trådstartare
Och mappsensor? Sitter de bara 2 slangar.till den?

36 Inlägg
18 november 2013
Trådstartare
Kan någon hjälpa mig snälla, kan det vara förpumpen i tanken som börjar ge upp ? läste på lite forum att det kan ha med det att göra också, kan typ inget om diesel motorer och speciellt inte bmw så väldigt tacksamm för all hjälp!

Mvh

36 Inlägg
18 november 2013
Trådstartare
Mercedesturbodiesel skrev:
Eh dom är inte alls askänsliga...

Slangen från insuget till mapsensorn på vä fjäderben är nog borta,

Slangen sitter där den ska.

Sök