Varning för extrem vinter och snö i Sverige 2013/2014

SchmekarN
18 november 2013 · 53 Inlägg

För alla små mullvadar med 740 som gillar att sladda runt lite här på vintern som mig själv så verkar det bli en riktigt härlig vinter faktiskt! big_smile


http://www.expressen.se/gt/varningen-ri … i-sverige/

Vad tror ni om detta? Är era vinterdräpare laddade inför vintern som kommer? Några planer? smile

Olssonz
18 november 2013 · 815 Inlägg

Vad bra att man har en bil med quattro då smile

cewee
18 november 2013 · 349 Inlägg

Jag tror det bara är skitsnack som alla andra gånger Expressen skriver något! smile

Men man kan ju alltid hoppas. Skulle vara kul om det blev lika bra vinter som förra året. Bilen är redo för vintern,  rostskyddsbehandlad i balkar och undertill, ny olja, filter, tändstift och hakka 7or! Så för min del får vintern gärna vara extrem big_smile

SchmekarN
18 november 2013 · 53 Inlägg

cewee skrev:
Jag tror det bara är skitsnack som alla andra gånger Expressen skriver något! smile

Men man kan ju alltid hoppas. Skulle vara kul om det blev lika bra vinter som förra året. Bilen är redo för vintern,  rostskyddsbehandlad i balkar och undertill, ny olja, filter, tändstift och hakka 7or! Så för min del får vintern gärna vara extrem big_smile

Min är behandlad och fin, ska bara fixa ny olja, filter, tändstift och luftfilter precis som du, mycket mer kan man inte göra smile Hittade en grym 745'a i orginalskick, -89 års modell och ingen rost alls big_smile Grymt fin, goa helljus med, så ska bli gött att glida runt lite i vinter wink

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
18 november 2013 · 5 753 Inlägg

Man kan ju hoppas smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
IX ____________________________________
18 november 2013 · 1 340 Inlägg

Allt som sägs om väder (speciellt om det är från Expressen/AB) ska man ta med en nypa salt smile
omöjligt att säga innan

Hoppas på en lagom vinter med snö från Dec-Mars, mycket slutar fungera redan vid lätta snöfall tongue

Sladda lugnt där ute i mörkret smile

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Volvo 740 GLT "16 fina ventiler" (1990)
Muttley
19 november 2013 ·

De är pajasar.  2010 var "extrem"  För då kom snön redan i oktober här.    I år finns ingen antydan att de ens skulle komma snö i november.   Förhoppningsvis inte ens i december heller.
Vi hade 7+ i morse och regn.

endorfinslaven
19 november 2013 · 671 Inlägg

Ja inte kommer väl kylan från England den kommer norrifrån...
Hursom jag vill ha en vargavinter men inte förräns bilen är mappad.....
Behöver lite respit så isbilen blir redo för en riktig vinter....

OpelP1
19 november 2013 · 1 412 Inlägg

Usch, hoppas att det inte blir någon snö alls i år, dagarna vore enklare då.

Senast redigerat av OpelP1 (19 november 2013)

Slash Saabifierad
19 november 2013 · 2 026 Inlägg

Problemet med Expressen är att de hämtar uppgifter direkt ifrån engelska tidningar, varför kan engelska tidningar helt plötsligt nu ställa helt korrekta väderprognoser över Sveriges kommande vinterväder?

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Pierre_r Lastbilsmekaniker
19 november 2013 · 729 Inlägg

Varnar inte alltid dom skittidningarna för "extremvinter" varje år?

ISpeed
20 november 2013 · 135 Inlägg

endorfinslaven skrev:
Ja inte kommer väl kylan från England den kommer norrifrån...
.

fast nu är du helt ute och cyklar...

varför är alla så dryga?
Seth
20 november 2013 · 3 354 Inlägg

En extrem vinter= 15cm slask och inställda tåg på "frusna" växlar.
Obs ironi. Dock ej med tågen

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
Germax
20 november 2013 · 12 086 Inlägg

Sen man betalar sin egen uppvärmning så är man helt emot kalla vintrar. På bilsidan är jag beredd, 4motion finns att tillgå smile

Pistonheadz
20 november 2013 · 31 Inlägg

I england är ju -3 och 5 cm snö värsta kaoset, tidningarna vill bara ha nått som fångar läsare!
Jag själv tror på en mild vinter, iaf här i södra skåne! smile

SchmekarN
20 november 2013 · 53 Inlägg

Jag kanske är dum i huvudet, men jag vill ha en vinter med snökaos! Lite mysigt så! Sen så har jag ju 1,6km till jobbet och åker inte kollektivtrafik och bor i lägenhet= ingen tomt. Bilen är laddad för fullställ iaf!

Andromeda Rumpmas
23 november 2013 · 3 860 Inlägg

Germax skrev:
Sen man betalar sin egen uppvärmning så är man helt emot kalla vintrar. På bilsidan är jag beredd, 4motion finns att tillgå smile

Jag kan ju garantera dig att alla som flyttat hemifrån själva betalar sin uppvärmning. Det är dessutom för de flesta dyrare än vedledning, om än lite bekvämare.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Danne8331
23 november 2013 · 649 Inlägg

SchmekarN skrev:
Jag kanske är dum i huvudet, men jag vill ha en vinter med snökaos! Lite mysigt så! Sen så har jag ju 1,6km till jobbet och åker inte kollektivtrafik och bor i lägenhet= ingen tomt. Bilen är laddad för fullställ iaf!

Samma här, det är fint med snökaos roll

För att bli gammal och vis, måste man vara ung och dum.
elektronikfreak tummen mitt i handen
23 november 2013 · 161 Inlägg

Med tanke på att vi haft vargavintrar fyra år i rad i södra Sverige så skulle det inte förvåna mig om det även blev en femte vinter. Alla som kraxar om växthuseffekt o stigande temp på jorden har inte varit i Sverige vintertid de senaste åren. Å andra sidan... alla forskare har ju bekräftat att vi går mot en ny istid dock hade jag inte tänkt mig att den skulle komma det närmaste tusentalet år.

Källa: http://torbjornsassersson.com/2009/12/k … -ny-istid/

Följande bild är inte min utan hotlinkad från nätet.  sad

http://media3.torbjornsassersson.com/2009/12/isbil.jpeg

Senast redigerat av elektronikfreak (23 november 2013)

Elektronikfreak
Stoned Records - bootlegs med bl a Black Sabbath, Queen, Patti Smith, Jimi Hendrix, Roxy Music och Lou Reed
Mitt senaste bilköp - Peugeot 206 SW (2006)
Andromeda Rumpmas
23 november 2013 · 3 860 Inlägg

elektronikfreak skrev:
Med tanke på att vi haft vargavintrar fyra år i rad i södra Sverige så skulle det inte förvåna mig om det även blev en femte vinter. Alla som kraxar om växthuseffekt o stigande temp på jorden har inte varit i Sverige vintertid de senaste åren. Å andra sidan... alla forskare har ju bekräftat att vi går mot en ny istid dock hade jag inte tänkt mig att den skulle komma det närmaste tusentalet år.

Följande bild är inte min utan hotlinkad från nätet.  sad

http://media3.torbjornsassersson.com/2009/12/isbil.jpeg

De statligt finansierade miljötalibanerna försöker ju att vända det till att de kallare vintrarna i Sverige beror på den påstådda globala uppvärmningen. Snart sagt alla väderfenomen, både enskilda stormar och mer långsiktiga trender beror ju tydligen på att vi kör bil i Sverige. Som tänkande människor är vi inte ett dugg mer utvecklade idag än för 1200 år sedan när varje enskilt åskväder betraktades som orsakat av att vi retat upp åskguden Tor på något sätt.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang