19 november 2013
Trådstartare
hejsan! Har en bmw 520i från 1990 med en bensin 6a med manuellväxellåda, köpte bilen utan kylare då den förra gick sönder. Fått i ny kylare nu.
Första problemet: droppar vatten ur mitt avgasystem, smakar inte glykol, bilen går rent och fint, inge olja i vattnet eller vatten i oljan, tändstiften är inte missfärgade. Vad kan detta vara?
Andra problemet: satte i ny kylare och startar upp bilen vattnet i expantionskärlet är stilla tills bilen börjar bli varm då börjar det bubbla och , försökt att lufta det men får ingen ordning på det, men vattnet verkar inte gå runt i motorn, tempen är som den ska (den kokar aldrig) står på mitten hela tiden, termostaten är nästan ny, MEN verkar som det inte går in i värmepaketet, slangarna till värme paketet blir inte varma och får inge värme i bilen,
vid magnetventilen där "förgrenings stationen" till slangarna i värmepaketet blir bara slangen som går "in i dosan" varm sen verkar det som de tar stopp. Det sitter 2 kontakter vid ventilen, en med 2-stift den har jag ström på, sen finns det en med 3-stift den har jag ingen ström på. Finns det någon säkring / relä eller vet ni någon annan lösning?
Tack på förhand för alla tips och råd till en hjälplös mig!