Var påväg hem från jobbet för en timme sen, åkte i ungefär 70km/h, slängde i 2an i en kurva så bakaxeln låste sig, tänkte skicka på ett fint breställ som vanligt bara, men då dog den typ istället.
Efter det här så beter sig bilen ungefär som att luftmassemätarn är kass, motorn blöddrar lite, går väl sådär på tomgång om man väl fått igång den. Om man trycker ner gasen i botten dör den direkt, men om man kör ner pedalen riktigt sakta, så går den och låter som den ska, och låter sig varvas upp ända till varvstoppet hur fint som helst!
Vad kan ha hänt?
Volvo 745 1989 B230F
Kom igen nu garagefolk! hjälp mig!
EDIT : Har provat med en ny luftmassemätare, det var inte det som var felet
Senast redigerat av Efterbliven (26 november 2013)
Var påväg hem från jobbet för en timme sen, åkte i ungefär 70km/h, slängde i 2an i en kurva så bakaxeln låste sig, tänkte skicka på ett fint breställ som vanligt bara, men då dog den typ istället haha
Efter det här så beter sig bilen ungefär som att luftmassemätarn är kass, motorn blöddrar lite, går väl sådär på tomgång om man väl fått igång den. Om man trycker ner gasen i botten dör den direkt, men om man kör ner pedalen riktigt sakta, så går den och låter som den ska, och låter sig varvas upp ända till varvstoppet hur fint som helst!
Vafan kan ha hänt? Det måste ju bara ha med att jag kompade upp den på ställ att göra? (det tog imot rejält, det var inte lika halt som jag trodde det skulle vara!)
haha vafan! förstår ni inte bondsnack? jag "kompstoppade" bilen genom att lägga i 2an i (för) hög fart, detta resulterar slutligen i att bakaxeln låser sig, förstår ni nu hur jag menar?