Lite småplock idag, men det ska göras det med. Problemet med 996 oken i fram är att man behöver typ kopparledningar och fästen från RS2 vad jag har förstått för att få det bolton. Men inget av det äger jag så jag fick helt enkelt tillverka egna fästen och dra lite koppar Nya clips och koppar inköpt!
Men det är kul och småplocka/smida lite! Några trevliga timmar i garaget vart det!
Fick göra 2 fästen för varje sida av fjäderbenet och sedan dra kopparledningen mellan. Så nu har bromsslangarna utrymme och röra sig och kopparledningen sitter där den ska
Nu är främre delen komplett gällande bromssystemet i vilket fall, äckligt gött. I bak jobbas det ju på bromsadapter, hoppas killen jag var och körde CNC hos häromdagen kan i helgen eller tidigt nästa vecka. Första prototypen blev kanon gällande passform, men lite ändringar behöver ju alltid göras Sen är det inget problem med bomsslang i bak, ligger redo hemma. Lite enklare och lösa bromsledningar till V8-ok än RS2.
Mjaa, kunde gått snabbare kan jag väl erkänna, men känner att jag vill liksom få bromssystemet "avkryssat" innan jag går vidare med något annat. Men nu börjar det närma sig gällande den fronten
Insug och grenrör är inte planat än.. Det är ju nästa steg, börja bygga runtom motorn. Det kommer bli kul!
Va kör du med för koppling och vart kan man köpa en?
Köpte det beggat, men det är en SPEC värsta modellen. Men har hört lite olika om kvaliten på dessa. Tror jag skulle rekommendera en 707 isåfall, då jag inte testat min koppling än
Jobbar på en prototyp till bakbromsarna nu, kört lite CNC efter min ritning idag. Ska göra lite förbättringar och lätta den en hel del. Kommer bli kanon!
Adaptrarna blev klara idag. Kommer med dessa köra 300mm, ventilerat i bak på min 90Q. Passar även s2 med flera. Behöver bara vara 90mm CC-mått i hålen så passar det även andra audis Ni behöver även ok från Audi V8 från någon skrot, finns gott om V8 på skroten så kör bara
Hör av er om ni är intresserade, kommer köra fram en hög nu till folk som är intresserade!