Var en snabbis i garaget ikväll och borrade hål för snabbfästena i fronten. Det blev skitbra! Lacken är ju lite ledsam på fronten med det får väl gå, nu sitter den på plats iaf. Väldigt enkel och ta av sen när man behöver, smidigt och gött!
Väntar fortfarande på nav att svarva i... det är det enda just nu som fattas inför gatmappning. Så börjar dra ihop sig, skönt att inte ha en uppsjö med grejer att fixa innan iaf!
Gjorde lite småjobb idag, borrade ur växelspaken samt borrade ett hål för att kunna dra fast den med en liten pinnskruv. M5, så det blev litet och smidigt. Och spaken sitter som gjutet!
Kanske inget storjobb, men kan ju uppdatera med nåt kul iaf!
Fortfarande småplock som har fixats, har haft isär bromsvågen och slängt mellan brickor som inte var medskickade i lådan jag fick vågen i. Enligt Rallyshop ska inte dessa krävas, men vågen blev helt annorlunda med dessa på! Så följ Willwoods rekommendationer/instruktioner när ni monterar bromsvåg från rallyshop!
Sen hade lödningen på kopplingen till elservon en liten por som det läckte ur, det är fixat nu, så nu har jag äntligen hittat det läckaget.
Var ute och åkte med bilen i förrgår, ligger som ett strykjärn på vägen och bromsarna lirar klockrent nu. Ska bara luftas igen eftersom jag plockat ned vågen. Samt ljudet är underbart! Även fast jag inte varvar över 3k
Nu närmast ska jag ge mig på att göra en ordentlig hjulinställning, eller iaf så gott jag kan göra själv.
Så nu börjar det ta sig! (Känns som jag sagt det 1000ggr nu). Men nu känns det till 99% säkerhet att det kommer bli åka av denna sommaren, och ingen är lyckligare än mig!
Den här lilla damen fick åka runt och cruisa runt 1 timme igår, och hon höll tempen perfekt samt vattnade, oljade ingenting! Bromsarna låste jag för första gången igår både bak och fram och det skrek som en stucken gris! Skrik av vinst skulle jag vilja säga!
Sen även fast jag inte varvar någonting så hör/känner man att hon vill börja bygga upp tryck, fy fan jag kan inte ens vänta på att trycka plattan i mattan nu! Kommer bli sjuuukt!
Så nu för första gången på länge känns det som att hon börjar bli redo för gatmapp, bara hjulinställning kvar.
fyfan va roligt att du börjar att bli "färdig" ska själv köpa en 80 10v Quattro om en månad hade tänkt mig något liknande din! hoppas allting lirar när du ska börja mappa!
fyfan va roligt att du börjar att bli "färdig" ska själv köpa en 80 10v Quattro om en månad hade tänkt mig något liknande din! hoppas allting lirar när du ska börja mappa!
Provtryckte i lördags! Läckte ordentligt från turbon ner mot intercoolern, har ju svarvat en v-bandsfläns som passar emot turbon och det var klämman som var för stor! Så var på KL och köpte en sådan idag, som passade efter lite modifiering!
Provtryckte igen och det var knäpptyst! Riktigt gött!! Läcker lite lite vid mina snabbkopplingar till vakuumet men det är knappt. Ska känna över slangen där och se om man han göra något åt det, men det är så lite så jag tror inte det spelar någon roll. Kan ändå fråga om någon har koll på hur mycket det får läcka? För nu var det väldigt lite måste jag säga..
Så det rullar på riktigt bra nu!
Bild innan jag plockade ner lyktan och provtryckte:
det brukar inte vara så farligt om det läcker lite, men försök att få det tätt först kan komma att uppstå problem som du sedan kliar dig i huvudet över vad det är som krånglar