Tjenare!
Igår var det mappning! Jag blev faktiskt aldrig så nervös, min magkänsla sa att det kommer gå bra. Och det gjorde det! Förutom 2 smågrejer..
Jag hade kopplat macventilen fel, var tvungen att bara switcha plats på 2 vakuumslangar så det tog 5 minuter totalt! Så det var ju hur enkelt som helst, men sen när vi började komma upp emot 400-500 hjulhästar så började inte bränslet räcka till. Så började fundera på om filtren satt igen sig, efter lite felsökning upptäckte vi att en av mina Bosch 044 pumpar inte fungerade!! Så det var ju riktigt jävla otur att jag fått tag i en defekt... men det var bara att öppna lädret och köpa en ny. Så otur verkligen!
Efter det så gick allt hur bra som helst, han svarade riktigt bra på laddtrycksökningen och alla värden såg skitbra ut, mottryck i grenröret innan turbon, avgastempen, vattentempen höll han riktigt fint och även insugstemp så kanon ut. Så jag har gjort ett riktigt bra bygge, så det var ju kul att allt lirade så jävla bra!
Vi nöjde oss när vi kom upp på 610hk och 740nm på naven

Detta på 2,3 bar. Det finns mer att hämta men jag kände att jag vill vara lite safe den här kommer. Kanske maxar ut i höst eller nåt, men i sommar så räcker nog den effekten känner jag

Film från pullet på 610hk och 750nm på naven.
https://youtu.be/5UqQ1HvYN9MSen standardsladden efter en lyckad mappning
https://www.facebook.com/overtakemotors … 257479534/Vill tacka Axel Hjalte för ett bra jobb på Overtake, rekommenderas!