11915
Sök

Köpa Volvo V50(2,4i 175 hk) -06. Bensinförbrukning

3 Inlägg
3 december 2013
Trådstartare
Hejsan

Jag, med familj står i valet och kvalet om att köpa en ny bil och våra ögon har fallit på en V50 - 06:a. Det mesta klaffar in på våra krav gällande en ny bil men vi har nu hittat vad vi vill tycka är ett orosmoment, bensinförbrukningen.

Enligt vad jag läst runt om på olika forum och informationssidor så drar denna typ av V50 orimligt mycket i bl.a stadskörningen. Enligt informationssidorna så är den uppe på 1.2-1.3L/Milen och för oss så känns det som denna typ av förbrukning är onödigt mycket. Kan detta stämma? Kan denna bil vara så här förbannat törstig?

Planen är att kolla på bilen idag så jag är tacksam för några snabba svar.

/orolige herrn

4 586 Inlägg
3 december 2013
Ta gärna en tanke på hur mycket utrymme ni behöver v50n är absolute inte stor bil när det gäller att lasta

ifall du är rädd för förbrukningen så kanske en Volvo V50 2.0D skulle vara något istället

Skatten är lite dyrare men den får ni igen då den går mycket snålare

3 Inlägg
3 december 2013
Trådstartare
uppskattningsvis hur stor är skillnaden mellan de modelerna i förbrukning jocke ?

tror jag hittet ett kanon exemplar

det är 06 som gått endast 6400 mil
och varit problemfri
och endast 2 ägare

får den för 80000kr

hur är de beryktade elfelen åtgärdade på 06:orna ?

7 385 Inlägg
3 december 2013
Los_Lobo skrev:
Hejsan

Jag, med familj står i valet och kvalet om att köpa en ny bil och våra ögon har fallit på en V50 - 06:a. Det mesta klaffar in på våra krav gällande en ny bil men vi har nu hittat vad vi vill tycka är ett orosmoment, bensinförbrukningen.

Enligt vad jag läst runt om på olika forum och informationssidor så drar denna typ av V50 orimligt mycket i bl.a stadskörningen. Enligt informationssidorna så är den uppe på 1.2-1.3L/Milen och för oss så känns det som denna typ av förbrukning är onödigt mycket. Kan detta stämma? Kan denna bil vara så här förbannat törstig?

Planen är att kolla på bilen idag så jag är tacksam för några snabba svar.

/orolige herrn

de flesta bilar i den klassen är där runt och snurrar i stadstrafik ... bilar dricker mycket när man kör korta sträckor med kall motor och många stopp och varierad hastighet

skulle gissa på att den ligger på 0,8-0,9 blandat ?

rekomenderar att ni kollar på ford focus, det är samma bil till ett lägre pris
Senast redigerat av CHEEVA (3 december 2013)

4 586 Inlägg
3 december 2013
Los_Lobo skrev:
uppskattningsvis hur stor är skillnaden mellan de modelerna i förbrukning jocke ?

tror jag hittet ett kanon exemplar

det är 06 som gått endast 6400 mil
och varit problemfri
och endast 2 ägare

får den för 80000kr

hur är de beryktade elfelen åtgärdade på 06:orna ?

vet ej någon om elfel men bullernivån är för hög i coupen i v50n. Förbrukningen på 2.0D varierar kraftigt när jag läser på google

bättre köp är en v70 som kanske gått dubbelt så långt men mycket mer bil för pengarna och där finns den fina 2.4d motorn

som säkert dra hälfen av vad en 2.4 bensinare

Sök