2664
Sök

Dieselvärmare Saab 9-3

7 Inlägg
10 december 2013
Trådstartare
Kör en Saab 9-3 1,9tid -09 och nu är de så att den laddade ur batteriet den senaste köldknäppen. Har laddat upp batteriet fullt men dieselvärmaren går inte att starta igen varken på tiduret eller manuellstart funktionen. Detta har hänt tidigare och har gått till sig då jag kört med den men det är fortfarande över 20 grader kallt så jag är inte så sugen att vålda igång den. Finns det inget annat sätt att få igång den? Eller vad ska man göra?
Tacksam för svar

1 938 Inlägg
10 december 2013
Dieselvärmare går inte igång när du har mindre än X antal volt i batteriet och inte heller om du har mindre än X antal liter bränsle i tanken, tanka upp bilen och ha bra laddning på batteriet, och testa igen.

Fungerar inte detta vet jag inte vad du skall göra, åk till Saab och be dom felsöka. smile

7 Inlägg
3 januari 2014
Trådstartare
Satte i ett nytt batteri eftrrsom att de som satt i var totalt slut och full balja i bilen var det. Visade sig dock att dieselvärmaren hade gått i något slags sökerhetsläge och behövde nollas smile tack för svaret dock

7 Inlägg
3 januari 2014
Trådstartare
Satte i ett nytt batteri eftrrsom att de som satt i var totalt slut och full balja i bilen var det. Visade sig dock att dieselvärmaren hade gått i något slags sökerhetsläge och behövde nollas smile tack för svaret dock

Sök