2047
Sök

Bmw E30 325, Ny m50 maskin, kommande 2jz

Min e30 som nu har varit med mig under lång tid i både med och motgångar :) Bilen lever vidare med 4:e maskinen för stunden :P

MR Andersson
150 215 Visningar
Uppdaterades senast 2 april 2020
72 Inlägg
12 april 2014
"Snackade precis med Pelle. Vi har missförstått varandra hmm trodde att vi redan skickat.

Pelle drar iväg en imorgon vid 2-3 tiden.
Ber så mycket om ursäkt sad "

"Så skickat. Ber än en gång om ursäkt.
Ringde dig innan men du var nog upptagen smile Om där är några som helst konstigheter vid uppstart
så ringer du mig på 0768415826 så fixar vi support över telefon "

Har ringt dig 4ggr för att höra hur det går men du har aldrig svarat. Ringde du mig när du hade problem vid uppstart? Nej.

Informationen jag fick av dig var VR givare kamsynk. VR givare Vevtrigger. Att du inte fick tändningen att stämma vid uppstart var att du satt kamsynk på fel varv. Detta hade jag löst till dig på telefon på under 1min med en snabb ändring i mjukvaran. Men istället är du bitter smile

Har ni fått ställa triggern annorlunda än det jag skickade så är det en omväg att gå istället för att ringa och få det löst det på korrekt sätt på.

Här är dina triggerinställningar jag skickade.

http://www.ladda-upp.se/tumnagel/ymmeovacjrgpxd/

http://www.ladda-upp.se/tumnagel/ovvcekoyndemp/

Står det något annat nu är det inte korrekt väg att gå.

Att han fått ändra "det mesta"? Mappen jag skickade kommer från en kärra med samma spridare som dig och 545 bromsade hk. Enda som är gjort är att jag tjockat på den under spridarkonstanten för att många kör med olika bränsletryck. Så är det inte bara triggerinställningarna som tjurade så har ni gjort något miserabelt fel.

Sluta nu vara bitter och ring istället när det finns problem smile

Mvh Mattias

Kalibrerar bilar.

9 Inlägg
13 april 2014
Cerveza - very unprofessional of you to come on here to rant on him. A simple "We misunderstood each other" would have sufficed if you absolutely felt the urge to say something.
The rest should have been done in private.

Cool build thread though. Very neat smile
I also gave a comment or two on the video where it started - hope you will reply to those smile

Supra
110 Inlägg
13 april 2014
RuneDK skrev:
Cerveza - very unprofessional of you to come on here to rant on him. A simple "We misunderstood each other" would have sufficed if you absolutely felt the urge to say something.
The rest should have been done in private.

Cool build thread though. Very neat smile
I also gave a comment or two on the video where it started - hope you will reply to those smile

Sen kan jag tycka att kasta skit på ett företag öppet på ett forum innan man diskuterat sins imellan är rätt oprofessionelt också. Lägger mig inte i. Just sayin...

Av egna erfarenheter får man all tid i världen från supporten bara man slår en pingla. Tack för mig
Senast redigerat av antee- (13 april 2014)

9 Inlägg
13 april 2014
Only difference is, i dont have a company reputation to maintain smile

Supra
110 Inlägg
13 april 2014
RuneDK skrev:
Only difference is, i dont have a company reputation to maintain smile

Precis! Därför är det oproffisionelt att ge dåligt rykte innan man löst saken mellanparterna det gäller istället för att få hela bilsverige som läser detta forumet dålIga vibbar om företaget. Tycker det är synd. Kvittar vilket företag det är. Kommer köra ecu master för andra gången i min supra nu..

MR Andersson
1 229 Inlägg
13 april 2014
Trådstartare
Om de kommer från en bil med samma spridare som mina, varför står de då 600cc i mappen, när mina är 875cc?

Har vart ute en sväng ikväll men får inte till de riktigt, verkar ha nått fel med tändningen så den orkar inte tända över 3000 varv...

72 Inlägg
14 april 2014
900cc bensin = 600cc e85 i ve beräkningen då en etanolbil kräver 30-40% mer. Du kan antingen göra så eller klicka i e85 och skriva 875cc smile

Kalibrerar bilar.

MR Andersson
1 229 Inlägg
15 april 2014
Trådstartare
Har inte funnits mycke tid till o skriva något på ett tag nu tongue

Men efter all jordens strul som kan va så börjar man väl iaf se nån ände på skiten, nu är bilen körbar och gatmappad lite grovt men finns ännu lite problem som skall lösas och finlir på mappningen.

Slutligen vill jag nu även tacka både Pelle och Mattias på PSI Motor för kvällens support! smile

Bilder får vi ta nån gång framöver tongue

72 Inlägg
15 april 2014
Jättekul att det lirar smile Ska bli kul att se vad hon lämnar på fullt ladd smile

Kalibrerar bilar.

MR Andersson
1 229 Inlägg
15 april 2014
Trådstartare
Jo kul är de men är inte helt 100:a ännu.

Först när vi var ute o körde så hände de nått med tändningen mellan 4-5000 med ladd, sen knackade vi ihop stiften då går den o dra till ca 6000.

Men känns ännu som de är nått som inte lirar med tändningen...

72 Inlägg
15 april 2014
Testade ni med hallgivare?

Kalibrerar bilar.

MR Andersson
1 229 Inlägg
15 april 2014
Trådstartare
Har inte gjort de ännu då vi bytte till en annan VR givare och då tycktes de funka så vi åkte med den men ska sätta dit en hall imorrn.

72 Inlägg
15 april 2014
Då löser sig nog allt, lycka till och är det nått så är det bara att ringa smile

Kalibrerar bilar.

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
16 april 2014
Roligt att se att det händer grejer, och vad bra att det löste sej mellan alla parter smile

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

MR Andersson
1 229 Inlägg
16 april 2014
Trådstartare
Bjuder på en bild sålänge, här ser man det nya tryckröret med dumpen och kylar installationen smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/68/67703/67703-21f682c97105cadb080526b669b46c1f.jpg

Ser även ut som satan med alla kablar då vi vart och härjat med en del av dem...

Men de ska snyggas till sen när allt är klart smile

SMR | SM Racing
651 Inlägg
16 april 2014
Grymt bygge! Prenumeration lagd smile
Får man fråga vart du köpte dina muttrar/bultar till ventilkåpan?

SM Racing

MR Andersson
1 229 Inlägg
17 april 2014
Trådstartare
Dem är inhandlade på ebay av föregående ägare tongue

Vet inte om jag är så förtjust i dem egentligen tongue passar in lite dåligt med lila... smile

SMR | SM Racing
651 Inlägg
17 april 2014
Jaha okej, tycker det blir lite snyggt med eloxerat lila mot mattsvart tongue Bara det inte är för mycket lila, bultar/skruvar är typ det enda som kan bli snyggt

SM Racing

MR Andersson
1 229 Inlägg
18 april 2014
Trådstartare
Eftersom min mappare är lite envis så tyckte han att vi skulle fortsätta prova med VR givaren till kamsyncen.

Men tillslut när vi insåg att den inte syncar på högre varv utan filter och inte på lägre varv med filtret i då gav upp den.

Satte dit Hall givaren och gav oss ut, drog nåra pull men soppalampan började lysa efter en stund så vi for och tankade.

Sen ut igen, kommer ut på en raka och börjar mata på på 3:a då smäller de bara till och den slutar att gå på en cyl...

Trode först de va en tändspole som gett sig men de va de inte tongue
https://www1.garaget.org/gallery/images/68/67703/67703-efc754f9ba96235f7d7c05c1156c4cbd.jpg

SMR | SM Racing
651 Inlägg
18 april 2014
Aj.... Inge kul sad

SM Racing

Sök