Laddtryck volvo 945 ltt ??pysventil beter sig skumt??

Liket96
21 december 2013 · 20 Inlägg

Tjäna

Ja monterade på en pysventil på 940 idag (ltt) (efter att ha läst på MÅNGA ställen att man inte ska lägga brickor...)  och när ja prövade lite sen så steg de till 0,5 0,6 0,7 ca och strypningen va helt stängd, har dragit åt alla slangar med slangklämma, och nu till frågan, vad ska jag göra? Det blir ingen skillnad om man skruvar ner det ännu mera till stängd + lite till så det börjar gå trögt... Ska det verkligen vara så att laddtrycksmätare höjs så fort man sätter dit den även om strypen är helt stängd?
E inte världsbäst på att förklara men hoppas någon/några kan hjälpa mig. big_smile

Mvh

Mickius
21 december 2013 · 4 670 Inlägg

Den läcker väl antagligen?

Liket96
21 december 2013 · 20 Inlägg

Japs-Micke skrev:
Den läcker väl antagligen?

Vart kan den läcka isåfall? För ja har drag åt slangar runt allt... Och själva strypen läcker inget har prövat med kompressorn smile

Mickius
21 december 2013 · 4 670 Inlägg

Liket96 skrev:

Japs-Micke skrev:
Den läcker väl antagligen?

Vart kan den läcka isåfall? För ja har drag åt slangar runt allt... Och själva strypen läcker inget har prövat med kompressorn smile

Det är väl ända du rört och det fungerade innan? hur sitter slangen till wg på dessa? slang direkt ifrån turbon som du kopplat in T-kors och en ledning till pysventilen?

Liket96
21 december 2013 · 20 Inlägg

Japs-Micke skrev:

Liket96 skrev:

Japs-Micke skrev:
Den läcker väl antagligen?

Vart kan den läcka isåfall? För ja har drag åt slangar runt allt... Och själva strypen läcker inget har prövat med kompressorn smile

Det är väl ända du rört och det fungerade innan? hur sitter slangen till wg på dessa? slang direkt ifrån turbon som du kopplat in T-kors och en ledning till pysventilen?

Ja att va helt original när ja börja greja pysventilem va ny, och bilen original, slangen sitter från turbon ner till vackumklockan, ja satte dit ny slang emellan turbon och wg klockan, den va lite tunnare invändigt, de kanske kan göra nått med? smile

Edit slangen som följe med satte ja från t-korset till strypningen men den va rätt mjuk så den kanske utvidgar sig eller något? Har ingen aning om det, om det blir tryck i slangen eller vakum

Senast redigerat av Liket96 (21 december 2013)

mogren150
21 december 2013 · 129 Inlägg

nae slangen är av silikon antar jag smile men vet inte vad de kan va prova tabort pysventilen, den kanske är dålig och läcker vem vet? smile

BMW E30 325 "Turbo" (1989)
Liket96
21 december 2013 · 20 Inlägg

mogren150 skrev:
nae slangen är av silikon antar jag smile men vet inte vad de kan va prova tabort pysventilen, den kanske är dålig och läcker vem vet? smile

Gummi slang hård som fan va den som ja satte dit med t korset smile ja får ta bort den o sätta dit så de va original o lägga brickor kanske... Men har slangens längd mellan turbo o wg klocka betydelse? smile

mogren150
22 december 2013 · 129 Inlägg

har du inget du kan sätta i mellan istället för pysentilen? tex gammal antenn? smile

BMW E30 325 "Turbo" (1989)
Liket96
22 december 2013 · 20 Inlägg

mogren150 skrev:
har du inget du kan sätta i mellan istället för pysentilen? tex gammal antenn? smile

Nu fatta ja inte riktigt vad du menar smile

mogren150
22 december 2013 · 129 Inlägg

att du plockar bort din pysventil och kör utan den och kollar?smile

BMW E30 325 "Turbo" (1989)
Liket96
22 december 2013 · 20 Inlägg

mogren150 skrev:
att du plockar bort din pysventil och kör utan den och kollar?smile

Innan ja satte dit den va bilen helt original och ladda 0.3 smile men ska kolla lite på ventilen smile

Truster
22 december 2013 · 58 Inlägg

längd spelar roll ja, men du behöver öka på rejält med längd för att göra skillnad(10-20cm), jag gissar på att t korset eller den nya slangen är för smal invändigt och stryper flödet till wg

Liket96
22 december 2013 · 20 Inlägg

Truster skrev:
längd spelar roll ja, men du behöver öka på rejält med längd för att göra skillnad(10-20cm), jag gissar på att t korset eller den nya slangen är för smal invändigt och stryper flödet till wg

Där du e svaret säkert, att slangen e tunnare invändigt än originalet, för den som ja satte dit va en aning mindre hål i så ska pröva att byta ut den, tack för svaret smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang