Missljud, klonkande

antond93
21 december 2013 · 114 Inlägg

hej jag har ett irriterande problem med min bil, det är så att det uppkommer ett klonkande ljud när jag kör i gropar och ojämnheter. Det låter som om att det kommer från höger bak på bilen, för ljudet uppkommer när det är gupp på höger sida, och jag kan inte hitta vad det är för fel. har kollat så att inget sitter löst, också kollat att det inte är fjädrarna som låter.
här är ett videoklipp på hur det låter : https://www.youtube.com/watch?v=e61lEl7AeSs
obs: man hör endast missljudet om man lyssnar utan bas i högtalarna, om man kollar på videoklippet på ipad eller iphone hörs missljudet mycket mer, då basen gör så att bara avgassystemet låter.

LeonST Soppgubbe
21 december 2013 · 900 Inlägg

antond93 skrev:
hej jag har ett irriterande problem med min bil, det är så att det uppkommer ett klonkande ljud när jag kör i gropar och ojämnheter. Det låter som om att det kommer från höger bak på bilen, för ljudet uppkommer när det är gupp på höger sida, och jag kan inte hitta vad det är för fel. har kollat så att inget sitter löst, också kollat att det inte är fjädrarna som låter.
här är ett videoklipp på hur det låter : https://www.youtube.com/watch?v=e61lEl7AeSs
obs: man hör endast missljudet om man lyssnar utan bas i högtalarna, om man kollar på videoklippet på ipad eller iphone hörs missljudet mycket mer, då basen gör så att bara avgassystemet låter.

Avgasfäste som lossnat så det slår i vid grop?
Mitt fäste hade lossnat efter katten och då lät det när det va på höger sida.
Annars vet jag inte, kanske något fäste eller liknande som sitter lös?

När du tittar på två trassor vet du,
att när du har bestämt dig för vilken som är höger,
så kan du vara säker på att den andra är vänster
Volvo S60 "Pappas" (2016)
Volvo V50 D2 "Summum" (2011)
Baker3
22 december 2013 · 91 Inlägg

Har du kollat så att stötdämparen sitter åtskruvad?

BMW 325i "M-Sport" (2007)
antond93
1 januari 2014 · 114 Inlägg

Avgasfästena sitter där dom ska, lät ditt missljud likt detta?, låte som om att något sitter riktigt löst eller något.
Stötdämparfästena både upp och nere sitter där dom ska så inget fel där

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang