2701
Sök

Försöker hitta koppling för bränsletrycksgivare

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
23 december 2013
Trådstartare
#1
tjena.

Jag skulle jättegärna vilja ha koll på mitt bränsletryck i saaben, då jag kör rätt mycket effekt på originalpumpen. Problemet är att jag inte kan hitta någon adapter som man kan koppla en givare till. Det finns ju nämligen en gänga till fuelrailen med banjobult i. Finns det någon adapter att köpa till denna som man kan dra in en tryckgivare till?


386 Inlägg
23 december 2013
#2
Finns färdigt på ebay. Schröderkoppling kallas anslutningen om jag inte missminner mig helt.


Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
23 december 2013
Trådstartare
#3
Manick skrev:
Finns färdigt på ebay. Schröderkoppling kallas anslutningen om jag inte missminner mig helt.

tackar för den. Dock hittar jag inget på varken google eller ebay.

Edit: "schrader" hette det
Senast redigerat av Eddy (23 december 2013)


Prototyp tekniker
259 Inlägg
25 december 2013
#5
Har du hittat vad som hänt med motorn?


Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
25 december 2013
Trådstartare
#6
Fratma skrev:
Har du hittat vad som hänt med motorn?

verkade som att kedjan enbart hoppade. allt annat verkar vara okej så.


Tryck och pys-åka
884 Inlägg
26 december 2013
#7
Eller så tittar man in på hydroscand och berättar. Ta med dig t-ex banjobulten för rätt mått. Du kan få en dubbel-banjo (alltså längre) att stoppa dit, en till banjo-hona med slang på till bränslemätarn. Tada...
Kommer inte kosta dig mer än 60 spänn säkert.


Tryck och pys-åka
884 Inlägg
26 december 2013
#8
Är m10 banjo har jag för mig också.


Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
26 december 2013
Trådstartare
#9
Det var det jag tänkte. Hittade inga lämpliga kopplingar på nätet.


Tryck och pys-åka
884 Inlägg
26 december 2013
#10
Dom har öppet imorgon.


Tryck och pys-åka
884 Inlägg
27 december 2013
#12
Bra tips Melaninen. Men saaben har PVC slangar fram till fuelrail, inte det bästa att sätta vanlig nippel på om man inte har övat mycket på att värma dit sånna.
Om man vill gå all in så kan man ju förstås byta slang hela vägen.


386 Inlägg
27 december 2013
#13
wadde skrev:
Bra tips Melaninen. Men saaben har PVC slangar fram till fuelrail, inte det bästa att sätta vanlig nippel på om man inte har övat mycket på att värma dit sånna.
Om man vill gå all in så kan man ju förstås byta slang hela vägen.

Ja eller kapa slangen och montera klämkopplingar? funkade finfint för mig när jag monterade nuke-grejerna smile


158 Inlägg
27 december 2013
#14
Om du ska ha mätare i kupén tänk på att inte ha en mätare som kräver bensin fram till mätaren, använd en elektronisk där du sätter en givare på fuelrailen. Tråkigt om slangen spricker och det pumpar ut litervis med sås under instrumentpanelen..

Tex. http://www.trendab.se/bransletrycksmata … c-188.aspx


Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
27 december 2013
Trådstartare
#15
JohanssonC skrev:
Om du ska ha mätare i kupén tänk på att inte ha en mätare som kräver bensin fram till mätaren, använd en elektronisk där du sätter en givare på fuelrailen. Tråkigt om slangen spricker och det pumpar ut litervis med sås under instrumentpanelen..

Tex. http://www.trendab.se/bransletrycksmata … c-188.aspx

Detta är jag mycket medveten om. Jag är ett praktexempel på murphys lag när det kommer till bilar så jag brukar oftast undvika saker som innebär att min bil blir en grill på fyra hjul.



Sök