Bmw e30 -88 m20b25 bygge

jag vill ta itu med diverse saker för att göra den fin, speciellt motorn egentligen. har ett mål på en rolig gatbil med 300 hästar ca med snygg utsida, är som sagt grov nybörjare, men ska bli en rolig väg o lär mig säkert massor, tar emot alla tips.
  • 8 Följare
  • 2 838 Visningar
  • Uppdaterades senast 25 december 2013
wazzap
25 december 2013 · 7 Inlägg

tja allihopa, första tråden jag gör, har letat i evigheter nu tycker jag efter hur man skulle göra. jag ville göra ett projekt på min egen sida då jag har en bmw e30 -88 med en m20b25 motor som rullat 30k mil som jag vill renovera, uppgradera motorn och kaross, sleeper stuk.

jag vill ta itu med diverse saker för att göra den fin, speciellt motorn egentligen. har ett mål på en rolig gatbil med 300 hästar ca med snygg utsida

Håller på att fixa rost
sen ska jag fixa fronten som jag smällt,
sen toppackning/topp då det har gått, så den rullar igen iaf,
(kan säga jag aldrig haft itu en bilmotor i hela mitt liv, men har kört lite motocross, så är inte hel dum angående motorer, sen har jag 2 hyfsat kunniga garage vänner som säkert kan ge mig lite svar, men vill lära mig själv också såklart!)
fixa handbromsen då den är ganska slut,
sen ta itu med motorn igen - då börjar ordentliga uppgraderingen.
coilisar är ju ett måste också såklart samt diff och nya broms ok o skivor för bättre förmåga att få stopp på bilfan när jag väl blir rädd,
nya bussningar också.
samt nått kul ljud.

med pengar o tid kommer även mer utveckling säkert
men detta är väl första målen i huvudet.

är som sagt grov nybörjare, men ska bli en rolig väg o lär mig säkert massor, tar emot alla tips. gärna länkar till folk som gör samma sak smile


Mvh
Oscar

Senast redigerat av wazzap (25 december 2013)

wazzap
25 december 2013 · 7 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/193/192692/192692-201ca629528407b8ca02fcf2461b0a39.jpg

här är fina bilen
"vad gör betty speciell?"
Fälgarna, att det är en 'sedan', svart inredning+innertak, svårt att hitta smile

Senast redigerat av wazzap (25 december 2013)

MarcusGronberg Lowlife
30 december 2013 · 809 Inlägg

härligt, skall följas! håller själv på att montera b25 i min e30, kolla gärna in min tråd smile

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog
BMW E39 528IA Touring "Slammed Wagon" (2000)
Chevrolet Impala "Black Squad" (1963)
Molna
3 januari 2014 · 87 Inlägg

Du skrev inge om du skulle turbokonventera så antar du vill sugtrimma? 300 hk ur en sug trimmad m20 kan du nog glömma tyvärr, du kan lika väl köpa en s50/s38 för dom pengarna och ha som framtida projekt om du tröttnar på effekten.

Moggen
16 februari 2017 · 20 Inlägg

hände det något med detta projekt eller stannade det av innan det börjades? smile

Ford F250 "7.3 Powerstroke Crew Cab" (1996)
BMW 325i "Padden" (1988)
Molna
16 februari 2017 · 87 Inlägg

Moggen skrev:
hände det något med detta projekt eller stannade det av innan det börjades? smile

Han vart senast inloggad för 3.1 år sedan big_smile

Moggen
17 februari 2017 · 20 Inlägg

Molna skrev:

Moggen skrev:
hände det något med detta projekt eller stannade det av innan det börjades? smile

Han vart senast inloggad för 3.1 år sedan big_smile

okey, trist..  :p

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang