Saab 9-3 Aero -02 orkeslös med misständningar, men högt ladd

Karlsson701
27 december 2013 · 10 Inlägg

Hej!
Fått problem med min Saab 9-3 Aero -02 efter att jag bytt till racekat.
I ungefär en vecka efter bytet gick bilen jättebra, men häromkvällen när en kompis körde så när han varvade ur bilen så började motorlampan att blinka, startade då om bilen och efter det så gick den dåligt och hackade som fan men med ett ladd på nästan 2.0 , efter ett tag började lampan lysa konstant.
Idag koppla vi upp den på en dator och släckte motorlampan men fick se att den haft massor med misständningar.
Bilen är trimmad hos nordic och efter det så har jag bytt till viggenkoppling, 3 tums downpipe och racekat.
Så kan det va tändkasseten eller nåt med programvaran ?

Tacksam för snabba svar!

Volvo V70 (2009)
kwansa Hmm, vet inte?
27 december 2013 · 1 775 Inlägg

Karlsson701 skrev:
Hej!
Fått problem med min Saab 9-3 Aero -02 efter att jag bytt till racekat.
I ungefär en vecka efter bytet gick bilen jättebra, men häromkvällen när en kompis körde så när han varvade ur bilen så började motorlampan att blinka, startade då om bilen och efter det så gick den dåligt och hackade som fan men med ett ladd på nästan 2.0 , efter ett tag började lampan lysa konstant.
Idag koppla vi upp den på en dator och släckte motorlampan men fick se att den haft massor med misständningar.
Bilen är trimmad hos nordic och efter det så har jag bytt till viggenkoppling, 3 tums downpipe och racekat.
Så kan det va tändkasseten eller nåt med programvaran ?

Tacksam för snabba svar!

var det bara misständningar som felkoderna tyder på?

Jag tycker det låter som luftläckage roll

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang