Köpråd vill ha en "sportbil" men vad?

Wicca
5 januari 2014 · 886 Inlägg

dawwe skrev:
Wicca: Honda S2000 är väl den som är det "säkraste" köpet av de du nämner...Lite problem med diff/bakaxel men övrigt bra bilar, dock så tror jag att 100" är i underkant . 3000GT samt RX8 känns som rena "entusiastbilar", 200SX en bil för "turbonissen som vill trimma", Z4 kan kanske vara nåt men återigen, räcker det med 100" för en bil med stor motor i rimligt skick? Boxstern har jag inte koll på, men Porsche är alltid Porsche:)

En sportbil som är helt skottsäker hittar du nog aldrig. 3000GT är väl en entusiastbil ja, men jag skulle inte avfärda RX8an, den är ändå lite modernare och har inte lika mycket gadgets som t.ex. 3000GT.

Såg nu att S2000 låg lite högt ja, men sitter man och väntar och lägger lite skambud kan du nog få en för runt 100k. Det är köparens marknad nu.

Angående Z4 så finns det en del i Tyskland med 231 hk motorn för under 100k inkl frakt och allt(om jag minns rätt så får du räkna med 15k för det).

Exempel: http://www.autoscout24.se/Details.aspx? … asrc=st|fs
Då räknar jag med att du borde kunna pruta ner den till 10 000 euro.

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead
KHRacing
5 januari 2014 ·

S2000 - 30k i England...

dawwe ...has left the building...
5 januari 2014 · 4 474 Inlägg

Wicca: Det är inte samma "prutningskultur" i Tyskland som i Sverige. En mycket ytlig bekant köpte en bil från en auktoriserad handlare för 2-3 år sedan. Begärt pris var 32000€ eller liknande, han kunde pruta 500€ plus att han fick bilen nyservad eller vad det var. Jag tog oxå hem en bil för snart två år sen, från en privatperson. Bilen var högt prissatt, skicket gott. Kunde pruta hela 500€... Bilen du länkar till ligger på ca 110" när den är "hemma & klar för trafik". Det är alltid köparens marknad, utom i de fall man har en unik produkt för då är det 50/50. Tidigare tyckte jag som de flesta "Va fan man får ju en fin för 100", varför skall jag då betala 130"...?". Så går man o köper den för 100". Sedan börjar man tänka "Tja tänk om jag skulle montera det o det, eller kanske byta det-o-det för det borde ju vara slitet efter dessa mil". O vips innan man har förstått vad som har hänt, så har denna "billiga" bil kostat mer än den där finare som man tyckte var för dyr...Därmed inte sagt att man inte skulle förädla den dyrare.

2012 när jag letade efter en "Cab att ha tills den första var klar" var siktet inställt på en bruksig bil kring 90-100". Hittade dock ingen som kändes riktigt bra, eller jo EN, den skulle jag ge 105" (97:a med en ägare i Sverige, bra skick men kopplingen var på G samt en lille "rostfläck" på 1 cm, i övrigt helt OK). Allt var klart, jag skulle bara åka o hämta o betala bilen, då ångrar sig ägaren han hade haft den sedan 1999 o kunde inte skiljas från den trots allt...Då vände jag blickarna mot utlandet, tittade på allt möjligt, allt från billiga till dyra, bestämde mig att max taket gick vid 200", o för 200" får man ganska mycket M3 E36 Cab... Bilen jag köpte till slut hittades i Tyskland, låååångt dyrare än den jag hade köpt för 105" i Sverige, men skicket var oxå lååångt bättre. Egentligen hade jag velat köpa en 3000 milare från Frankrike i fantastiskt skick, men det gick inte att pruta det minsta på det begärda priset om 28000€, jag bjöd 24000€ (ganska exakt 200" SEK) o fick kalla handen...Vet ej om bilen blev såld eller ej, men det verkar som den gick för över 24000€ iaf...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
5 januari 2014 · 3 929 Inlägg

M5 E34 är en bil jag tycker väldigt mycket om.
Polaren har en med 3.8an och den skjuter på mycket bra! Och bra låter den också!

Men vill du ligga i kurvor anser jag att Subaru är jävligt bra. Polaren importerade Imprezor nå japanspec what ever med krängingshämmare i kolfiber från fabrik osv.
Satan vad dom ligger bra i kurvorna. Och skjuter på utav fan gör dom också helt original!
Kostar inte många kronor i England. Tror han hamnade totalt på 55 tusen på ena bilen inklusive flygresa, bensin hem, inreggning, besiktning och allt som behövdes för det.
Sålde den senare för närmare 100 tusen om jag inte minns helt galet.

Senast redigerat av Thunderbird88 (5 januari 2014)

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
lurius
5 januari 2014 · 28 Inlägg

Malheus skrev:

Alkis skrev:
Volvo 740 turbo så har du lekbil

Hur man än bänder och slår på det vassa kanterna så blir aldrig en 740 "sportig"

Och måste man ha något åt det håller är 940n bättre.

http://www.blocket.se/varmland/Honda_Ci … _8&w=3

smile

Mycket rolig bil för pengarna och kommer garanterat hålla värdet med dom milen!

Renault Megane RS Cup Trophy "Manthey - Racing" (2015)
hangman
5 januari 2014 · 2 174 Inlägg

KHRacing skrev:
S2000 - 30k i England...

Skulle vara evigt tacksam om du kunde göra en "att tänka på" typ lathund, eller länka nån bra sida med info vad det kostar och hur man gör.  Tror många blir glada då smile Tack sålänge!

RobertKocian
5 januari 2014 · 69 Inlägg

Toyota supra är en riktigt rolig bil, skruva mycket kan jag inte hålla med om då dem är en av dem bilarna som ständigt ger på banor, bilträffar osv. Trakterna runt gislaved-Värnamo var supra tät ett tag. Och även då polare som hade, och dem höll för vad dem utsatte bilarna med + jag köpte supran av en dessa polare och hade inga beskymmer med min. Lekte var och varannan dag med denna i nån månad utan några tvivel. Sen att den blev snodd det var ju en historia.. Supra är ett tips om du vill ha en rolig bil som håller länge på 400-500 hk och är sjukt rolig. Sedan är det en prisklass på full BPU supra. Men enligt min erfarenhet mycket roligare och tålare än skyline, 200, Subaru och evo. Bara till att ge med supran. (går dock inte jämnföra 4x4 mot bakhjulsdrift men i vilket fall). / mvh Robert

Nordic_M5
5 januari 2014 · 64 Inlägg

M3 E36 hade jag nog valt och då med 3,2-litersmotorn. Priserna har gått ner rejält och jag tror normala (dvs ok men ej dawwe-skick) bilar kommer gå ytterligare lite nedåt innan det stagnerar. Marknaden är inte bra för äldre bensinare och det finns ju hur många som helst i landet (http://www.m3portal.com/forum/m3e36_swe.php). Kanske inte så många till salu just nu, men vänta om ett par månader och framåt. Jag tror jag ska köpa mig en sådan igen, fast Coupé. Cab var inte min grej och sedanen ser ganska gammal och tråkig ut tycker jag. 321-hästarn måste vara mest prestanda för pengarna när det gäller begagnad äldre BMW. Den är riktigt snabb.

M5 E34 är ju mer entusiastbil ändå, men hitta ett exemplar som inte är söndersladdat och/eller sönderstylat är inte så lätt. Du kan gärna kolla på M5Portal om du bestämmer dig för att leta en sån. Där huserar en majoritet av landets E34 M5-ägare och historik finns på i princip varje bil.

BMW M5 (2000)
dawwe ...has left the building...
5 januari 2014 · 4 474 Inlägg

HD91: Mja...Vad kostar en bruksig M3 3.2 idag, typ 65-70" o då är den helt "OK"? Jag tror inte de sjunker sååå mycket mer, iaf inte 3.2. Motorn är rätt "eftertraktad", o så fort den "åker ur bilen" begärs det runt 30" för bara motorn. Växellådorna, de 6-växlade, är rätt eftertraktade de med...Man kommer snart nå en punkt (om man inte redan nått den!) då man får bättre betalt för bilarna i delar än kompletta. Den där Byzans färgade sedanen (3.2 med ca 25000 mil) som gick för 55" typ skall slaktas tydligen, köparen skall behålla drivlinan men säljer resten...
Sen tycker jag att Hangman är full av skit, "toppskick nyskick" hit-o-dit, M5 E39 i "toppskick" för 60", men länka till nån som sålde en sådan kunde han inte...Nej det Hangman söker är en bil som "glänser o ser fin ut, utan märkbara fel", en bil i rimligt bruksskick. Han har inte den blekaste om vad som egentligen menas med "toppskick".

Senast redigerat av dawwe (5 januari 2014)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
hangman
5 januari 2014 · 2 174 Inlägg

HD91 skrev:
M3 E36 hade jag nog valt och då med 3,2-litersmotorn. Priserna har gått ner rejält och jag tror normala (dvs ok men ej dawwe-skick) bilar kommer gå ytterligare lite nedåt innan det stagnerar. Marknaden är inte bra för äldre bensinare och det finns ju hur många som helst i landet (http://www.m3portal.com/forum/m3e36_swe.php). Kanske inte så många till salu just nu, men vänta om ett par månader och framåt. Jag tror jag ska köpa mig en sådan igen, fast Coupé. Cab var inte min grej och sedanen ser ganska gammal och tråkig ut tycker jag. 321-hästarn måste vara mest prestanda för pengarna när det gäller begagnad äldre BMW. Den är riktigt snabb.

M5 E34 är ju mer entusiastbil ändå, men hitta ett exemplar som inte är söndersladdat och/eller sönderstylat är inte så lätt. Du kan gärna kolla på M5Portal om du bestämmer dig för att leta en sån. Där huserar en majoritet av landets E34 M5-ägare och historik finns på i princip varje bil.

Tack!

hangman
5 januari 2014 · 2 174 Inlägg

http://www.blocket.se/kronoberg/Bmw_m3_ … 14&w=3

jag har inte kikat något speciellt på e46 m3, kan nästan inget om dom.

Dom verkar ha sjunkit en hel del. 13k mil är inte mycket även om det är 1000 andra grejer som spelar in på priset också, men vad tycker ni, om man inte får tag i en e39 m5, ska man kanske kolla på m3 e46 istället?

Känns som bmw överlag håller rätt hög kvalité på sina M modeller men kanske är mycket problem med dom? Jag gillar att det inte är turbos som strular och sånt det är ju standard på alla äldre turbo bilar, brukar bli dyrt och stora skador om oljan försvinner snabbt i 250 kmh....

dawwe ...has left the building...
5 januari 2014 · 4 474 Inlägg

Du kan nog hitta en halv-suspekt M3 E46 för 90-100" absolut. Men se till att ha 20-30" på "oturskontot". Bilen du länkar till vet jag noll om, men den ser OK ut. När det gäller M3 (E36 & E46) så räkna med ett kopplingsbyte om det inte finns kvitto på att det är gjort "nyligen".
M5 E39 och M3 E46 är två helt olika bilar. Den ena en större "glidar-limousin", den andra en "ivrigare-sportbil". Vill du ha en "sportbil" är valet lätt mellan dessa två: E46.

Mitt råd, bestäm dig för hur mycket du kan lägga absolut max. Bestäm dig för vilka modeller som är intressanta. Sondera marknaden, oavsett pris på objekten. Är bilen intressant? Åk o titta! Provkör! Fortfarande intressant? Leverera ditt "bud". Jag har nyttjat denna "taktik", tittat på "galet" prisade bilar, åkt o tittat. Funderat. Talat om, och motiverat vad bilen är värd enligt mitt synsätt. De bud jag levererat har ibland legat uppåt 25% under begärt pris, o buden har accepterats i de allra flesta fallen, till viss del beroende på helt galet "begärt pris" med tanke på skicket...Denna taktik funkar allt som oftast på bilar i bruksskick, men om man börjar titta på "galet fina" bilar, där säljaren kan vänta in rätt köpare och inte behöver sälja, så kommer det inte fungera i regel. Då hamnar mer i den sitts jag hamnade med min ena bil. Bilen kändes helt rätt, priset var högt. Så klart jag ville få den billigare, pekade på de brister den hade...Men säljaren visste så klart vad han sålde, o att bilen han sålde var tämligen "unik". Så han släppte 500€ i goodwill, sedan var det "Take it or leave it, there are other people interesting in buying this car for this price"

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Nordic_M5
5 januari 2014 · 64 Inlägg

Dawwe: nej precis, inte så mycket mer kommer de att sjunka. Men något, tror jag. En 3,0 hamnar nog i samma läge som M5 E34, dvs 30-35k för en holk. Har redan sålts ett par tidiga Coupéer för 45 och de var inte så förskräckliga att det inte gick att göra vid. Billigaste 3,2 vet jag inte, men den för 55 är väl antagligen bland dem.

Vi har väldigt olika synsätt. Helt OK för mig är skrot för dig big_smile Helt ok betraktar jag en relativt original bil, ej extrem-långmilad, som har fungerande maskin och låda (inga knack, knak eller allvarliga läckage), någorlunda fri från rost (inget "synligt") och klarar sig med dellack, totalrekond invändigt och utvändigt, uppservning, den vanliga renoveringen av klimatanläggning och lite småreparationer här och där. Många bilar klarar gränsen helt ok för mig, men sen finns det ju rostburkar, sönderstylade, vinterbruksade och vissa andra som man helst inte vill befatta sig med.

Hangman: E46 upplevs som roligare än E36. Jag körde både E36 och E46 förra sommaren (min bror har en E46 som jag fick låna i 4 veckor) och körkänslan i E46 är mycket bättre. Väghållningen är enormt förbättrad. Designen är snyggare och motorljudet riktigt gott. Jag tror att om du söker som du säger en sportbil så lär du bli mer nöjd med en M3 E46 än en M5 E39. E39 vinner bara på komforten och högfartsprestandan. V8:an är brutal men bilen är ju tung.

Jag tycker att på en tidig E46 bör man kolla med BMW om den har uppdaterade vevstakslager. Det har jag sett i historikutdragen att många bilar fått, och det fanns ju bra anledningar. Minns när jag var på Kinnekulle -02 att det var en i princip sprillans M3 som fick lagerras ute på banan. Sök runt lite, M5boards forum har mycket info kring de flesta problemen med M-modeller. Vi ska skriva något på M3Portal också men jag vill ha mer feedback från ägare först vilka problem de stött på (nån som har nåt att bidra med så kontakta mig).

BMW M5 (2000)
Nordic_M5
5 januari 2014 · 64 Inlägg

Förresten Hangman, var din kompis M5 E39 oxfordgrön och gått ca 15000 mil?

BMW M5 (2000)
dawwe ...has left the building...
5 januari 2014 · 4 474 Inlägg

HD91: E46 är fina, men, iaf än så länge, så tycker jag att det är lite för mycket "elektronik" i de, egentligen samma sak med E39...Däremot skulle jag inte bli förvånad om jag parkerar än E93 i garaget längre fram, trots att den är späckad med onödig hokus-pokus elektronik, men det får banne mig bli den sista bilen i min "M samling", därefter får det vara slut med allt vad idiotiska bilköp heter*haha*. Det jag gillar med E93 är dels den där högvarviga V8:an (S62 är ju mer som en "jänkare" nästan...) samt att det går att få den med manuell låda...Hade man kunnat få M5 E61 med manuell låda så hade den stått högst upp på listan smile

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
hangman
5 januari 2014 · 2 174 Inlägg

dawwe skrev:
HD91: Mja...Vad kostar en bruksig M3 3.2 idag, typ 65-70" o då är den helt "OK"? Jag tror inte de sjunker sååå mycket mer, iaf inte 3.2. Motorn är rätt "eftertraktad", o så fort den "åker ur bilen" begärs det runt 30" för bara motorn. Växellådorna, de 6-växlade, är rätt eftertraktade de med...Man kommer snart nå en punkt (om man inte redan nått den!) då man får bättre betalt för bilarna i delar än kompletta. Den där Byzans färgade sedanen (3.2 med ca 25000 mil) som gick för 55" typ skall slaktas tydligen, köparen skall behålla drivlinan men säljer resten...
Sen tycker jag att Hangman är full av skit, "toppskick nyskick" hit-o-dit, M5 E39 i "toppskick" för 60", men länka till nån som sålde en sådan kunde han inte...Nej det Hangman söker är en bil som "glänser o ser fin ut, utan märkbara fel", en bil i rimligt bruksskick. Han har inte den blekaste om vad som egentligen menas med "toppskick".

Toppskick för mig är en bil som är felfri, knappt ett stenskott och jävligt fin.

Nyskick är renoverat till sånär nyskick man kan komma med nylack hit och dit.

Bra bruksskick då är det minimalt med rost, kanske nått dörruppslag m.m

Allt är relativt och det du sysslar med försöker svärta ner andras syn på bilar och hävdar dina är finast, det ska användas och om du vill ha blänkande bromssköldar för dom andra är smutsiga visst...

i england och tyskland finns det en uppsjö av m5or. Den jag kan tänka mig närmast är den dom gjorde iordning på wheeler dealers, den blev kanonfin och funkade perfekt, inte ens 60 000 kr, ja felstyrd då men det är ju supror och skylines också det kan jag leva med om det skiljer 40 000 kr i pris, och som nämdes innan, honda s2000 för runt 30 det är grymt i sånafalll. Jag vet hur det är med bildelar iaf där köper jag allt från england och tyskland, inget från usa och kina orkar inte med tullavgifter och skit.

Köpte senast motorolja 5-30 castrol egde 12 liter, 970 kr ink frakt = 80 kr litern, Mekonomen tog 225 kr litern, så det går tjäna sjuka pengar utomlands av olika anledningar. Jag vet inte dock hur det fungerar med reg besiktning och såna där intyg m.m så är lite oerfaren på det området. Har haft många kompisar som haft M modeller av olika ålder och skick, så helt bakom flötet är jag inte davve. Du behöver inte kommentera mer tack om du ska hålla på bråka och starta diskussioner

Masterboy Underhållsmekaniker på Arla Plast
5 januari 2014 · 14 Inlägg

Som ni pratar om så är E46 M3 (har dock bara åkt med E39 M5 och M3 E36) en jädrigt trevlig bil att köra, ägandekostnaden är ju en annan sagt som någon av ovanstående talar om. Jag satt i valet och kvalet om jag skulle köpa en med SMG eller en manuellt växlad.
Jag föll på att jag ville ha en manuellt växlad (kanske är gammalmodig och lever kvar i det att rycka och slita i växelspaken sen ungdomens år). Efter mycket om och men så var det ju prisklassen, skulle jag köpa en billigare för lite över 100k eller skulle jag satsa mer? Jag kikade på ett par i 100k klassen och där över till en början, men insåg ganska snabbt att det innehåll stenskott och lite allmänt slitage på diverse etc, men serviceböcker var ändå ikryssade och duktigt skötta, men var jag verkligen ute efter det när jag ville ha det jag suktat efter sen -01 då den kom? Men det föll ändå på nästa klass, en svensksåld och den hade gått 3600mil på mätarn när jag köpte den och kostade 200k (nej, det är inget skryt om att ha dyrast bil eller vill vara värst på något sätt), och det ångrar jag inte idag. Jag fick vad jag betalde för och jag var nöjd och är det fortfarande.
Allt är som det ska, inte en skråma någonstans, alla papper från BMW med kvitton finns på alla servicear och dylikt såsom alla barnsjukdomar etc. och den hade de mesta kvitton från det som är påplockat efteråt samt att jag ville ha carfax papper på den så man kunde känna skaplig ro i köpet.


Det jag ville komma till är att man får vad man betalar för i slutändan, iallfall lever jag efter det mottot smile
(Detta är inget påhopp på någons inlägg, men kände att jag ville bara lägga detta inlägg som min syn på E46 M3)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den.
dawwe ...has left the building...
5 januari 2014 · 4 474 Inlägg

Var/när hävdar jag att mina bilar är finast? Snarare tvärtom! Jag säger själv att INGEN av de är i "nyskick". Skall jag gå på din beskrivning av "nyskick" så är snudd på samtliga mina 4 M i nyskick enligt din definition. Samtliga nylackade osv. Enligt mig då? Två är i klart bra skick, två i ännu liiiite bättre skick. Toppskick på nån? Mja, kanske kanske E34:an. Nyskick? Absolut INTE, även om man kanske närmar mig de regionerna i vissa avseenden på E34:an, observera nu är det min definition av nyskick, inte din. Nyskick för mig: Minimalt med stenskott, typ så många som blir efter 1000 mils körning. ALLA knappar reglage mm HELT utan synliga tecken på slitage. INGA slocknade dioder i knappar eller liknande. Inredning i utomordentligt skick, inga skador av något slag, nånstans. Mekaniskt 100% i ALLA avseenden, det mesta/allt nytt. Nyskick för mig är att man är nere o petar på detaljnivå, det kan vara en så enkel sak som i fallet med motorhuvens invändiga klädsel på min E34, det finns är "fläck" på den som syns i vissa vinklar/ljus, utöver detta har jag råkade jag göra en liten reva "dämpkudden" som sitter ovanför säkringsdosan, detta är ju så långt ifrån nyskick man kan komma enligt mig, bruksskick är rätt term! I mina ögon är det en jävla skillnad på "tillsnyggade o kontrollerade" delar (som tex dämparna på min bild) kontra HELT nya. Du kommer aldrig ifrån att de gamla är just gamla, även om de är helt OK så är de långt ifrån som nya.

Det jag "stör mig på" är dina lögner om "Du får ju en M5 E39 i toppskick för 60"...", vilket du inte får ens idag trots att det är över ett år sedan du fällde en kommentar av den typen! Det finns inga såna i toppskick för de pengarna, knappt ens i "bra bruksskick" enligt din definition då. Som sagt det du tycker är toppskick är i själva verket en rätt vanlig välskött och välbrukad bil som fått det underhåll den rimligtvis borde ha fått...

Kan nämna en episod när E39:an köptes för snart 7 år sedan. Visade sig att området ägaren bodde var ett mindre fint utanför Götet...Bådade inte gott. När vi närmade oss visade det sig att det fanns ett finare område bredvid, det var där ägaren bodde. Väl framme parkerar vi vid ett rätt vanligt hus med dubbelgarage. Ägaren kommer ut o öppnar, i garaget står E39:an bredvid en röd Ferrari 360 tror jag det var...Det kändes bra, har man råd med en Ferrari lär man oxå ha haft råd med att serva E39:an, vilket visade sig stämma. Bilen var i det skick den utgavs för att vara, vad jag vill kalla "bra bruksskick", eller ditt "toppskick". Det blev köp.

När jag var yngre fann jag mycket nöje i att göra i ordning bilar, vilket jag gör än idag. Skillnaden är att nu börjar jag på en mycket mycket högre nivå o försöker göra bilen så fin det bara går, utan att kostnaderna springer iväg groteskt. Jag gör allt som bara är möjligt själv, handlar smart även om det är av BMW, o gör saker o ting EN gång ordentligt istället för halvdant två gånger.

O för att återgå till din fråga: Du får M5 E39, M3 E36 o kanske nån enstaka M3 E46 för runt de 100". Vill du ha en bil i så bra skick som möjligt, välj då en "dyr" o välunderhållen, seriöst "uppfixad" E36. Då får du en bil som är relativt sportig, ser förmodligen bra ut o kommer inte ge dig några större negativa överraskningar. Men detta förutsätter att du tänkt äga bilen i några år iaf. Är tanken den att ha den en sommar o sälja vidare så köp en så ny bil  som möjligt...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
KHRacing
5 januari 2014 ·

hangman skrev:

KHRacing skrev:
S2000 - 30k i England...

Skulle vara evigt tacksam om du kunde göra en "att tänka på" typ lathund, eller länka nån bra sida med info vad det kostar och hur man gör.  Tror många blir glada då smile Tack sålänge!

Letar själv en :-)   så det kan jag tyvärr ej. men vet att det har varit nån grej med bakaxel/motorblock som skall vara bytt på fabriksgaranti för att det skall vara bra grejjer

dawwe ...has left the building...
5 januari 2014 · 4 474 Inlägg

KHRacing: Här har du en lågmilad (4000 mil!) S2000 i UK för småpengar. Men den känns skum, extremt låga mil, bra med "tillbehör" o den näst billigaste med god marginal, dessutom en 2006:a. Övriga ligger kring 10000£

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang