EGR & Pulsair volvo B23

Sille93
5 januari 2014 · 90 Inlägg

Tjenare!

jag har bytt topp på min B23a och den nya toppen har inte uttag för EGRså satt och funderade, om man tar bort alla bevis på att EGR & pulsair ska ha existerat... borde inte bilen gå igenom besiktningen då?

tacksam på svar!

MVH Simon

Mack Forum- och sitemoderator
5 januari 2014 · 26 161 Inlägg

Vad är det för bil (kaross mm) och exakt motor det handlar om?

Senast redigerat av Mack (5 januari 2014)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Sille93
5 januari 2014 · 90 Inlägg

det är en 244 från 84 med b23A

Masterboy Underhållsmekaniker på Arla Plast
5 januari 2014 · 14 Inlägg

Jag ska inte säga säkert, det kan kanske nog någon annan säkerställa, men dom bilarna som jag vart med och plockat bort det på så har dom inte reagerat på besiktningen alls.
Beror väl på om besiktningsgubbens fru vaknat i fel säng eller något sånt och verkligen lägger märke till att det
saknas eller huvudtaget skall sitta där.

Men men, jag kanske har haft tur vad vet jag smile

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den.
simlar
5 januari 2014 · 5 529 Inlägg

Jag besiktade utan EGR iaf och besiktingsgubbarna reagerade inte alls på det, dem reagerade inte på att batteriet inte satt under huven heller.

Bara avgasvärdena är godkända och det inte finns några bevis på  att det suttit någon avgasrening där bör det vara lugnt. Men beror som vanligt på hur besiktningspersonalen humör och hur noga personen är.

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Xoff Volvo tönt... =)
5 januari 2014 · 2 344 Inlägg

Med tanke på att det fanns både med och utan dessa system under samma tid så tror jag inte de kan säga något ens ifall det inte sitter rester av det...

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
Henkix
5 januari 2014 · 6 737 Inlägg

Gjorde detta på en kompis 945a, den hade EGR och Pulsair o en kass topp. så vi köpte en annan topp o märkte då att det inte fans några uttag till pulsairen. så vi kopplade bort då bort egr o pulsairen o den gick igenom med perfekta avgasvärden o dom sa inget om det.

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Volvo Knugen The one and only
5 januari 2014 · 1 091 Inlägg

Det var längesen dom slutade kontrollera EGR:en på besiktningen... Så det är inget du behöver bry dig om smile

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang