4908
Sök

Växelspaken sitter för långt fram. 945

6 740 Inlägg
5 januari 2014
Trådstartare
Hej smile Detta gäller en kompis 945a från 1993 med M47 låda.

Först så råkade han rycka sönder den dära "sprinten" som håller armen från spaken på plats på utgående fästet för armen från spaken på lådan.
Så vi tog bort lådan o satte i en M6 bult med låsmutter istället så satt armen på lådan igen, sen skämde vi även ut lådan med lite ny olja wink
sen montera vi dit lådan igen o när allt var klart så märkte vi att spaken sitter lite väl långt fram. Har man i 1 3 eller 5an så är det precis att spaken inte ligger mot displayen på radion. det går alltså inte ha handen på spaken när man har i nån av dom växlarna för då kommer stereon ivägen vilket den inte gjorde innan tongue

Ska tillägga att vi tog bort spakstället också smile

mvh

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
5 januari 2014
Har han ryckt av den tjocka sprinten som fogar samman spaken med lådan så måste det va hulken du e polare med och så har han väl rätat spaken. Eller så har ni vänt spaken på fel håll.

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

6 740 Inlägg
5 januari 2014
Trådstartare
DiwraZ skrev:
Har han ryckt av den tjocka sprinten som fogar samman spaken med lådan så måste det va hulken du e polare med och så har han väl rätat spaken. Eller så har ni vänt spaken på fel håll.

den sprinten tycker jag inte är så värst tjock, lika tjock som en m6 bult var den smile hehe han hade lite bråttom o slita i 2an när han brände däck o de va då den gick av o hela armen som egentligen ska sitta på lådan hängde under bilen xD spaken sitter på rätt hål tongue hade vi satt den på fel håll så hade backspärren inte funkat då den också suttit på fel hål wink vi få ta en titt på bilen i veckan

Du är liv

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
5 januari 2014
Henkix skrev:
DiwraZ skrev:

den sprinten tycker jag inte är så värst tjock, lika tjock som en m6 bult var den smile hehe han hade lite bråttom o slita i 2an när han brände däck o de va då den gick av o hela armen som egentligen ska sitta på lådan hängde under bilen xD spaken sitter på rätt hål tongue hade vi satt den på fel håll så hade backspärren inte funkat då den också suttit på fel hål wink vi få ta en titt på bilen i veckan

Aha är det låsskruven som tackat för sig. Aja hoppas ni hittar felet. Lycka till

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

6 740 Inlägg
5 januari 2014
Trådstartare
DiwraZ skrev:
Henkix skrev:
DiwraZ skrev:

Aha är det låsskruven som tackat för sig. Aja hoppas ni hittar felet. Lycka till

ja den där sprinten som sitter där armen från spaken går ihop med lådan tongue
javisst! smile tackar wink

Du är liv

Sök