såå... en mindre update såhär på kvällskvisten.
efter lite krångel gällande storlekar och modeller av fälgarna jag ville ha så hittade jag till slut rätt.
det var som så att fälgarna fanns i 3 olika versioner. FWD, STD och någon till, (vi kan kalla den NOPE så länge eftersom jag inte skulle ha den varianten) FWD var en lite smalare fälg som jag förstod det, som skulle passa till typiska europeiska bilar med lite mindre hjulhus. då jag var osäker så frågade jag om dessa först. FWD fanns dock inte så jag fick gå till plan B, vilket var STD. STD versionen var en standard fälg som också skulle passa till alla dom typiska europeiska bilarna, men djupet på fälgarna var större än FWD, så jag får hoppas att dessa kommer passa.
NOPE fälgarna var i huvudsak till för amerikanska bilar, då deras hjulhus av någon anledning är annorlunda mot vad europeiska bilars, så den gick bort direkt.
bestämde mig sedan för storleken, mailade företaget och han skickade en räkning. har ingen aning om hur IBAN och BIC funkar, så jag kilade in på swedbank och lät dom ta hand om överföringen så allt skulle gå rätt till.
detta var igår (torsdag), och efter att ha googlat runt lite på tysklands-betalningar så hittade jag en hel hög inlägg från folk som betalat liknande saker, och att deras betalningar tagit mellan 2-5 arbetsdagar att gå igenom. så någon gång till veckan borde slantarna ha ramlat in på företagets konto och paketet skickas.
blir dock ett par nervösa dagar framöver, man vet ju aldrig till 100% om folk går att lita på, även om det är företag. man kan ju bli blåst, you never know!
men företaget verkade seriöst, dom hade en ambitiöst gjord hemsida, mycket information, namn, priser på frakt, länder dom skickar till, facebook-grupper m.m m.m. och om man är ute efter att blåsa folk så tror jag ju att man försöker ligga lite lågt istället för att försöka synas så mycket som möjligt.
dom hade även ett ebay-konto där dom hade fått runt 15 000 positiva feedback från affärer dom gjort. och ebay är ju i sig ganska strikta med att allt ska gå rätt till, så det känns ganska bra i alla fall.
länkar inte till någon hemsida eller fälgar, ni får vänta och se när/om dom kommer.
som sagt, när fälgarna sitter på bilen så kommer jag slänga upp bild på resultatet, och jag kan ju bara säga som så att det kommer bli sjuuuuukt med dom fälgarna på. i can't wait!
när jag skruvat på dom, tagit några steg bakåt och överblickat min skapelse så kommer jag nog ha ett face som bilden/länken nedanför. xD och det hoppas jag blir reaktionen på folk som ser den rulla runt på stan i sommar med.

tack för ikväll folket!
http://www.frumsatire.net/wp-content/up … 00x222.jpg