Tjena! Nu har det kommit upp inspiration om att bygga om bilen mer! Ny motor ska byggas, bur ska i, riktigt sprut och massor mer! Tänker fortsätta köra b230 och 8v! Följ gärna projektet! Den kommer användas som driftingbil och... Visa mer
Det finns minst en speciell person i varje mindre stad. körandes runt i sin Volvo 740 eller så syns han vanligtvis i en Volvo 940 eller Volvo 240. Sladdandes runt korvkiosken.
Här kommer bilder på det som hänt tills jag fick tillbaka internet,vilket blev idag haft mycket strul med det. Blästrad och lackad framvagn Balken på plats även nydragna bromsrör utan abs.
Lilla vevhusburken på plats. Lackat oljetråg. Svetsat igen spakhålet då det ska dit en trx spak är det tänkt och svetsat dit en plåt till hydraulisk handbroms, det är ganska tajt men det får gå eftersom jag måste ha kvar original handbroms.
Börjat som sagt med fuelcell box, lite bilder på de med. Tanken nere.
Det finns minst en speciell person i varje mindre stad. körandes runt i sin Volvo 740 eller så syns han vanligtvis i en Volvo 940 eller Volvo 240. Sladdandes runt korvkiosken.
Gått igenom allt lite snabbt Det mesta verkar snyggt Men vit framvagn kanske inte va det klockrenaste Lär ju bli jävligt skitig
Följer
Tackar, tyvärr så är det kameran som gör att den ser vit ut för den är grå och mörkare Vissa delar i bakvagnen kommer lackas så det matchar framvagn med
Nu är v-lådan tillbaka skickad för gott, när jag talade om för företaget hur svetsen på lådan såg ut så fick jag till svar "Dom är ganska oljiga så det är svårt att svetsa då, aluminium drar ju åt sig olja" men man kanske ska använda en högtryckstvätt så kanske den blir ren sen har ju jag lämnat in ett om603 oljetråg på svetsning å den svetsfogen blev skitbra jämfört med detta! nog om det här...
Spm har även tagit fram en ny super topp till 8v, den kommer ut under sommaren en sån blir det nog!
Jag har iaf blivit klar med fuelcell lådan och den sitter även i bilen, allt är helsvetsat och runt lådan och golv är kittat